Τουριστική Αγορά τ. 289

23 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ του Χειμερινού Ξενοδοχειακού Παρα- τηρητηρίου του ΙΤΕΠ για τις Επιδόσεις των Ξενοδοχείων, για τις μονάδες Συ- νεχούς Λειτουργίας, κατά την περίοδο 29/11/21-09/01/22. Στην έρευνα κα- ταγράφεται πως τα ορεινά ξενοδοχεία άνοιξαν σε ποσοστό 97% την περίοδο των εορτών, ενώ κατά την ίδια περίοδο τα αστικά ξενοδοχεία ήταν ανοιχτά σε ποσοστό 77% (1 στα 4 ήταν κλειστά). Επιπλέον, τις εβδομάδες των εορτών, τα ορεινά ξενοδοχεία κατέγραψαν πληρό- τητες που άγγιξαν το 60%. Αντίστοιχα, τα ξενοδοχεία πόλης λειτούργησαν με εξαιρετικά χαμηλές πληρότητες, –μόλις στο 33% τον Νοέμβριο και συνεχή πτώ- ση– φτάνοντας στο 20% τον Ιανουάριο του 2022. Σημειώνεται πως τα ξενοδο- χεία αυτά (ορεινά-αστικά) είναι και αυτά τα οποία καλούνται να λειτουργήσουν εν μέσω του τρέχοντος πανδημικού κύματος, αντιμετωπίζοντας παράλληλα αυξημένα κόστη λειτουργίας, με το κόστος ενέργειας και πρώτων υλών να έχουν πολλαπλασιαστεί, σε συνδυασμό με πολύ χαμηλές τιμές πώλησης δω- ματίων, με 62 ευρώ κατά μέσο όρο τις εβδομάδες των εορτών. Ποιες είναι οι προτεραιότητες στην ατζέντα του ΞΕΕ για το 2022; Πρώτα απ’ όλα συνεχίζουμε με επι- στημονική εγκυρότητα να αποτυπώνου- με την πραγματική κατάσταση του κλά- δου. Οι εποχές δεν προσφέρονται για υποθέσεις και προβλέψεις, αλλά για αξι- όπιστα και έγκυρα ερευνητικά δεδομέ- να που θα υπαγορεύουν και τις αναγκαί- ες προτάσεις δημόσιων πολιτικών για το 2022. Επίσης, ενισχύουμε το κοινωνικό αποτύπωμα των Ελλήνων ξενοδόχων με την ολοκλήρωση των διαδικασιών για τη λειτουργία του «HOTELS FOR» ως φορέα συλλογικής κοινωνικής προσφο- ράς και συντονισμού των δράσεων κοι- νωνικής ευθύνης των μελών του ΞΕΕ, με έμφαση σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης του ελληνικού τουριστικού τομέα. Προωθούμε τον ψηφιακό μετασχη- ματισμό τόσο σε επίπεδο περαιτέρω ενίσχυσης των ηλεκτρονικών υπηρε- σιών και μιας σταθερής ηλεκτρονικής επικοινωνίας με τα μέλη μας, όσο και με τη διασύνδεση του κλάδου με τις start ups του τουρισμού, αξιοποιώντας τις καλές πρακτικές που έχουν αναδειχθεί μέσα από τον CapsuleT, τον πρώτο επι- ταχυντή στην Ελλάδα με επίκεντρο τον τουρισμό που δημιουργήθηκε με πρω- τοβουλία του ΞΕΕ. Επιπλέον, ενισχύουμε την καλλιέργεια της συνείδησης φιλοξε- νίας στην κοινωνία με την προετοιμασία ειδικών δράσεων, σε συνεργασία με εκ- παιδευτικούς θεσμούς. Τέλος, συνεισφέ- ρουμε με πρωταγωνιστικό ρόλο στη δι- αμόρφωση του μεσομακροπρόθεσμου σχεδίου για την επανατοποθέτηση του προϊόντος της ελληνικής Φιλοξενίας, με όρους βιωσιμότητας, ποιότητας και θεματικού εμπλουτισμού. Δράσεις του ΞΕΕ όπως το «Ελληνικό Πρωινό», η προτυποποίηση του σήμα- τος «Boutique Hotel» και το ειδικό πρό- γραμμα για τη βιωσιμότητα των ξενοδο- χείων, δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε για μια βιώσιμη και ανταγωνιστική ελληνική Φιλοξενία μέσα στην παγκόσμια αγορά. Παρακαλώ, σχολιάστε τον νέο Τουρι- στικό Νόμο Ν.4875/2021 και τον Ανα- πτυξιακό που κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση. Οι διατάξεις του νέου νόμου για τον τουρισμό αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που έχουμε μπροστά μας κι αφορούν σε μια ολοκληρωμένη διαχείριση των προορισμών, στις υποδομές και στην αναβάθμιση της καθημερινότητας των προορισμών, μέσω της συνεργασίας οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κεντρικής κυβέρνησης. Το στοίχημα είναι ο έγκαιρος σχεδια- σμός και η γρήγορη υλοποίηση σημα- ντικών έργων και αλληλοσυνδεόμενων δράσεων. Σε ό,τι αφορά τον Αναπτυξι- ακό Νόμο, έχει αποδειχθεί διαχρονικά ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για τις επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο και κατ’ επέκταση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Γι’ αυτό και είναι πάγιο αίτημα του ΞΕΕ η υπαγωγή όλων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κατηγορίας, στον Αναπτυ- ξιακό Νόμο. Είναι και ο λόγος που εκδηλώθηκε άμεσα η παρέμβασή μας, όταν από τον νέο νόμο αρχικά εξαιρούνταν τα ξενο- δοχεία 3 αστέρων που εντάσσονταν τα 15 τελευταία χρόνια στους αναπτυξια- κούς νόμους που προηγήθηκαν. Είναι θετικό το γεγονός πως, τελικά, αναθεω- ρήθηκε αυτή η εξαίρεση και εντάσσο- νται πλέον κανονικά, καθώς αντιπρο- σωπεύουν το 28,11% του συνόλου των ξενοδοχείων της χώρας και συμβάλλουν ενεργά στην απασχόληση με περίπου 30.000 θέσεις εργασίας, κατά κύριο λό- γο στην ελληνική περιφέρεια. • “ Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων και όλοι μπορούν και πρέπει να συμβάλλουν στην επιτυχία του, γιατί και τα οφέλη του έχουν αντίκτυπο στο σύνολο της οικονομίας και της κοινωνίας. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=