Τουριστική Αγορά τ. 290
23 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ενέργειας σε ολόκληρο τον κλάδο του τουρισμού αναφέρθηκε από το 39%. Περίπου ένας στους πέντε (21%) πι- στεύει ότι θα βοηθήσει ο έλεγχος του αριθμού των επισκεπτών στους προορι- σμούς. Το κόστος ζωής η μεγαλύτερη «απειλή» για τα ταξίδια το 2023 Το αυξανόμενο κόστος ζωής σε όλο τον κόσμο είναι μακράν η μεγαλύτερη απειλή για τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις το 2023, σύμφωνα με έρευνα της WTM London. Μια δημοσκόπηση σε επαγγελματίες του τουρισμού που έθεσε το ερώτημα «Ποιο από τα παρακάτω είναι πιο πιθανό να επηρεάσει αρνητικά την επιχείρησή σας το 2023;» κατέγραψε ότι σχεδόν οι μισοί (44,8%) ανέφεραν «γενικά το κό- στος ζωής». Ο πόλεμος στην Ουκρανία αναφέρ- θηκε από λίγο περισσότερο από έναν στους δέκα (11,9%), ενώ άλλα θέματα στα οποία αναφέρθηκαν οι ερωτηθέντες και συγκέντρωσαν μικρότερα ποσοστά απαντήσεων ήταν: αυξημένα ποσοστά COVID (5,4%), χάος στα αεροδρόμια (4,2%), κλιματική αλλαγή (2,3%), Brexit (1,9%) και ενισχυμένοι συνοριακοί έλεγ- χοι (1,1%). Η Τζούλια Σίμπσον, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος του WTTC, σε μήνυμά της αναφέρει ότι οι αυξανόμε- νες τιμές της ενέργειας, το κόστος ζωής, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού, οι περιορισμοί του εναέριου χώρου και η κλιματική αλλαγή «απειλούν την πλήρη ανάκαμψη του κλάδου μας». Η στερλίνα έπεσε σε ιστορικό χαμη- λό μετά τον μίνι προϋπολογισμό του Ηνωμένου Βασιλείου και το πακέτο φο- ρολογικών περικοπών, επιδεινώνοντας τις ανησυχίες για το κόστος ζωής και καθιστώντας τις δαπάνες στο εξωτερικό μεγαλύτερες για τους Βρετανούς. Η ανάκαμψη μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από το αναμενόμενο Σχεδόν ένα στα τρία διευθυντικά στελέχη του τουριστικού κλάδου δεν αναμένουν ότι ο ταξιδιωτικός τομέας θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2024, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε στη WTM London. Από τους περίπου 250 ερωτηθέντες από όλο τον κόσμο, οι περισσότεροι αναμένουν τα επίπεδα του 2019 να επα- νέλθουν κάποια στιγμή μέσα στο 2023, με το 53% να αναμένει ανάκαμψη κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του έτους. Συνολικά, το 60% των ερωτηθέντων αναγνώρισε ότι η επιχείρησή τους έχει ανακάμψει από την πανδημία, χωρίς όμως να φτάνει στα επίπεδα του 2019, με το 40% να εξακολουθεί την προσπάθεια ανάκαμψης. Όταν ζητήθηκε να διευκρινιστεί ένας τομέας ανησυχίας για το 2023, το πρό- βλημα του κόστους ζωής εμφανίστηκε ως το πιο ανησυχητικό από το 45% των συμμετεχόντων. Το κόστος καυσίμων (15%) και ο πόλεμος στην Ουκρανία (11%) αναδείχθηκαν ως πιθανά ζητήματα που απειλούν την ανάκαμψη του 2023. Κρυπτονομίσματα. Πόσο οι ταξιδιώτες ζητούν τη χρήση τους; Έρευνα αποκαλύπτει ότι ένα σημαντι- κό ποσοστό τουριστών στο Ηνωμένο Βασίλειο ενδιαφέρεται να πληρώσει για ταξίδια χρησιμοποιώντας κρυπτονομί- σματα. Τα ευρήματα δείχνουν ότι σχεδόν ένας στους τέσσερις (23%) σίγουρα ή πιθανόν θα σκεφτόταν να χρησιμοποιήσει κρυ- πτονομίσματα για να πληρώσει το ταξίδι του. Ταυτόχρονα, σχεδόν τρεις στους δέκα (28%) του συνολικού δείγματος παραδέ- χθηκαν ότι δεν καταλαβαίνουν αρκετά το σύστημα των κρυπτονομισμάτων για να έχουν άποψη. Το υπόλοιπο (49%) ήταν ανένδοτο ότι δεν θα πλήρωναν ποτέ το ταξίδι τους με αυτόν τον τρόπο. Οι νε- ότεροι ερωτηθέντες ήταν περισσότερο θετικοί, απαντώντας με καθαρό «ναι» σε ποσοστό 47% (άτομα 18-24 ετών), εκ των οποίων το 18% ενδιαφέρεται «σίγουρα» και το 29% απαντά «ίσως». Αυτή η ηλικιακή ομάδα ήταν επίσης η πιο ενημερωμένη για τα κρυπτονομίσμα- τα γενικά, με μόνο το 17% να λέει ότι δεν ήξερε αρκετά για να σχολιάσει. Αντίθετα, περισσότεροι από ένας στους τρεις (35%) των ατόμων ηλικίας 55-64 ετών παραδέχτηκαν την άγνοιά τους, με αυτή τη γενιά να γνωρίζει λι- γότερο το θέμα απ’ ό,τι οι άνω των 65 ετών, από τους οποίους μόνο το 30% δεν ήταν αρκετά ενημερωμένο για να έχει μια γνώμη. Ωστόσο, οι άνω των 65 ετών ήταν οι «λιγότερο πιθανό» (4%) όλων των ηλικιακών ομάδων να πληρώσουν για ένα ταξίδι με κρυπτονόμισμα. Η Juliette Losardo, Διευθύντρια Έκ- θεσης, World Travel Market London, δήλωσε: «Μας εξέπληξε το συνολικό επίπεδο ενδιαφέροντος για τη χρήση κρυπτονομισμάτων για την πληρωμή ενός ταξιδιού. Είναι αναμενόμενο ότι οι νεότεροι ερωτηθέντες ήταν οι πιο αφο- σιωμένοι και ενημερωμένοι, και αυτό το εύρημα είναι πιθανό να ενδιαφέρει τους προμηθευτές και τους προορισμούς που ενδιαφέρονται να προσελκύσουν αυτή την ηλικιακή ομάδα. «Οι πληρωμές των καταναλωτών είναι μια όλο και πιο σημαντική πτυχή της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Πολλοί ταξι-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=