Τουριστική Αγορά τ. 289

58 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Η Ελλάδα είναι από τους καλύτερους τόπους για τουριστικές επενδύσεις Η Wyndham, η μεγαλύτερη αλυσίδα ξενοδοχείων (francising) στο κόσμο, ανοίγει σε λίγες ημέρες γραφεία περιφερειακής διοίκησης στην Αθήνα. Η απόφαση δεν είναι τυχαία, αλλά βασίζεται στις προοπτικές που βλέπει στη χώρα μας. O πρόεδρος και διευθύνων σύμβου- λος της περιφερειακής ενότητας EMEA (περιλαμβάνει Ελλάδα, Βαλ- κανικές χώρες, Ιταλία, Ισραήλ, Ρωσία και Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών (CIS)) στην Wyndham, μιλάει στην Τουριστική Αγορά και αποκαλύπτει τάσεις και προβλήματα που αφορούν όλους τους... πα- ροικούντες την τουριστική Ιερουσαλήμ. Δώστε μας κάποια εικόνα για το μέγεθος του ΟμίλουWyndham και τις αλλαγές στις υπηρεσίες που προσφέρει. ΟWyndham είναι ο μεγαλύτερος όμιλος franchising ξενοδοχείων στον κόσμο, με 22 παγκόσμια brands και γύρω στα 9.000 μονάδες σε 98 χώρες. Τα τελευταία χρόνια έχουμε αποχωρήσει από τις υπηρεσίες του management διαχείρισης των ξενοδοχείων και πλέον κατά 95% προσφέρουμε υπηρεσίες franchising. Στην περιοχή ευθύνης μου από τα 500 ξενοδοχεία τα 460 είναι franchise και τα υπόλοιπα management. Στο franchise οι υπηρεσίες εστιάζουν στην παροχή του brand και ό,τι αυτό συνεπάγεται, δηλαδή revenue management, sales and marketing, promotions, distribution, network, loyalty club. Το loyalty club μας, μάλιστα, είναι από τα μεγαλύτερα στο κόσμο με 98.000.000 μέλη. Τα μέλη μας, μαζί με το σύστημα κρα- τήσεων, είναι ίσως και ένας από τους σημα- ντικότερους λόγους για ένα ξενοδοχείο που θέλει να δημιουργήσει εναλλακτικά κανάλια πώλησης (εκτός των tour operators) να συ- νεργαστεί μαζί μας. Ποιες νέες τάσεις βλέπετε να διαμορφώ- νονται στον χώρο των διεθνών ξενοδοχει- ακών αλυσίδων; Μια τάση που παρατηρούμε στο χώρο των διεθνών αλυσίδων είναι ότι αποχωρούν από την ιδιοκτησία και τη διαχείριση των ξενοδοχείων και εστιάζουν στο franchise. Οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων ασκούν οι ίδιοι τη διαχείριση ή την αναθέτουν σε White Label Operators, μια δραστηριότητα που αποτελεί μία, επίσης, ισχυρή και ανερχόμενη τάση στην αγορά. Τέτοιες εταιρείες είναι διεθνώς η Aimbridge με 1.200 ξενοδοχεία και μια απίστευτη πορεία ανάπτυξης, η Interstate κ.ά. ενώ στην Ελλάδα ήδη έχουν τοποθετηθεί αντίστοιχα Zeus, Ηotel Βrain κ.ά. Πρόκειται για μια αγορά με τεράστιες δυνατότητες ανά- πτυξης. Τα ελληνικά ξενοδοχεία έχουν υιοθετήσει, σε πολύ μικρότερο ποσοστό σε σχέση με Δημήτρης Μανίκης Πρόεδρος Wyndham Hotels & Resorts για τις χώρες EMEA (Europe, Middle East, Eurasia and Africa)

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=