Τουριστική Αγορά τ. 289

64 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ με χαρακτηριστικά προϊόντα του Τορίνο) εισήχθη ένα εμπορικό σήμα που χορηγείται σε επιλεγμένα αγροτικά προϊόντα και τρόφιμα. Η γκάμα των προϊόντων που φέρουν το σήμα περιλαμβάνει 32 κατηγορίες τροφίμων –από φρέσκια μέντα και κουνουπίδι μέχρι τυριά και αλλαντικά– καθώς και κρασιά της περιοχής. Με το πρόγραμμα είναι συμβεβλημένοι περίπου 900 πα- ραγωγοί, 60 εστιατόρια και τα προϊόντα διατίθε- νται σε 30 σημεία πώλησης. Με αυτόν τον τρόπο η επαρχία του Τορίνο (315 συνεργαζόμενοι δήμοι) δίνει κίνητρα οργανικής καλλιέργειας στους πα- ραγωγούς και τονώνει την τουριστική οικονομία, προσελκύοντας επισκέπτες που τους μυεί στην μεγάλη αγροδιατροφική κληρονομιά και τη γευ- στική αριστεία. Πηγή: https://www.prodottidelpaniere.it/ n Ισπανία Δεν ήταν μόνον οι Ολυμπιακοί Αγώνες που έδωσαν ώθηση στη Βαρκελώνη για να καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους προορισμούς στην Ευρώπη. Η φημισμένη καταλανική κουζίνα στη- ρίχθηκε ποικιλοτρόπως. Εμείς θα αναφερθούμε σε μία μόνο προωθητική δράση. Στο ημερολόγιο γαστρονομίας που εκδίδει κάθε χρόνο ο περιφε- ρειακός οργανισμός τουρισμού της Καταλονίας και περιλαμβάνει εκατοντάδες εκδηλώσεις, δια- σκορπισμένες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ελλάδα: Μία ακόμα χαμένη ευκαιρία; Η αυξανόμενη τάση αναζήτησης αυθεντικών εμπειριών από τους ταξιδιώτες σε ολόκληρο τον κόσμο έχει ως συνέπεια την άνοδο της επισκεψι- μότητας σε προορισμούς που έχουν να προσφέ- ρουν το αντίστοιχο τουριστικό προϊόν. Όσοι ανα- ζητούν τις καλομαγειρεμένες γεύσεις κάθε τόπου, θα επισκεφθούν τους παραδοσιακούς οικισμούς με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική, θα περπατήσουν σε σηματοδοτημένα μονοπάτια στην αγκαλιά της φύσης, θα συμμετέχουν σε οικοδραστηριότητες, θα ενδιαφερθούν για την ιστορία του τόπου και την πολιτιστική του κληρονομιά κ.ο.κ. υπενθυμί- ζοντας ότι πρόκειται για ταξιδιώτες με ανώτερο μορφωτικό επίπεδο και οικονομική δυνατότητα. Στην Ελλάδα όχι μόνο διαθέτουμε το συγκεκρι- μένο τουριστικό προϊόν αλλά ποικίλει από τόπο σε τόπο. Η εγγύτητα, δε, των αποστάσεων μεταξύ τους, αποτελεί ένα πολύ σπουδαίο συγκριτικό πλεονέκτημα, ιδίως για τους ταξιδιώτες από το εξωτερικό. Σε μία εποχή που ο τουρισμός αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη της πληγεί- σας οικονομίας της χώρας, κρίνεται επιτακτική ανάγκη η ώθηση της διασύνδεσης του πρωτογε- νούς τομέα με τη γαστρονομία και τον τουρισμό. Γιατί; Μα, κυρίως, επειδή δεν χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις. Η έμφαση πρέπει να δοθεί στην εκ- παίδευση–επιμόρφωση, στο μάρκετινγκ–προβο- λή και οπωσδήποτε σε ένα πιο φιλικό νομοθετικό πλαίσιο για τον αγροτουρισμό. Ενδεικτικά ανα- φέρουμε ότι η πιστοποίηση Αγροτουρισμού για μία επιχείρηση εκδίδεται από το υπουργείο Του- ρισμού και για τα Πολυλειτουργικά Αγροκτήματα από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης το οποίο, παρεμπιπτόντως, δεν έχει εκδώσει ακόμα το σήμα από την ψήφιση του νομοσχεδίου (2019). Η πολιτεία οφείλει να εκμεταλλευτεί την παγκό- σμια ζήτηση των ταξιδιωτών για προορισμούς που προσφέρουν αυθεντικότητα και η διατροφή συγκαταλέγεται στην κορυφή της λίστας. Η γα- στρονομία είναι μόδα. Η ευκαιρία δεν πρέπει να πάει χαμένη. Είναι ίσως η πλέον αποδοτική επέν- δυση με το λιγότερο κόστος, στην οποία πρέπει να ενσκήψει με ζέση η κυβέρνηση. Να μεταλαμπα- δεύσει το έμπρακτο ενδιαφέρον σε περιφερειακές και δημοτικές ενότητες, επιχειρηματίες, άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους φορείς. Οι συνέργειες αποτελούν το κλειδί, κάτι που τόνισε ιδιαίτερα η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, στα Συνέδρια για τον Οινοτουρισμό. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο κονδύλι ύψους 17 εκ. ευρώ με επιχορήγηση από Ε.Ε., για την περίοδο 2022-2025 που θα «τρέ- ξει» το υπουργείο Τουρισμού για την προώθηση του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρι- σμού. Ευελπιστούμε να μην πάει χαμένη κι αυτή η ευκαιρία. • “ Επιτακτική ανάγκη η ώθηση της διασύνδεσης του πρωτογενούς τομέα με τη γαστρονομία και τον τουρισμό. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=