Τουριστική Αγορά τ. 290

51 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ οφθαλμού. Στα ύψη τα ενοίκια για τις οικο- γένειες, γιατροί που φεύγουν από τα νησιά γιατί δεν βρίσκουν σπίτι, καθηγητές και δά- σκαλοι που κοιμούνται στα αυτοκίνητα. Ολόκληρες περιοχές χάνουν τη φυσι- ογνωμία και το χαρακτήρα τους ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι βιώνουν καθημερινά την ανασφάλεια, αφού κανένας δεν ελέγχει κανέναν. Έχουμε καθυστερήσει πάρα πολύ στην αντιμετώπιση του φαινομένου σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη και το κοινωνικό κόστος γίνεται πραγματικά δυσβάσταχτο για τους πολίτες. Δεν υπάρ- χουν περιθώρια παράτασης αυτής της κατάστασης. Είναι επιβεβλημένη η άμεση παρέμβαση της Πολιτείας για μια δίκαιη ρύθμιση στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, με ευαισθησία απέναντι στις ανάγκες της κοι- νωνίας και των πολιτών». Η δέσμη προτάσεων του ΞΕΕ Ολοκληρώνοντας τις εργασίες της ημε- ρίδας, ο Πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός παρουσίασε δέσμη προτάσε- ων ρύθμισης της δραστηριότητας πάνω σε 7 άξονες παρέμβασης. Αναλυτικά: 1. Χρονικοί περιορισμοί Θέσπιση ανώτατου ορίου 90 ημερών ετησίως, για όλη τη χώρα. 2. Χωρικοί περιορισμοί Το οριζόντιο όριο των 90 ημερών να μειώνεται σε 60 σε περιπτώσεις όπως των νησιών κάτω των 10.000 κατοίκων ή σε περιοχές με χαμηλή μέση πληρότητα των κύριων ξενοδοχειακών καταλυμά- των. Επίσης με απόφαση του Δήμου να μην επιτρέπεται η εγγραφή στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής νέων ακινήτων, που βρίσκονται σε οριοθε- τημένα τμήματα των αστικών κέντρων, όταν διαπιστώνεται πως οι κατοικίες προς βραχυχρόνια μίσθωση υπερβαί- νουν το 50% των κατοικιών που ιδιοκα- τοικούνται ή μισθώνονται για μακροχρό- νια μίσθωση. 3. Όριο στον αριθμό ακινήτων ανά εκμισθωτή/υπεκμισθωτή Δύο ακίνητα κατ’ ανώτατο όριο ανά εκμισθωτή/υπεκμισθωτή, ο οποίος εί- ναι φυσικό και όχι νομικό πρόσωπο. Το νομικό πρόσωπο θα θεωρείται επαγγελ- ματίας όταν προβαίνει σε βραχυχρόνια μίσθωση. 4. Θεσμοθέτηση ελάχιστων τεχνι- κών και λειτουργικών προδιαγραφών Να υπάρχει πρόβλεψη μεταξύ άλλων για εμβαδόν τουλάχιστον 10 τ.μ. για το δωμάτιο και 18 τ.μ. για το διαμέρισμα, να διαθέτει φυσικό φωτισμό, αερισμό και θέρμανση, με ανώτατο αριθμό δωματίων (10 δωμάτια), με πιστοποίηση υγιεινής και πυρασφάλειας, με ασφάλιση αστικής ευθύνης και υποχρέωση συμμόρφωσης με ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα, όταν συντρέχουν λόγοι όπως στην περίπτωση της πανδημίας. 5. Φορολόγηση Προτείνονται τέλη διαμονής παρεπιδη- μούντων υπέρ ΟΤΑ, τέλη καθαριότητας και φόρος διαμονής. Σημαντικό είναι να προβλέπεται υψηλότερος φόρος εισοδή- ματος για τη βραχυχρόνια μίσθωση σε σχέση με τη μακροχρόνια και η επιβολή ΦΠΑ για τα ακίνητα που πάνω από 3 συ- νεχή χρόνια διατίθενται για τουριστική διαμονή. 6. Δικαιώματα των συνιδιοκτητών Υποχρέωση ενημέρωσης των συνιδι- οκτητών για τη διάθεση του ακινήτου για βραχυχρόνια μίσθωση και αύξηση των κοινοχρήστων κατά 25%. Σημαντικό να λαμβάνεται απόφαση από τη Γενική Συνέλευση των ιδιοκτητών (51% των μεριδίων) της πολυκατοικίας / συγκροτή- ματος / παραθεριστικού οικισμού αν θα επιτρέπεται η βραχυχρόνια μίσθωση στα εν λόγω ακίνητα ή/και καθορισμός του μέγιστου αριθμού κατοικιών που μπορεί να διατίθενται για βραχυχρόνια διαμονή. 7. Εφαρμογή συστήματος ελέγχων και επιβολής κυρώσεων. Εφαρμογή συστήματος ελέγχου κα- ταγγελιών κατά του ιδιοκτήτη ακινήτου βραχυχρόνιας διαμονής εκ μέρους συνι- διοκτητών και πελατών, με αυστηροποί- ηση των κυρώσεων και των προστίμων. ΣΕΤΕ Οι δήμοι να θέτουν όρια Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, έχει αναφέρει σε ομιλίες του ότι ανα- γνωρίζει τη βραχυχρόνια μίσθωση ως κομμάτι του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα, ωστόσο δε θα πρέπει το πλαίσιο

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=