Τουριστική Αγορά τ. 288

75 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Τ.Α.: Ποια θα είναι η τιμή του εισιτη- ρίου από Κέρκυρα για Παξούς και από Βόλο για Σκύρο; Ν.Χ.: Το κόστος αποτελούσε και αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα για την τελική επιλογή του μέσου μετακίνησης. Τον πα- ράγοντα αυτόν έρχεται να καταρρίψει η έλευση των υδροπλάνων, αφού στα αντα- γωνιστικά πλεονεκτήματά τους συγκα- ταλέγεται, μεταξύ άλλων, το προσιτό κό- στος χρήσης τους και ο value-for-mοney χαρακτήρας τους. Ενδεικτικά, ένα ταξίδι με απόσταση 160-170 χλμ θα καλύπτεται σε λιγότερο από 37’ και θα κοστίζει έως 85 ευρώ, αναλόγως των αποσκευών, των κατοικίδιων ή του ενδεχόμενου έξτρα εξοπλισμού που θα φέρει ο εκάστοτε επι- βάτης, όπως ακριβώς ισχύει και στις υπό- λοιπες αεροπορικές εταιρείες. Το κόστος θα διαμορφώνεται επίσης αναλόγως των χρονικών αποστάσεων που καλύπτουν τα υδροπλάνα, όπως επίσης και της ζήτησης που έχει το κάθε δρομολόγιο. Η εταιρεία μας οργανώνει το πλάνο της με γνώμονα πτήσεις που δεν θα ξεπερνούν τα 45’, επομένως το κόστος θα έχει εκ των πραγ- μάτων ανώτατο όριο γύρω στα 90 ευρώ. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι το δρομολό- γιο Κέρκυρα-Παξοί κυμαίνεται γύρω στα 50 ευρώ ανά πτήση ενώ το δρομολόγιο Βόλος-Σκύρος τιμολογείται περίπου στην ίδια κλίμακα. Τ.Α.: Ποιο εκτιμάτε ότι θα είναι το όφε- λος για την ελληνική οικονομία; Ν.Χ.: Η επανεμφάνιση των υδροπλάνων έρχεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στις ήδη υπάρχουσες εθνικές μεταφο- ρικές λύσεις που προσφέρει η Ελλάδα και αυτομάτως δημιουργεί πολλαπλά οφέλη για τους επιβάτες που θέλουν να μετακινηθούν γρήγορα, άνετα και προ- παντός με ασφάλεια. Εδώ, διαχωρίζονται οι επιβάτες που θέ- λουν να μεταφερθούν σε κάποιο ελλη- νικό νησί από τους ντόπιους κατοίκους νησιών ή παραθαλάσσιων περιοχών. Τα υδροπλάνα γενικά θα αποτελέσουν ένα ανταγωνιστικό μέσο, καθώς θα συμ- βάλουν στην άρση της απομόνωσης μικρών αλλά και μεγαλύτερων νησιών, όπου δεν είναι δυνατή η κατασκευή αεροδρομίων, ενώ η μεταξύ τους ακτο- πλοϊκή σύνδεση είναι δυσχερής, ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο. Ειδικότερα, η άφιξη των υδροπλάνων θα αποτε- λέσει πόλο έλξης για τους τουρίστες, που αυτομάτως θα φέρει το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας – σύμφωνα με προβλέψεις μας μπορεί να φτάσει, μόνο στα υδατοδρόμια της Ελλάδας, έναν αριθμό της τάξεως των 1.000 ατόμων και θα αφορά πολλές και διαφορετικές ειδικότητες. Αναμφίβολα, η έλευση των υδροπλάνων καθώς και η δημιουργία της υποδομής υδατοδρομίων θα ανα- πτύξει νέες εμπορικές συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις. Τ.Α.: Η τροποποίηση του νομοσχεδίου έγινε τον Δεκέμβριο του 2020 και τότε εκτιμούσατε ότι θα πετάξουν τα υδρο- πλάνα μέσα στο 2021, κάτι το οποίο δεν συνέβη. Πιστεύετε ότι θα ξεκινή- σουν οι πτήσεις των υδροπλάνων το 2022 και, αν ναι, πού το στηρίζετε; Ν.Χ.: Το ανανεωμένο νομοθετικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια (Νόμος 4663/20) έδωσε τη λύση για τη μόνιμη αδειοδότηση των υδατοδρομίων, κα- θώς ρυθμίζει εκ νέου τις διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευ- σής τους και έτσι δίνει την κατάλληλη ώθηση που χρειάζονταν τα υδροπλάνα για την επαναλειτουργία τους. Βάσει του νόμου, με την εξασφάλιση της άδειας ιδρύσεως υδατοδρομίου στην ουσία νομιμοποιείται η υποδομή, αφού πληροί όλα τα κριτήρια που προβλέπο- νται, ενώ μετέπειτα, με την κατοχή της άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου, η ανάδοχη εταιρεία είναι πλέον αρμόδια να αναλάβει την κατασκευή του και το ολικό management του. Παρ’ όλα αυτά, ο παράγοντας κορωνοϊός στάθηκε κα- θοριστικός για να κάνουν τα υδροπλάνα το 2021 ένα προσωρινό βήμα πίσω, πριν από την οριστική επανεμφάνισή τους στο προσκήνιο, αρχής γενομένης την τουριστική σαιζόν του 2022. Βλέποντας την αρνητική επιρροή που είχε ο κορω- νοϊός στους κλάδους του τουρισμού και της μεταφοράς, επικεντρωθήκαμε στην ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων, στην επικαιροποίηση των τεχνικών φα- κέλων των ήδη αδειοδοτημένων υδατο- δρομίων, στην αδειοδότηση νέων, στη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών που σχετίζονται άμεσα με την τεχνολογία, την αερομεταφορά και άλλους κλάδους, ώστε να παρουσιαστούμε έτοιμοι σε όλα τα επίπεδα και ώστε το πτητικό μας πλάνο να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αγοράς. Οφείλουμε να αναφέρουμε ότι η κυβέρνηση στάθηκε αρωγός της προσπάθειας που γίνεται για την ανά- πτυξη του κλάδου των υδροπλάνων, απλοποιώντας αρκετά τις απαιτούμενες διαδικασίες. Πλέον μπορούμε να πούμε ότι η φιλοδοξία μας να ενώσουμε την Ελλάδα με υδροπλάνα αρχίζει να παίρ- νει «σάρκα και οστά».

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=