Τουριστική Αγορά τ. 290
22 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΘΕΜΑ Social media: πόσο και ποιες γενιές επηρεάζουν στα ταξίδια τους; Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμπνέουν έναν στους πέντε νέους ταξιδιώτες να ξεκινήσουν διακοπές, αλλά ο αντίκτυπός τους μειώνεται δραματικά στις μεγαλύ- τερης ηλικίας γενιές. Σύμφωνα με δημο- σκόπηση που πραγματοποιήθηκε για την World Travel Market, διαπιστώθηκε ότι το 19,7% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών έλαβαν πληροφορίες για προορισμούς διακοπών από άτομα που επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ποσοστό αυτό μειώνεται στις μεγα- λύτερες ηλικιακές κατηγορίες, στο 10,6% για τις ηλικίες 25-34, στο 8,9% για τους 35-44 ετών και στο 7,1% για τους 45-54 ετών. Για τα άτομα της ηλικιακής ομάδας 55-64 ετών το ποσοστό έπεσε στο μόλις 1,7% και στο 0,6% για τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω. Η έρευνα δείχνει επίσης πως οι ταξι- διωτικές αποφάσεις της Generation Z -αυτών που γεννήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 90 ως τις αρχές της δε- καετίας του 2010- επηρεάζονται πολύ περισσότερο από πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok από τις παλαιότε- ρες γενιές. Αζόρες και Βόρεια Ελλάδα οι πιο υποτι- μημένοι προορισμοί Οι Αζόρες και η Βόρεια Ελλάδα μπήκαν στη λίστα top-10 των «πιο υποτιμημέ- νων προορισμών», βάσει ψηφοφορίας κορυφαίων στελεχών της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Στη σχετική αναφορά της WTM σημει- ώνεται ότι η Ελλάδα είχε μια καλή χρονιά, με μεγάλη ανάκαμψη των επισκεπτών το καλοκαίρι του 2022, ωστόσο η Βόρεια Ελλάδα, αν και έχει πολλά να προσφέρει, είναι λιγότερο δημοφιλής από τη νότια ηπειρωτική χώρα και τα δημοφιλή ελλη- νικά νησιά. Ειδική αναφορά γίνεται στον Όλυμπο, ως μυθικό βουνό όπου λέγεται ότι κατοι- κούσαν οι Θεοί της Αρχαίας Ελλάδας, στο Λιτόχωρο, γνωστό ως Πόλη των Θεών, που απέχει περίπου 100 χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και στη Χαλκιδική, ενώ για τη Βόρεια Ελλάδα στο σύνολό της αναφέρεται ότι «είναι πλούσια, με έντονες επιρροές από το ρωμαϊκό, βυζα- ντινό και οθωμανικό παρελθόν της». Η Διευθύντρια Έκθεσης World Travel Market London, Juliette Losardo, δήλω- σε: «Οι Αζόρες, με τη φυσική τους ομορ- φιά και τη δέσμευσή τους για βιωσιμότη- τα, και η Βόρεια Ελλάδα, με μερικά από τα πιο εντυπωσιακά τοπία και ιστορικά σκηνικά, δικαίως καταλαμβάνουν τη θέ- ση τους στην κορυφή της λίστας με τους πιο υποτιμημένους προορισμούς στον κόσμο». Οι 10 πιο υποτιμημένοι προορι- σμοί σύμφωνα με την έρευνα είναι: Αζόρες (14,5%) Βόρεια Ελλάδα (14%) Βουλγαρία (10%) Σκωτία (10%) Εσθονία (9,5%) Ολλανδία (9%) Σικελία (9%) Σλο- βενία (9%) Ουαλία (8%) Μπρατισλάβα (7% ). Η ζήτηση για «πράσινα» ταξίδια ίσως φέρει λιγότερες πτήσεις Από τα περίπου 250 στελέχη από όλο τον κόσμο που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα, στο θέμα: «Κατατάξτε ποιες αλλαγές στον ταξιδιωτικό κλάδο θα βοηθούσαν στο θέμα της κλιματικής αλ- λαγής», σχεδόν οι μισοί (48%) προσδιό- ρισαν την αυξημένη ζήτηση από μέρους των ταξιδιωτών για «πράσινα» ταξίδια. Οι ερωτηθέντες μπόρεσαν να επιλέ- ξουν περισσότερους από έναν τομείς. Σχεδόν ένας στους τέσσερις πιστεύει ότι οι λιγότερες πτήσεις είναι ο πιο ου- σιαστικός παράγοντας στον κλάδο του τουρισμού, ο οποίος μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο. Συγκεκριμένα, το 15% αναφέρθηκε σε λιγότερες μακρινές απο- στάσεις, ενώ ένα 8% αναμένει λιγότερες σύντομες εκδρομές. Ταυτόχρονα, ένα μεγάλο ποσοστό (30%) πιστεύει ότι μια αλλαγή στη χρήση καυσίμου θα είναι σημαντικός παράγο- ντας, υποδηλώνοντας ενδιαφέρον για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και ηλε- κτρικά ή/και υδρογονοκίνητα αεροπλά- να. Η σημασία της χρήσης εναλλακτικής WTM 2022 ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΕΣ Τάσεις και συμπεράσματα ερευνών που δημοσιοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της μεγάλης διεθνούς τουριστικής έκθεσης του Λονδίνου και σκιαγραφούν το παρόν και το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=