Τουριστική Αγορά τ. 288
8 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Μέχρι και 35% αναμένεται να αυξηθεί η τουριστική κίνηση, όπως προβλέπει ο υπουργός Τουρισμού. Ισχυ- ροί παραμένουν οι παρα- δοσιακοί ελληνικοί προο- ρισμοί, αλλά παράλληλα οι Βρετανοί δείχνουν ενδια- φέρον για νέες ιδέες. Η διεθνής τουριστική έκ- θεση World Travel Market (WTM) που πραγματοποιή- θηκε στο Λονδίνο –σε υβρι- δική μορφή λόγω της παν- δημίας Covid-19 (1-3/11 με φυσική παρουσία και 8-9/11 διαδικτυακά)– έδωσε την ευ- καιρία για επαφές και εκτιμή- σεις σχετικά με την πορεία της βρετανικής αγοράς. Μιας αγοράς που φέτος άργησε να ανακάμψει, αλλά επανέρ- χεται δυναμικά. Στην έκθεση συμμετείχαν φέτος 5.000 εκθέτες, εκπρο- σωπώντας περισσότερες από 65 χώρες. Είναι ενδει- κτικό ότι οι συμφωνίες που συνάπτονται στο πλαίσιο της έκθεσης ξεπερνούν τις 2 δι- σεκατομμύρια λίρες. Το Ηνωμένο Βασ ί λειο είναι μία εξαιρετικά σημα- ντική αγορά για την τουρι- στική βιομηχανία της Ελλά- δας, της Ευρώπης αλλά και διεθνώς. Έτσι η άνοδος της διάθεσης των Βρετανών να ταξιδέψουν είναι ένα καλό νέο για όλους. Αποτελέσμα- τα έρευνας που γνωστοποι- ήθηκε στην WTM καταγρα- φούν ότι 4 στους 10 Βρετα- νούς σκοπεύουν να ξοδέ- ψουν περισσότερο το 2022 από ό,τι το 2019 και ότι το 70% σχεδιάζει να ταξιδέψει τουλάχιστον μία φορά για διακοπές το 2022. Από την πλευρά των επαγγελματιών του τουρισμού, η ίδια έρευ- να αναφέρει ότι το 44% των εταιρειών αναμένει πως οι κρατήσεις τους θα φτάσουν ή θα ξεπεράσουν τα επίπε- δα του 2019. Επανερχόμενοι στα δικά μας, υπενθυμίζου- με ότι παραδοσιακά αγαπη- μένοι ελληνικοί προορισμοί για τους Βρετανούς είναι η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Χαλκι- δική, η Κεφαλλονιά, η Ρόδος, η Κως και η Σκιάθος. Νέα τάση η αύξηση των προκρατήσεων: έως και 30% για το καλοκαίρι του 2022 Παράγοντες της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς ανέ- φεραν ότι είναι εμφανής η τάση για επάνοδο των προ- κρατήσεων για το καλοκαίρι του 2022, κάτι που αποκτά ιδιαίτερη σημασία αν λάβου- με υπόψη μας ότι τα τελευ- ταία χρόνια (και προ κρίσης) οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής (last minute) κέρδι- ζαν έδαφος. Παρά την αστά- θεια του κλίματος που συνε- χίζει να επικρατεί στα διεθνή ταξίδια, οι Βρετανοί δείχνουν την έντονη επιθυμία τους για ταξίδια γενικότερα, και ειδικότερα για την Ελλάδα. Για να διασφαλίσουν ότι θα βρουν αυτό που επιθυμούν (με τα κριτήρια επιλογής κα- ταλύματος και προορισμού να έχουν αναβαθμιστεί), προχωρούν σε προκρατή- σεις. Όπως είναι αναμενόμε- νο, η τάση αυτή αντικατο- πτρίζεται και στις κρατήσεις των tour operators αλλά και των αεροπορικών θέσεων. Μεγάλοι tour operators έκαναν λόγο για αύξηση 30% στις προκρατήσεις στη βρετανική αγορά για το κα- λοκαίρι του 2022, φέτος τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2018 για το καλοκαίρι του 2019. Όλα τα παραπάνω αποτελούν ιδιαί- τερα ενθαρρυντικά στοιχεία, αν οι τάσεις αυτές διατηρη- θούν στην ίδια κατεύθυνση μέχρι το καλοκαίρι που μας έρχεται. Προσθήκη νέων προορι- σμών και νέων ταξιδιωτι- κών «προτάσεων» Παράλληλα, σημαντικό εί- ναι το ενδιαφέρον που υπάρ- χει για νέους προορισμούς και καινούργια τουριστικά προϊόντα εν γένει. Η τάση αυτή επικράτησε τόσο στους μεγάλους όσο και στους ανε- ξάρτητους tour operators. Χαρακτηριστικό παρά- δειγμα είναι πως σπουδαίοι ανεξάρτητοι operators πρό- σθεσαν για πρώτη φορά στα προγράμματά τους για το 2022 τη Λέσβο (Sunvil), τη Σκύρο και τα Κουφονήσια (Planet Holidays). Ο Sunvil επίσης ενέταξε στα προγράμματά του τα- ξίδια με τρένο από το Σαιντ Πάνκρας σε νησιά του Ιο- νίου, μέσω των Άλπεων και του Μιλάνου. Το τρένο, ως εναλλακτικό μέσο μεταφο- ράς, μπαίνει στις προτάσεις των tour operators, κάτι που όμως δεν είναι κάτι συνηθι- σμένο για την Ελλάδα. Εκτός του Sunvil, ταξίδια με τρένο από την Αθήνα μέχρι την Αρ- χαία Ολυμπία προτείνει και ο Great Rail Journeys. Η τάση για ανανέωση των προσφερόμενων πακέ- των με νέους προορισμούς αφόρα και άλλους tour operators. H Jet2.com και η Jet2CityBreaks θα προ- σφέρουν, για πρώτη φορά, World Travel Market 2022 ΕΙΔΗΣΕΙΣ Αύξηση πτήσεων και προκρατήσεων για το 2022 από τη βρετανική αγορά
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=