Τουριστική Αγορά τ. 290

11 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Σύμφωνα με τη Forward­ Keys, συνεχίζεται η ζήτηση για ταξίδια σε όλη την Ευ- ρώπη για το τελευταίο, τέ- ταρτο τρίμηνο. Η κατάσταση των κρατήσεων δείχνει ότι θα υπάρξει μεγά- λη ζήτηση, αλλά αυτό μπορεί να θέσει ξανά υπό πίεση τα αεροδρόμια και τις αεροπο- ρικές εταιρείες, όπως συνέ- βη το καλοκαίρι. O πληθωρι- σμός, η ύφεση, το ενεργειακό κόστος και ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν είναι αρκετά για να κάμψουν την ταξιδιω- τική ζήτηση ακόμα και κατά το τέταρτο τρίμηνο της χρο- νιάς. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία αεροπορικών εισιτη- ρίων της ForwardKeys, η ανά- καμψη στις αφίξεις στην Ευ- ρώπη κατά το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς (-29% έναντι των επιπέδων 2019) συνεχίζεται και στο τέταρτο τρίμηνο. Η ανάκαμψη αφορά αστι- κούς προορισμούς, οι οποί- οι προσελκύουν μεγαλύτε- ρους αριθμούς επισκεπτών. Η ForwardKeys καταγράφει προοδευτική ανάκαμψη του αστικού τουρισμού σε σύ- γκριση με τα επίπεδα του 2019, καθώς προσεγγίζουμε την εκπνοή της χρονιάς, ενώ οι ηλιόλουστοι και οι προορι- σμοί παραλίας παρουσιάζουν σταθερότητα ζήτησης, εκτός από τον Οκτώβριο, όπου με- γάλες αγορές εξερχόμενου τουρισμού όπως η Γερμανία και το Ην. Βασίλειο απολαμ- βάνουν την περίοδο των σχολικών διακοπών σε πα- ραθαλάσσια θέρετρα της Ν. Ευρώπης, όπως τα Κανάρια, σε μια τελευταία ευκαιρία να απολαύσουν τον ήλιο πριν από την έλευση του χειμώνα. ForwardKeys: Δυναμικά συνεχίζει η ζήτηση για την Ευρώπη Τα 15,10 δισ. δολάρια ΗΠΑ αναμένεται να φτάσει το μέ- γεθος της παγκόσμιας αγο- ράς κρουαζιέρας το 2028, καταγράφοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11% για την περίοδο από το 2022 έως το 2028, όπως προκύπτει από νέα έκθεση της GrandView Research. Η ανάπτυξη της παγκόσμι- ας αγοράς κρουαζιέρας υπο- κινείται από την αυξανόμενη δημοφιλία των θεματικών κρουαζιέρων που προσελ- κύουν πολλές διαφορετικές ομάδες καταναλωτών. Οι θε- ματικές κρουαζιέρες για παι- διά, για γιόγκα, για μυστήριο και περιπέτεια τείνουν να προσφέρουν μεγαλύτερες δόσεις διασκέδασης στον προορισμό έναντι της κλασι- κής κρουαζιέρας. Κυρίαρχη περιοχή για την παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας το 2021 ήταν η Β. Αμερική, καταλαμ- βάνοντας το 50% των συνο- λικών εσόδων. Ακολούθησε η Ευρώπη στη δεύτερη θέση, με μερίδιο 25% στα έσοδα το 2021. Η αυξανόμενη ζή- τηση για βιώσιμο τουρισμό τροφοδοτεί την ανάπτυξη της αγοράς κατά την περίο- δο πρόβλεψης και είναι πιο επωφελής για τους μικρούς και μεσαίους tour operators, συμβάλλοντας στη δημιουρ- γία υψηλότερων εσόδων. Ετήσια ανάπτυξη 11% στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας μέχρι το 2028 Ο Studiosus παρουσίασε συνολικά εννέα καταλόγους για τη νέα σαιζόν στην ετή- σια παρουσίασή του. Στα νέα προγράμματα συ- γκεντρώνει 800 διαδρομές σε περίπου 120 χώρες. Όλα τα ταξίδια έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι βιώσιμα και ιδιαίτερα φιλικά προς το πε- ριβάλλον και το κλίμα ενώ ο Tour Operator παρουσιάζει πλέον το αποτύπωμα άνθρα- κα για κάθε ταξίδι στο πλαί- σιο της πράσινης πολιτικής του. Η Ελλάδα ήταν ένας από τους προορισμούς που οδή- γησαν τον σπεσιαλίστα tour operator στα εκπαιδευτικά ταξίδια Studiosus (περιλαμ- βάνει και τον οργανωτή ταξι- διών Marco Polo) σε πορεία ανάκαμψης κατά το οικονομι- κό έτος του 2022. Οι κλασικοί προορισμοί δι- ακοπών της Μεσογείου, όπως η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Γαλλία, αλλά και οι σκανδιναβικές χώρες, η Μ. Βρετανία και η Ισλανδία, δημιούργησαν αυ- ξημένη ζήτηση (51.100 ένα- ντι 12.202 το 2021) και έσοδα πωλήσεων (136,5 εκατ. ευρώ έναντι 27,3 εκατ. ευρώ το 2021). Αντίθετα, η ζήτηση για την Ανατολική Ευρώπη επη- ρεάστηκε αρνητικά από τον πόλεμο στην Ουκρανία, και ο tour operator θα συνεχίσει να μην προσφέρει διακοπές στη Ρωσία. Mε τα αποτελέσματα αυτά, ο tour operator άγγιξε σχε- δόν το 50% των επιπέδων του 2019. Marco Polo - Studiosus: Πρώτη η Ελλάδα για εκπαιδευτικά ταξίδια

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=