Τουριστική Αγορά τ. 289
67 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός του υπουργείου όσον αφορά την πιστοποίηση και την προώθηση της ολοένα αυξανόμενης διεθνούς τάσης «Από το αγρόκτημα στο πιάτο» (From farm to table); Το υπουργείο μας πραγματοποιεί αυτήν την περίοδο έρευνα σχετικά με το Ειδικό Σήμα Αγρο- τουρισμού, το οποίο αφορά αγροτουριστικές επι- χειρήσεις. Αναμένουμε τα πορίσματα της εν λόγω έρευνας, ώστε να προχωρήσουμε σε δράσεις που θα ενισχύσουν τέτοιου είδους επιχειρήσεις. Στο μεταξύ μπορούμε να αναφέρουμε το ΕΣΠΕΚ, το οποίο ήδη υπάρχει και υποχρεώνει την ενδιαφε- ρόμενη επιχείρηση να χρησιμοποιεί ελληνικά προ- ϊόντα ΠΟΠ στην παρασκευή των πιάτων της. Θέλω να τονίσω ότι η διασύνδεση της γαστρο- νομίας με τον αγροτουρισμό αποτελεί τον άξονα πάνω στον οποίο θα δομηθεί ο θεματικός DMMO Γαστρονομίας-Αγροτουρισμού του έργου του Τα- μείου Ανάκαμψης και για το οποίο έχουν εγκριθεί αρκετά έργα που θα τρέξουν από το 2022 έως το 2025 με χρηματοδότηση από την Ε.Ε. Συγκε- κριμένα, ο νέος εθνικός φορέας για γαστρονομία και αγροτουρισμό που θα συσταθεί, θα διεξάγει μελέτες αποτύπωσης της αγοράς (industry study και consumer study). Παράλληλα, ο νέος αυτός φορέας θα αναλάβει να εκπονήσει και να εκτελέ- σει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Γαστρονομία και τον Αγροτουρισμό, καθώς και να δημιουρ- γήσει την πρώτη δημόσια ψηφιακή πλατφόρμα χαρτογράφησης Δικτύου Αγροτουρισμού και Γα- στρονομικού Τουρισμού (AGTIS) στην Ελλάδα, με διαδραστικούς ψηφιακούς χάρτες. . Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι σημαντικότερες ενέργειες που έχει πραγματοποιήσει το υπουρ- γείο Τουρισμού κατά τη θητεία σας, για τη διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό; Όπως γνωρίζετε, το 2021 ο πρωθυπουργός μου έκανε την τιμή να ηγηθώ του υφυπουργείου Του- ριστικής Εκπαίδευσης και Ειδικών Μορφών Του- ρισμού που συστάθηκε για πρώτη φορά στην Ελ- λάδα. Μέσα στον προηγούμενο χρόνο δουλέψαμε συστηματικά με τις υπηρεσίες του υπουργείου για την προώθηση των θεμάτων ειδικών μορφών του- ρισμού. Όσον αφορά τη διασύνδεση του πρωτο- γενούς τομέα με τον τουρισμό, συμμετείχαμε στο διαγωνισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρι- σμού «Best Tourism Villages» και με επιμέλεια του υπουργείου μας και όσων δήμων προσκαλέσαμε και κατέθεσαν φακέλους, καταφέραμε να κερδίσει το Σουφλί τον τίτλο του «Best Tourism Village», ενώ η Δυτική Σάμος εντάχθηκε στο Upgrade Program. Επιπλέον, μια εξαιρετικά σημαντική επι- τυχία είναι η ένταξη της Θεσσαλονίκης στο δίκτυο Creative Cities of Gastronomy της UNESCO. Παράλληλα, προχωρήσαμε στη σύνταξη και υποβολή αιτήματος προς την Ε.Ε. για την παροχή τεχνικής βοήθειας στη διαδικασία διαμόρφωσης της στρατηγικής και της ανάπτυξης δράσεων για τον αγροτουρισμό, της ολιστικής αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου που αφορούν τις αγροτου- ριστικές επιχειρήσεις και της θέσπισης νέας οne- stop διαδικασίας αδειοδότησης των επιπρόσθετα παρεχόμενων υπηρεσιών (διαμονής, εστίασης, ξενάγησης, gift shop κ.ά. ) ύψους 500.000 ευρώ. Συγχρόνως, δουλεύουμε για την ενίσχυση και προβολή και άλλων παραγωγικών δραστηριοτή- των. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε τα τρία νέα σήματα που θεσμοθετήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2021. Το Σήμα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου και το Σήμα Επι- σκέψιμου Ελαιοτριβείου. Όλα εξίσου σημαντικά, καθώς η ζυθοποιεία αποτελεί έναν δυναμικά ανερ- χόμενο κλάδο, ενώ τα τυροκομικά προϊόντα της πατρίδας μας είναι εξαιρετικής ποιότητας, όπως και η δουλειά των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτά. Τέλος, για το ελληνικό ελαιόλαδο τι θα μπορούσαμε να πούμε όταν αποτελεί από μόνο του brand name. Εμείς απλώς ερχόμαστε να το αναδείξουμε και ως τουριστικό προϊόν μέσα από το σήμα, αξιοποιώντας τις υπέροχες προσπάθειες που έχουν ήδη γίνει από ιδιώτες για την προώθη- ση της επισκεψιμότητας σε μονάδες πρωτογενούς παραγωγής. Στόχος μας είναι ο εμπλουτισμός της εμπειρίας των επισκεπτών από Ελλάδα και εξωτε- ρικό και η γνωριμία με τα ποιοτικά και αυθεντικά προϊόντα της χώρας μας που αξίζουν και διεθνή καριέρα! • “ Μεγάλη έμφαση δόθηκε σε θέματα τουριστικής εκπαίδευσης ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=