Τουριστική Αγορά τ. 290

60 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Γ ιατί τα ξενοδοχεία της Αθήνας δεν κατα- φέρνουν να πετύχουν καλύτερες τιμές σε σχέση με αυτές που πετυχαίνουν τα ξενο- δοχεία σε άλλες ανταγωνιστικές πόλεις; Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ποιότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων -όπως αυτή προσμετράται από την ικανοποίηση που δηλώνουν οι πελάτες τους- βρίσκεται σε πολύ καλό και ανταγωνιστικό επίπεδο, σε σχέση με άλλες πόλεις. Ωστόσο, τα ξενοδοχεία δεν καταφέρνουν να μετατρέψουν το πλεονέκτημά τους αυτό σε υψηλότερες τιμές. Ζη- τήσαμε από την πρόεδρο των ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής & Αργοσαρωνικού να μας απαντήσει σε σχετικές ερωτήσεις που θα μπορούσαν να μας βο- ηθήσουν να καταλάβουμε καλύτερα τις αιτίες αλλά και τις λύσεις του προβλήματος. Καταρχάς, αν αυτό αποτελεί πρόβλημα για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία και σε ποιο βαθμό τα αφορά όλα. Αυξάνεται τα τελευταία χρόνια η δυναμικότη- τα / προσφορά σε κλίνες / δωμάτια στην πόλη; Υπάρχουν νέες επενδύσεις και πού εστιάζουν; Το θέμα της δυναμικότητας και των τουριστικών κλινών της Αθήνας - Αττικής, είτε αυτές είναι ξενο- δοχειακές κλίνες, είτε σε λοιπά καταλύματα, είτε λειτουργούν απλώς παράνομα, είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, που μας έχει απασχολήσει ιδιαίτε- ρα την τελευταία δεκαετία. Σαφώς επηρεάζει την υφιστάμενη ξενοδοχία αυτή καθ’ αυτή, αλλά επιδρά και στο τουριστικό προφίλ του προορισμού, στην «ολική ποιότητα» του προσφερόμενου προϊόντος προς τους επισκέπτες, στην επιχειρηματικότητα και ζωή της πόλης κ.ο.κ. Τουριστικές υποδομές και τουριστικές επενδύσεις δεν είναι -αλλά και δεν πρέπει να θεωρούνται- μόνο οι επενδύσεις σε δωμάτια και κλίνες, αλλά και σε σχέδια όπως το «Ελληνικό» ή το «Τατόι», σε έργα που αφορούν γενικές και εξειδικευμένες τουριστικές υποδομές (λ.χ. σύγχρονα συνεδριακά κέντρα κατάλληλα για την προσέλκυση μεγάλων διεθνών συνεδρίων, λιμάνια και μαρίνες, ως και σύγχρονα πάρκα και πολυχώροι αναψυχής κ.ά.) που επικαιροποιούν και «αναθερμαίνουν» την πρόσκληση της Αθήνας προς τους υποψήφιους επισκέπτες της. Τα τελευταία χρόνια και μετά τη μεγάλη κρίση 2008 - 2018, όπου αρκετές μονάδες στην Αθήνα έκλεισαν ή διέκοψαν προσωρινά τη λειτουργία τους, σαφώς έχουν προ- στεθεί πολλές νέες ξενοδοχειακές μονάδες, νέα και δυνατά brands, ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών, ξενοδοχεία μικρότερων κατηγοριών και πλήθος άλλων καταλυμάτων, από κλασικά ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα έως απλές κατοικίες που λειτουργούν ως τουριστικά καταλύματα στο πλαίσιο της βραχυχρόνιας μίσθωσης, αλλά και από καθ’ όλα νόμιμα καταλύματα έως και απολύτως παράνομα. Οι νέες αυτές επενδύσεις θα έλεγα πως εστίασαν πρωταρχικά σε περιοχές που θεωρούνται «σίγουρες» σε απόδοση, όπως είναι το ιστορικό και ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ η αυξηση των τιμων απαιτει υψηλη ποιοτητα υπηρεσιων Λαμπρινή Καρανάσιου- Ζούλοβιτς Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής & Αργοσαρωνικού

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=