Τουριστική Αγορά τ. 288
95 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ στην Ελλάδα, προχωρούν σε σχετικές κι- νήσεις για την προσέλκυσή τους. Ανάμεσα στα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει μια περιοχή από τους ψηφια- κούς νομάδες είναι τα ακόλουθα: • Μένουν σχεδόν όλο τον χρόνο στον προορισμό –και εκτός τουριστικής σαιζόν– και καταναλώνουν ανάλογα. • Μπορούν να τους δελεάσουν περιοχές ανεξαρτήτως του αν είναι τουριστικοί προορισμοί, αν και αυτό λογίζεται ως πλεονέκτημα. • Λειτουργούν ως έμμεσοι διαφημιστές του προορισμού και της χώρας σε συγ- γενείς και φίλους. Η τάση αυτή έχει έρθει και στην Ελλάδα. Ενεργές κοινότητες, αλλά με μικρό αριθμό μελών, υπάρχουν όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και στη Ρόδο, στην Κρήτη, στη Λέσβο, στα Τρίκαλα κ.ά. Κάποιοι προορισμοί μάλιστα έχουν εντά- ξει στη στρατηγική τους την προσέλκυση των digital nomads. Η κυβέρνηση από την πλευρά της έχει θεσπίσει κίνητρα για αυτούς. Ψήφισε νόμο με τον οποίο δίνεται έκπτωση 50% στον φόρο εισοδήματος για τους ψηφι- ακούς νομάδες που θα εγκατασταθούν στη χώρα μέσα στο έτος. Η φοροαπαλλα- γή θα έχει διάρκεια επτά ετών και έχει μια σειρά από απαραίτητες προϋποθέσεις. Η Ελλάδα στοχεύει τους ψηφιακούς νομάδες Η κυβέρνηση, με δηλώσεις του πρω- θυπουργού, έχει δείξει ενδιαφέρον για τους ψηφιακούς νομάδες, που διαμένουν και εργάζονται με έδρα κάποιο κράτος διαφορετικό από εκείνο του εργοδότη ή της πελατείας τους, ενώ φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, ο ένας μετά τον άλλο, κινητοποιούνται προς αυτή την κατεύ- θυνση. Η αγορά αυτή δείχνει οικονομικά εύρωστη, αφού σύμφωνα με την έρευνα Buffer 2020, οι ψηφιακοί νομάδες αυτής της κατηγορίας έχουν ετήσια εισοδήμα- τα άνω των 50.000 δολαρίων, σε ποσο- στό που υπερβαίνει το 70%. Βέβαια, η Ελλάδα από την κατάταξή της στους σχετικούς πίνακες ελκυστικό- τητας των προορισμών φαίνεται ότι έχει ακόμα να διανύσει αρκετό δρόμο για να ανέβει σε υψηλότερη από την 50ή θέση. Όμως τα βήματα που γίνονται είναι εν- θαρρυντικά και δείχνουν ότι έχουν συνει- δητοποιήσει την ευκαιρία. Εκ μέρους του Υπουργείου Τουρισμού, το πρώτο και εναρκτήριο βήμα για την κατάρτιση του ολοκληρωμένου σχεδίου προσέλκυσης ψηφιακών νομάδων στην Ελλάδα είναι η οργάνωση ενός κύκλου διαβουλεύσεων μεταξύ των αρμόδιων φορέων. Στόχος είναι ο προσδιορισμός μιας σειράς αναγκαίων δράσεων, οι οποίες θα κάνουν την Ελλάδα ακόμα πιο δελεαστική στους ψηφιακούς νομάδες, καθώς και γενικότερα σε όλους όσοι θα ήθελαν να εργαστούν από τη χώρα μας, για μικρό ή μεγαλύτερο διάστημα. Το Υπουργείο Τουρισμού δίνει ιδιαίτε- ρη σημασία στη συνεργασία με συναρ- μόδια υπουργεία και τους συλλογικούς φορείς του ιδιωτικού τομέα και της κοι- νωνίας στα εξής πεδία: • προώθηση και προβολή της Ελλάδας ως ιδανικού προορισμού για τους ψη- φιακούς νομάδες, • βελτίωση των υποδομών ευρυζωνικό- τητας, ειδικά σε σχέση με την παροχή υπηρεσιών ταχείας σύνδεσης στο δια- δίκτυο, • συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνω- σίας υποδομών και βέλτιστων πρακτι- κών με άλλες πόλεις του εξωτερικού που προσανατολίζονται στους ψηφια- κούς νομάδες, • συνεργασία με φορείς οι οποίοι απευ- θύνονται σε start-up εταιρείες που απασχολούν ψηφιακούς νομάδες. Από τον Ιανουάριο του 2021, η Ελλάδα έχει εισέλθει δυναμικά στην παγκόσμια μάχη της διεκδίκησης των ψηφιακών νομάδων. Από τη Βουλή των Ελλήνων έχει ψη- φιστεί νόμος ο οποίος παρέχει έκπτωση 50% στον φόρο εισοδήματος για τους ψηφιακούς νομάδες που θα εγκαταστα- θούν στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του 2021. Η φοροαπαλλαγή είναι διάρκειας 7 ετών, υπό την προϋπόθεση ότι ο ερ- γαζόμενος δεν υπήρξε στο παρελθόν “ Η Ελλάδα φαίνεται ότι έχει ακόμα να διανύσει αρκετό δρόμο για να ανέβει σε υψηλότερη από την 50ή θέση. ” Τι λαμβάνουν υπόψη οι ψηφιακοί νομάδες όταν επιλέγουν προορισμό; ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΓΚΩΝ (Digital-Nomads_ORG) Πηγή: Παρατηρητήριο Ψηφιακών Νομάδων
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=