Τουριστική Αγορά τ. 290

28 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ MATIEΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό Αλέξανδρος Βασιλικός, Πρόεδρος ΞΕΕ: Ανταποκριθήκαμε πλήρως στην υψηλή ζήτηση του καλοκαιριού Καμπάνια στην Ευρώπη για την προσέλκυση συνταξιούχων τον χει- μώνα στην Ελλάδα, έχει ξεκινήσει το Υπουργείο Τουρισμού, ωστόσο οι ξενοδόχοι διαμαρτύρονται λέγο- ντας πως δεν έχει γίνει σχεδιασμός και σωστή προετοιμασία και το εγχείρημα, τουλάχιστον για φέτος, δεν θα πετύχει. Κικίλιας: Ανοιχτές οι πόρτες μας 12 μήνες τον χρόνο «Οι πόρτες μας είναι ανοιχτές 12 μήνες τον χρόνο, αυτό πρέπει να το γνωρίζουν οι φίλοι μας στη Βόρεια Ευρώπη. Πρέπει να έρθουν εδώ για τον χειμώνα» , λέει ο Υπουργός Του- ρισμού, Βασίλης Κικίλιας, σε βρετα- νική εφημερίδα, που αναφέρει ότι οι επιλογές είναι αναγκαστικά περι- ορισμένες, καθώς θα προωθηθούν προορισμοί με καλά νοσοκομεία και ιατρική περίθαλψη. Στη λίστα, εκτός από την Κρήτη, βρίσκονται η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, η Κως. «Θα υπάρχουν απευθείας πτήσεις και ξενοδοχεία κι εστιατό- ρια που είναι προετοιμασμένα να μείνουν ανοιχτά» , αναφέρει ο Έλλη- νας υπουργός στον Observer και προσθέτει: «Αυτό που λέμε, είναι πως ίσως να είναι λιγότερο δαπανηρό να κλείσετε τη θέρμανση στο σπίτι σας και να έρθετε εδώ. Είναι τόσο απλό». Ο πρόεδρος του Ξενοδοχει- ακού Επιμελητηρίου Ελλά- δος, Αλέξανδρος Βασιλικός, σε πρόσφατη συνέντευξή του, μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα ελλη- νικά ξενοδοχεία στα χρόνια της πανδημίας, αλλά και για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται. Ωστόσο, δεν έκανε προβλέψεις για του χρόνου, ενώ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα κοινωνικά προβλήματα που προκαλεί η χωρίς πλαίσιο ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων καταλυμάτων. «Σίγουρα υπάρχει ένα συνολικό θετικό πρόσημο», απαντά ο κ. Βασιλικός στην ερώτηση για την αποτίμηση της φετινής τουριστικής σαιζόν. «Είχαμε μια έντονα υψηλή ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες, στην οποία ανταποκριθήκαμε πλή- ρως, συμβάλλοντας καταλυτικά στην αναπτυξιακή δυναμική της ελληνικής οικονομίας μέσα στη χρονιά». Αναφορικά με τους λόγους που οδήγησαν την Ελλάδα σε νούμερα αφίξεων-ρεκόρ φέτος, ο πρόεδρος του ΞΕΕ λέει ότι χτίστηκε με συλλογι- κή προσπάθεια η υγειονομι- κή αξιοπιστία της χώρας. «Η εικόνα της χώρας ενισχύθηκε κι αυτό μέτρησε. Οι πρωτοβου- λίες συνεργασιών και προβο- λής βρήκαν πρόσφορο έδαφος στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Ο κόσμος επιθυμού- σε να ταξιδέψει μετά τους πε- ριορισμούς και είχε τις αποτα- μιεύσεις από την περίοδο της πανδημίας για να το κάνει. Επι- πλέον, κάποιοι διεθνείς προο- ρισμοί παραμένουν κλειστοί ή προκαλούν ανασφάλεια στον δυτικό κόσμο. Έτσι λοιπόν εί- χαμε μια υπερσυσσώρευση ζή- τησης για τον ευρωπαϊκό νότο και ήμασταν σωστά τοποθε- τημένοι για να κερδίσουμε ένα μεγάλο μέρος της». Ενεργειακό κόστος και του- ρισμός - Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ξενοδοχεία «Το ενεργειακό κόστος έχει αυξηθεί κατά 100% για όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων. Οι προμήθειες τροφίμων και ποτών είναι αυξημένες από 30 – 40% ανάλογα με τον μήνα. Δεν υπάρχει έξοδο για τα ξενο- δοχεία που να μην έχει αυξη- θεί σε σημαντικό βαθμό. Έτσι, η όποια αύξηση στον τζίρο θα κατευθυνθεί στην ουσία στην κάλυψη των λειτουργικών ανα- γκών», τόνισε ο Αλέξανδρος Βασιλικός. Το 2023 δεν προσφέρεται για προβλέψεις «Το 2023 είναι μια ιδιαίτερη χρονιά και δεν προσφέρεται για εικασίες ή προβλέψεις. Τα χαρακτηριστικά που διαμόρ- φωσαν τη ζήτηση του ’22 εν- δεχομένως να διαφοροποι- ηθούν, καθώς οι ευρωπαϊκές κοινωνίες έχουν να διανύσουν έναν δύσκολο χειμώνα, όπου προτεραιότητά τους θα είναι το κόστος θέρμανσης και συνολι- κά το κόστος διαβίωσης. Αυτό μπορεί να επηρεάσει σημαντι- κά τις προτεραιότητές τους σε σχέση με τα ταξίδια και τις δι- ακοπές. Γι’ αυτό το καλύτερο είναι να μιλήσουμε για το του- ριστικό 2023 όταν αρχίσουμε να το βλέπουμε να διαμορφώ- νεται μέρα μέρα» , σημειώνει ο πρόεδρος του ΞΕΕ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=