Τουριστική Αγορά τ. 290
54 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Τουριστικός προορισμός Αθήνα Η Αθήνα και η Ακρόπολη αποτελούν παγκοσμίως αναγνωρίσιμα brands. Πόσο όμως είναι ανταγωνιστικά στην παγκόσμια τουριστική αγορά; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της ελληνικής πρωτεύουσας ως τουριστικoύ προορισμού και τουριστικού προϊόντος; Γιατί τα ξενοδοχεία της δεν καταφέρ- νουν να πετύχουν τιμές ανάλογες με άλλων ανταγωνιστικών πόλεων, παρά το ότι βρίσκονται στην κορυφή από πλευ- ράς ποιοτικών κριτηρίων ικανοποίησης πελατών; Σχέδια δράσεις και προοπτικές ανάπτυξης Οι δυνατότητες ανάπτυξης και επα- νάκτησης της δυναμικής του τουρισμού στην Αθήνα και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας (Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αργοσαρωνικός κ.α.) μετά την πανδημία, τα προβλήματα (π.χ. απουσία επαρ- κών υποδομών, όπως μαρίνες, μεγάλο συνεδριακό μητροπολιτικό κέντρο), η βελτίωση των υφιστάμενων υποδο- μών, η διεύρυνση συμμαχιών για την προώθηση και προβολή, καθώς και οι τρόποι προσέλκυσης νέων επισκεπτών, ήταν μερικά από τα βασικότερα θέματα στα οποία αναφέρθηκαν οι ομιλητές σε εκδήλωση του ΣΕΤΕ, στο πλαίσιο του κύκλου παρουσιάσεων της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των επιμέρους Σχεδίων Δράσης ανά Πε- ριφέρεια της χώρας. Η Εθνική Στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδι- κότερα των Σχεδίων Δράσης που αφο- ρούν την Αθήνα, την Αθηναϊκή Ριβιέρα και τον Αργοσαρωνικό παρουσιάστηκαν από τους κ.κ. Ηλία Κικίλια, γενικό διευθυ- ντή του ΙΝΣΕΤΕ, και Άρη Ίκκο, επιστημο- νικό διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε ειδική αναφορά στον ευρύ- τερο προορισμό και brand «Αθήνα», που αποτελεί «προορισμό ομπρέλα» και έναν από τους πιο εδραιωμένους, δημο- φιλείς και εμβληματικούς προορισμούς της χώρας, με σημαντική αναπτυξιακή δυναμική σε όλα τα κύρια τουριστικά προϊόντα, λόγω των αξιόλογων πόρων και υποδομών που διαθέτει ως το με- γαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας. Τα σημαντικά έργα και οι επενδύσεις που έχουν ξεκινήσει αναμένεται να υλοποι- ηθούν στο παραλιακό μέτωπο και πρό- κειται να συμβάλλουν στην ανάπλαση αυτού και στην περαιτέρω τουριστική αξιοποίησή του. H περαιτέρω ανάδειξη της πρωτεύουσας με συντονισμένες ενέργειες προβολής παραμένει βασική προτεραιότητα Η ανάπτυξη απαιτεί συντονισμό ΦΑΚΕΛΟΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=