Τουριστική Αγορά τ. 289
75 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ φανώς την υγεία και την ευημερία στην εργασία. n Ασφάλεια πληροφοριών: Το διεθνές πρότυπο ISO/IEC 27001:2013 καθορίζει τις απαιτήσεις για την εφαρμογή και συνεχή βελτίωση ενός Συστήματος Δι- αχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών, σε οργανισμούς και επιχειρήσεις ανεξαρ- τήτου μεγέθους και τομέα δραστηριο- τήτων, που θέλουν να διασφαλίσουν τα δεδομένα τους. n Προστασία προσωπικών δεδομέ- νων: Το ISO 27701 ορίζει τις απαιτήσεις διαχείρισης των προσωπικών δεδομέ- νων και παρέχει κατευθυντήριες οδηγίες για τους υπευθύνους επεξεργασίας και τους εκτελούντες την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Εφαρμόζεται σε όλους τους οργανι- σμούς που επιθυμούν να διασφαλίσουν, παράλληλα με την ασφάλεια πληροφο- ριών, την προστασία των προσωπικών δεδομένων των εργαζομένων, των πελατών και των συνεργατών τους. Ήδη στη χώρα μας έχει τεθεί σχετικό θεσμικό πλαίσιο για την υποχρεωτική εφαρμογή του στον κλάδο εκπαίδευσης, το οποίο αναμένεται να επεκταθεί και σε υπόλοι- πους κλάδους δραστηριοτήτων. n Κοινωνική ευθύνη και αειφορία: Υπάρχουν επίσης και αντίστοιχα συστήματα πιστοποίησης προϊόντων με πιο γνωστά από αυτά στον κλάδο του F&B τα πρότυπα που αφορούν, για παράδειγμα, πιστοποίηση βιολογικών προϊόντων. Σε αυτό το σημείο μπορεί να γίνει αναφορά και σε θέματα πιστοποίη- σης προσώπων που σχετίζονται ιδιαίτε- ρα με τον κλάδο του F&B. Η πιστοποίηση επαγγελματιών αποτελεί μια σύγχρονη και διεθνώς αναγνωρισμένη διεργασία με την οποία οι εργαζόμενοι μπορούν να αποδείξουν, μέσω εξετάσεων, την επάρ- κειά τους με τρόπο δίκαιο, αντικειμενικό και αξιόπιστο. n Ενδεικτικά τέτοια σχήματα μπορεί να είναι: Στέλεχος εστίασης, στέλεχος ζαχαροπλαστικής και αρτοποιίας, σερ- βιτόρος, τεχνικός παραγωγής επιχει- ρήσεων τροφίμων και ποτών, στέλεχος διαχείρισης Ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων (γενικό και με εξειδίκευση στον αγροδιατροφικό τομέα ή τροφί- μων, στον τομέα κρέατος). Ιδιωτικά Πρωτόκολλα - Σήματα Λειτουργίας Ιδιωτικά πρωτόκολλα ή σήματα λει- τουργίας μπορούν να αναπτυχθούν από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς σε συνεργασία με θεσμικά όργανα και φο- ρείς πιστοποίησης για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με ειδικές απαιτήσεις ή τάσεις της αγοράς, αλλά και η ενημέρω- ση του καταναλωτή για συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων αυτών, μας λέει η κ. Λιοντάκη. Ενδεικτικά μπορεί να αναφερθούν σήματα που αφορούν την τοπική κου- ζίνα και τα τοπικά προϊόντα που είναι αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού, αλλά και βασικό στοιχείο του τουριστικού μείγματος. Η πρωτοβουλία Aegean Cuisine, ένα σύστημα μελών-επιχειρήσεων των νη- σιών του Νοτίου Αιγαίου που επιθυμούν και υπόσχονται να προσφέρουν στους επισκέπτες αιγαιοπελαγίτικο συναίσθη- μα και εμπειρία. Από την άλλη, η Αγρο- διατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης είναι μια Αστική μη Κερδοσκο- πική Εταιρεία με σκοπό την ανάδειξη, προβολή και προώθηση των ποιοτι- κών προϊόντων, τα οποία παράγονται εντός της Περιφέρειάς της και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ευρύτερου Επιχειρησιακού Σχεδίου «Καλάθι Αγρο- τικών Προϊόντων». Ανταποκρινόμενοι στις τάσεις της αγοράς με τις συνεχώς αυξανόμενες ομάδες καταναλωτών με ειδικές απαιτήσεις διατίθενται πλέον σή- ματα πιστοποίησης χορτοφαγικών ή και gluten free προϊόντων. Για παράδειγμα, το V-Label είναι ένα διεθνώς αναγνωρι- σμένο σύμβολο του χορτοφαγικού τρό- που ζωής. Από το 2008 έως και σήμερα τα δικαιώματα του εμπορικού σήματος διαχειρίζεται η ελβετική V-Label GmbH, ενώ συνεργάζεται με τοπικούς εταίρους σε κάθε μια από τις 30 χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται, οι οποίοι και με τη σειρά τους πραγματοποιούν την πλειο- νότητα των vegan και vegetarian πιστο- ποιήσεων προϊόντων και υπηρεσιών. Άλ- λες κατηγορίες ιδιωτικών πρωτοκόλλων μπορεί να αφορούν τη βιωσιμότητα, τη διαχείριση αλλεργιογόνων, τη διαχείριση πλαστικών μιας χρήσης. • “ Mπορεί να αναφερθούν σήματα που αφορούν την τοπική κουζίνα και τα τοπικά προϊόντα που είναι αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού, αλλά και βασικό στοιχείο του τουριστικού μείγματος. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=