Τουριστική Αγορά τ. 290
63 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ταξιδιώτες θέλουν επίσης να χρησιμο- ποιήσουν τα ταξίδια το 2023 ως ευκαιρία να μάθουν δεξιότητες επιβίωσης (58%), όπως πώς να προμηθεύονται καθαρό νερό (53%), να ανάβουν φωτιά (42%), να βρίσκουν τροφή στην άγρια φύση (39%), ή και είναι σε ετοιμότητα για την επόμε- νη καταστροφή (39%). Αυτή η τάση δείχνει ότι θα προκύψουν διαμονές πιο φιλικές προς το περιβάλ- λον, κατάλληλες να φιλοξενήσουν τους κατοίκους των πόλεων που αναζητούν απλότητα, καθώς και καταλύματα που θα προσφέρουν καθοδήγηση στους επι- σκέπτες για το πώς να είναι πιο αυτάρ- κεις, π.χ. πώς να προμηθεύονται υλικά και πώς να προετοιμάζουν τα γεύματά τους κατά τη διάρκεια της διαμονής τους. Επίσης, προβλέπεται και μια αντί- στοιχη αύξηση στις σχολές επιβίωσης στην άγρια φύση, όπου οι ταξιδιώτες θα διδάσκονται τις βασικές δεξιότητες που απαιτούνται για να επιβιώσουν μετά από ένα καταστροφικό γεγονός. Διακοπές στη φύση…αλλά με πολυτέλεια και τεχνολογία Ωστόσο, όλα τα παραπάνω αναμένε- ται να συνδυαστούν με την πολυτέλεια, γιατί όπως απαντά το 56%, ναι μεν είναι πρόθυμο να εγκαταλείψει τις περιττές πολυτέλειες, αλλά εξετάζει και το εν- δεχόμενο να συνδυάσει και τα δύο. Σε ποσοστό 48%, οι συμμετέχοντες στην έρευνα θα επιθυμούσαν μια απολαυστι- κή εναλλακτική διαμονή, που θα τους δί- δασκε βασικές τεχνικές επιβίωσης αλλά σε ένα πιο «βατό» περιβάλλον. Όμως, πόσο «αποσυνδεδεμένος» είναι στην πραγματικότητα ο ταξιδιώτης του 2023; Πάνω από το μισό (53%) των ερω- τηθέντων έχουν την αδιαπραγμάτευτη απαίτηση καλoύ δικτύου κινητής τηλε- φωνίας και διαδικτύου σε κάθε περίπτω- ση και σε κάθε προορισμό. Οι Ψηφιακοί Ταξιδιώτες προάγουν τους Φυσικούς Ταξιδιώτες Κάποτε ήταν τα διαστημικά ταξίδια που ήταν φιλόδοξα και «εξωκοσμικά»· σήμερα την ανάγκη αυτή καλύπτουν τα εικονικά ταξίδια. Με σχεδόν τους μισούς ταξιδιώτες παγκοσμίως (43%) να ανα- φέρουν ότι θα στραφούν στην εικονική πραγματικότητα τον επόμενο χρόνο για να διερευνήσουν τις επιλογές των δια- κοπών τους, διαπιστώνεται ότι το 2023 τα ταξίδια θα εισέλθουν σοβαρά στον διαρκώς εξελισσόμενο 3D εικονικό χώρο του Metaverse. Με πάνω από το ένα τρίτο (35%) των ταξιδιωτών που επιθυμούν να ξεκινή- σουν μια πολυήμερη ταξιδιωτική εμπει- ρία VR ή AR, το Metaverse θα είναι κάτι παραπάνω από «δοκιμάστε πριν αγορά- σετε». Θα εκπαιδεύει, θα ψυχαγωγεί και θα εμπνέει τους ανθρώπους, ανοίγοντας την πόρτα σε μια ατέλειωτη περιπέτεια. Οι ταξιδιώτες δεν θα περιορίζονται πλέον στη φυσική παρουσία, αφού θα μπορούν να πειραματιστούν με διαφο- ρετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Μετά το 2023, τα εικονικά ταξίδια θα γίνουν μια πραγματικά καθηλωτική εμπειρία, περι- λαμβάνοντας και άλλες αισθήσεις εκτός από την όραση, όπως την αίσθηση τρισ- διάστατης αφής των κόκκων άμμου και τη ζεστασιά του ήλιου στην παραλία. Οι ταξιδιώτες θα γίνουν πιο τολμηροί στις επιλογές των προορισμών, αφού θα μπορούν να τους επισκεφτούν πρώτα στο Metaverse μέσω των διαδικτυακών τους avatars, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο για όσους μπορεί να αισθάνονται ανασφά- λεια πριν δοκιμάσουν κάτι νέο. Μάλιστα, το 46% αναφέρει ότι με αυτόν τον τρό- πο έχει περισσότερες πιθανότητες να ταξιδέψει σε προορισμούς που δεν θα τολμούσε διαφορετικά. Αν και το Metaverse θα προσφέρει έναν νέο τρόπο εμπειρίας ταξιδιού το επόμενο έτος, 3 στους 5 ερωτηθέντες (60%) πιστεύουν ότι μια εικονική εμπει- ρία δεν είναι αρκετή για να δώσει την ακριβή εικόνα και αίσθηση ενός προο- ρισμού. Διαφορετικές πολιτισμικές εμπειρίες Το 2023, το 50% των ταξιδιωτών πα- γκοσμίως επιθυμούν να γνωρίσουν έναν πολύ διαφορετικό πολιτισμό από τους γνωστούς, είτε πρόκειται για ταξίδια με εντελώς διαφορετικές πολιτιστικές εμπειρίες και γλώσσες (51%) είτε για εξε- ρεύνηση λιγότερο γνωστών πόλεων με κρυμμένα μυστικά (30%). Έτσι, οι ταξιδιώτες ξεχνούν τα συνη- θισμένα, αγαπημένα μέρη, καθώς το προσεχές έτος θα αναζητήσουν μονα- δικές διακοπές που σοκάρουν, εκπλήσ- σουν και προσφέρουν πρωτόγνωρες εμπειρίες. Με σχεδόν τα 3/4 (73%) να ανυπομονούν να βιώσουν ταξίδια που θα τους ωθήσουν στα όρια, φαίνεται ότι θα υπάρξει μια εισροή εξειδικευμένων εμπειριών, οι οποίες θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να φτάσουν στα τα- ξιδιωτικά άκρα. Σχεδόν οι μισοί (47%) αναζητούν την πιο εξωτική λιχουδιά του κόσμου, όπως την πιο καυτερή πιπεριά τσίλι, ενώ το 38% θέλει να αφιερώσει τις διακοπές του σε εξωγήινη εξερεύνηση ή σε περιηγήσεις εντοπισμού εξωγήινων. Μετά από όλα αυτά, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι ταξιδιώτες του 2023, σε “ Οι ταξιδιώτες ξεχνούν τα συνηθισμένα, αγαπημένα μέρη, καθώς το προσεχές έτος θα αναζητήσουν μοναδικές διακοπές που σοκάρουν, εκπλήσσουν και προσφέρουν πρωτόγνωρες εμπειρίες. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=