Τουριστική Αγορά τ. 290

6 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ 2002 νέα και ανανεωμένα δωμάτια ξενοδοχείου με διεθνή επωνυμία προστέ- θηκαν την περίοδο 2017 – 2022 στη βιομηχανία της φιλοξενίας. Αυτή τη στιγμή, 1 στα 5 δωμάτια ξενοδοχείων στην Αθήνα, που καλύπτουν την Κεντρική, Βόρεια, Νότια και Δυτική Αττική, φέρουν διε- θνή ξενοδοχειακή επωνυμία. Περίπου το 8% των αθηναϊ- κών ξενοδοχείων είναι μέρος μιας διεθνούς αλυσίδας ξενο- δοχείων. Το 2017 το ποσοστό διείσδυσης ήταν 17% για τα δωμάτια ξενοδοχείων και 7% για τα ξενοδοχεία, σημειώ- νοντας ότι η προσφορά στην υπό εξέταση περιοχή αυξή- θηκε σημαντικά. 8 νέα ξενοδοχεία άνοι- ξαν στην περιοχή αξιολό- γησης κατά την περίοδο 2017 – 2022: τα Academia of Athens, Athens Capital, Dave Red, Ibis Styles Athens Routes, Moxy Athens City, Perianth Selina Theatrou Athens και Wyndham Athens Residences. Άλλα 7 ξενοδο- χεία μετονομάστηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου με ένα διεθνές brand: Athens Marriott, Brown Acropol, Kubic House & Lighthouse Athens (Brown Hotels), Grand Hyatt Athens και δύο ακίνητα των ξενοδοχείων Convo. Αξί- ζει να σημειωθεί ότι ακίνητα όπως το Four Seasons Astir Palace, το Dolce Athens Attica Riviera, το Ramada Riviera (Wyndham Hotel Group) και το Ever Eden (Ξενοδοχεία Vincci) βρίσκονται εκτός της υπό εξέταση περιοχής. Τέλος, 8 ξενοδοχεία δεν φέρουν πλέον διεθνή επω- νυμία σε σχέση με το 2017. Αυτά τα ξενοδοχεία αφο- ρούν κυρίως το brand Best Western, που είχε 8 ακίνητα στην Αθήνα το 2017, αλλά μόνο ένα σήμερα. Το Athens Hilton είναι προς το παρόν κλειστό και δεν έχει πλέον την επωνυμία Athens Hilton. Ωστόσο, το ακίνητο θα επιστρέψει ως Conrad, ένα εμπορικό σήμα της Hilton Worldwide, ενώ οι κατοικί- ες θα φέρουν επωνυμία από το Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences. Πηγή: GBR Consulting Hospitality Newsletter 2022 Q2 Αυξάνονται ξενοδοχεία διεθνών brands στην Ελλάδα Η ανάκαμψη στα ταξίδια από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη κατά το τρίτο τρίμηνο δια- μορφώθηκε στο -6% έναντι του 2019, με προορισμούς όπως η Λισαβόνα (+47%), η Αθήνα (+27%) και το Μιλά- νο (+12%) να παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με τα προ- πανδημικά επίπεδα. Για το 4ο τρίμηνο καταγράφε- ται περαιτέρω βελτίωση για τη Λισαβόνα ως προορισμό για τους Αμερικανούς ταξι- διώτες, στο +50% των επιπέ- δων 2019, και αυτό οφείλε- ται στις αφίξεις από το Σαν Φρανσίσκο (+119%), την Ου- άσιγκτον και το Μαϊάμι (από +84% και οι δύο). Εκτός από τη δυναμική των υπερατλαντικών ταξιδιών και την ανθεκτικότητα των ενδοευρωπαϊκών, το εκ νέου άνοιγμα των βασικών ασιατι- κών αγορών αποτελεί επίσης λόγο συγκρατημένης αισιο- δοξίας σχετικά με την ανά- καμψη των διεθνών ταξιδιών στην Ευρώπη. Οι Σουηδοί προτίμησαν αυ- τό το φθινόπωρο ηλιόλου- στους προορισμούς. Δημοφιλέστερος ήταν τα Κα- νάρια, με την Κύπρο να ακο- λουθεί, και με την Τουρκία και το Κέιπ Βέρντε να βρίσκονται στην τέταρτη και πέμπτη θέ- ση αντίστοιχα. Όπως προκύπτει από τα στοι- χεία που παρουσιάζει η TUI, οι κρατήσεις για το φθινόπωρο βρίσκονται σε επίπεδα ανώτε- ρα της αντίστοιχης περιόδου προ πανδημίας. Ουσιαστικά, η εβδομάδα των σχολικών δι- ακοπών «ξεπούλησε» (98%) και κυμάνθηκε στο +40% ένα- ντι των αντίστοιχων επιπέδων του 2021 και στο +10% έναντι του 2019, ενώ ο Tour Οperator προχώρησε σε διεύρυνση του εύρους ταξιδιών στην Ισπα- νία από τη Στοκχόλμη και το Γκέτεμποργκ, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση. ΤUI: Η Ελλάδα τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός για τους Σουηδούς +27% έναντι του 2019 οι αφίξεις στην Αθήνα από τις ΗΠΑ το Γ΄ τρίμηνο

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=