Τουριστική Αγορά τ. 290
52 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ να είναι θολό και γκρίζο. Η λειτουργία της αγοράς θα πρέπει να ρυθμιστεί κατά το πρότυπο άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, όπου τα όρια στην άσκηση της εν λόγω δραστηριότητας τίθενται και από τους δήμους, όπως συμβαίνει σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπου έχουν διαχω- ριστεί οι γειτονιές. Σημειώνει επίσης ότι είναι απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα στον εκάστοτε δήμαρχο να μπορεί να θέσει όρια στην άσκηση αυτής της δρα- στηριότητας. «Το έχουμε δει αυτό να λειτουργεί. Σε πάρα πολλές πόλεις του εξωτερικού υπάρ- χουν οργανωμένα μητρώα – έχουν ξεχω- ρίσει τις γειτονιές τους και γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή πόσα διαμερίσματα επιτρέ- πεται να μπαίνουν σε αυτή την πλατφόρμα μίσθωσης και πώς μπαίνει αυτός που περιμένει στη σειρά, όταν βγαίνει κάποιος ο οποίος ήταν ήδη εγγεγραμμένος. Δεδο- μένης και της ισχυρής ανάπτυξης του του- ρισμού αυτή την περίοδο, είναι πάρα πολύ σημαντικό να διασφαλίσουμε τον υγιή ανταγωνισμό και ένα κοινό πεδίο δράσης για όλους» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κατά την διάρκεια ομιλίας του. Οι προτάσεις του ΣΕΤΕ Οι προτάσεις θα βοηθήσουν στο να εξυγιάνουν το τοπίο από τον αθέμιτο ανταγωνισμό στα ξενοδοχεία, θα περιο- ρίσουν την άδικη φορολογική αντιμετώ- πιση και το καυτό κοινωνικό πρόβλημα της εύρεσης στέγης, που λαμβάνει γιγα- ντιαίες διαστάσεις. Το καυτό πρόβλημα του αθέμιτου ανταγωνισμού της βραχυχρόνιας μίσθω- σης έναντι των ξενοδοχείων αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητήματα στο οποίο αναφέρονται όλοι οι ξενοδοχεια- κοί φορείς. Οι εκπρόσωποι των ξενοδο- χείων διευκρινίζουν ότι οι προτάσεις και οι αναφορές τους δεν απευθύνονται σε ιδιώτες που μπορεί να αξιοποιούν ένα ακίνητο αποκτώντας ένα επιπλέον εισό- δημα μέσω του θεσμού της βραχυχρό- νιας μίσθωσης, αλλά σε επιχειρήσεις που λειτουργούν υπό αυτόν τον μανδύα. Σε επιστολή του που έστειλε, ξανά, ο ΣΕΤΕ προς τους Άκη Σκέρτσο, Υπουργό Επικρατείας, Βασίλη Κικίλια, Υπουργό Τουρισμού, Θεόδωρο Σκυλακάκη, Ανα- πληρωτή Υπουργό Οικονομικών, και κοινοποίησε στον Θάνο Πετραλιά, Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, ο ΣΕΤΕ επαναφέρει το θέμα της ανάγκης βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου λει- τουργίας της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Η επιστολή αυτή έρχεται να ξαναθέσει το θέμα σε συνέχεια αντίστοι- χης που είχε σταλεί με τις ολοκληρωμέ- νες προτάσεις του ΣΕΤΕ στις 5 Απριλίου, για να υπενθυμίσει τα βασικότερα θέμα- τα και προτάσεις που προτείνει να αντι- μετωπιστούν κατά προτεραιότητα. Βασικά σημεία και προτεραιότητες • Πολυκατοικίες διαμερισμάτων: Προτείνεται να προβλεφθεί ρητά πως σε περίπτωση που το σύνολο των διαμερι- σμάτων πολυκατοικίας ή συγκροτήματος κατοικιών εκμισθώνεται με βραχυχρόνι- ες μισθώσεις, τότε αυτό θεωρείται τουρι- στικό κατάλυμα, το οποίο θα πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη αδειοδότηση. • ΦΠΑ: Προτείνεται η απαλλαγή από ΦΠΑ του εισπραττόμενου μισθώματος να περιορίζεται μόνο στην περίπτωση που ο δικαιούχος του εισοδήματος είναι φυσικό πρόσωπο και έχει καταχωρίσει στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέχρι δύο (2) ακίνητα στον Α.Φ.Μ. του (εκ των οποίων το ένα από τα δύο ακίνητα θα πρέπει να έχει δηλωθεί ως ακίνητο στο οποίο ιδιο- κατοικεί). Σε αντίθετη περίπτωση, καθώς και σε κάθε περίπτωση που δικαιούχος του εισοδήματος είναι νομικό πρόσωπο, τότε στο εισπραττόμενο μίσθωμα θα πρέπει να επιβάλλεται Φ.Π.Α. • Παρακράτηση φόρου: Προτείνεται να προβλεφθεί η υποχρέωση κάθε ψηφι- ακής πλατφόρμας να παρακρατά φόρο 5% επί του συνολικού αντιτίμου της βραχυχρόνιας μίσθωσης, τον οποίο θα αποδίδει στη συνέχεια στο Δημόσιο. • Μέγιστος αριθμός ακινήτων που εκμισθώνονται βραχυχρόνια ανά Δή- μο: Προτείνεται να παρέχεται το δικαί- ωμα στους ΟΤΑ Α΄ βαθμού να ορίσουν, μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμ- βουλίου τους, η οποία θα αιτιολογείται με βάση σχετική επιστημονική μελέτη, το μέγιστο αριθμό ακινήτων που μπορούν να εγγράφονται στο Μητρώο Ακινήτων ΦΑΚΕΛΟΣ: BΡΑΧΥΧΡΟΝΙΕΣ ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=