Τουριστική Αγορά τ. 290
7 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Στην αγορά της Airtours της Σουηδίας προχώρη- σε ο online tour operator Sunweb, συμφερόντων του επενδυτικού fund Triton Investments. Έχει έδρα στην Ολλανδία και την Ελβετία, ιδρύθηκε το 1991 και δρα- στηριοποιείται σε οκτώ αγο- ρές (Ολλανδία, Βέλγιο, Δανία, Σουηδία, Νορβηγία, Ην. Βασί- λειο, Γερμανία και Γαλλία), δι- ακινώντας ετησίως πάνω από 1 εκατ. ταξιδιώτες με έσοδα 800 εκατ. ευρώ. Με την κίνη- ση αυτή, η εταιρεία ευελπι- στεί να ενισχύσει τη θέση της στη Σουηδία και να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους tour operators στις σκανδιναβικές χώρες. Η Airtours ιδρύθηκε το 1998 και διακινεί περί τους 100.000 ταξιδιώτες ετησίως. «Πιστεύ- ουμε ότι τα πανομοιότυπα επιχειρηματικά μας μοντέλα ταιριάζουν και θα μας επι- στρέψουν να αναπτυχθούμε και να γίνουμε ένας από τους μεγαλύτερους tour operators στις σκανδιναβικές χώρες» επισήμανε ένας από τους ιδρυτές της Airtours, ο Stefan Chatzopoulos. Ο τουρισμός δεν είναι κάτι που συμβαίνει «Η χρονιά μάς βρήκε να πα- νηγυρίζουμε για την ταχύτερη από το αναμενόμενο επάνοδο στην κανονικότατα σε επίπε- δο αφίξεων, αλλά προβλημα- τισμένους με την ακρίβεια σε όλα τα αγαθά, τη μειωμένη κα- τά κεφαλήν δαπάνη και την αυ- ξημένη δυσπιστία με την οποία αντιμετωπίστηκε ο κλάδος μας, παρά το γεγονός ότι πα- ραμένει η ατμομηχανή της οι- κονομίας μας» σημειώνει η Εν. Ξενοδόχων Ηράκλειου Ε.Ξ.Η. σε απολογιστική για την κα- λοκαιρινή περίοδο αναφορά της. Όπως τονίζει, αγωνίστη- κε και φέτος για τη φιλοξενία στην περιοχή, χωρίς διακρί- σεις, και εκπροσώπησε στις διεκδικήσεις της τόσο τα μέ- λη της, όσο και όλους όσοι παρέχουν φιλοξενία νόμιμα και με σεβασμό στη φήμη και τη δυναμική του Ηρακλείου και της Κρήτης. Η επόμενη χρονιά θα είναι ακόμη μια χρονιά με άγνω- στες πτυχές και ειδικές συν- θήκες. Πόλεμος, παγκόσμια οικονομική κρίση, ενεργει- ακή κρίση, κρίση πληθωρι- σμού. Θέλει επαγρύπνηση και την ενεργοποίηση όλων των υπουργείων για να κρα- τηθεί η Ελλάδα σε θέση οδη- γού στον ευρωπαϊκό τουρι- στικό χάρτη. Η φετινή επιτυ- χία ανήκει στους επαγγελ- ματίες και τις συντονισμένες προσπάθειες της κυβέρνη- σης. Για την επόμενη, απαιτεί- ται η ενεργοποίηση και όσων δεν συνειδητοποιούν ότι ο τουρισμός δεν είναι κάτι που συμβαίνει. Συντίθεται από πολλούς κλάδους της οικονο- μίας και αποτελεί έργο όλων και όχι μόνο κάποιων. Δεν μπορούμε να μνημονεύουμε τις αφίξεις σαν να έτυχαν ού- τε να αφήνουμε κάποιους να κάνουν την επιτυχία μας δική τους. Τι θα λένε του χρόνου; Ότι φταίει η παγκόσμια συ- γκυρία; Τι θα γίνει το χειμώνα με την ακρίβεια; Αυτά και άλ- λα πολλά ερωτήματα μένει να απαντηθούν, καταλήγει η ανακοίνωση που υπογράφει για το ΔΣ ο πρόεδρος Νίκος Χαλκιαδάκης. Ε.Ξ. Ηρακλείου: Απολογισμός τουριστικής περιόδου Η Ελλάδα, με αύξηση πωλή- σεων στα πακέτα διακοπών κατά 22% έναντι του 2019, και η Τουρκία με αύξηση 23% ήταν οι μεγάλοι νικη- τές στη γερμανική αγορά το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της ένωσης Tour Operator και Ταξιδιωτικών Γραφείων Γερμανίας, DRV. Ακολούθησε η Αίγυπτος με αύξηση 8%, έναντι πάντα του 2019, στις πωλήσεις ορ- γανωμένων διακοπών στη Γερμανία. Αντίθετα με την Ανατολική Μεσόγειο, η Δυτική Μεσό- γειος είχε μια μικρή πτώση στις πωλήσεις έναντι του 2019, με εξαίρεση τις Βαλε- αρίδες Νήσους και τα Κανά- ρια Νησιά που είχαν αύξηση περίπου 3%. Τα στοιχεία προέρχονται από τον πάροχο υπηρεσι- ών δεδομένων Travel Data + Analytics (TDA). Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις για οργανωμένα ταξίδια δι- ακοπών, που πραγματοποι- ήθηκαν σε ταξιδιωτικά γρα- φεία, στις διαδικτυακές πύλες των tour operators και στα online ταξιδιωτικά γραφεία, ήταν 5% κάτω από τις τιμές του 2019. Οι Γερμανοί, πάντως, ξόδε- ψαν περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους αυτό το καλοκαίρι απ’ ό,τι το 2019. Οι δαπάνες ανά άτομο και διανυκτέρευση αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 15%. Σχολιάζοντας το τουριστι- κό έτος 2021/2022, ο Πρό- εδρος του DRV, Norbert Fiebig, δήλωσε: «Η σημαντι- κή αύξηση της ζήτησης τους τελευταίους μήνες δείχνει ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία βρί- σκεται στον δρόμο της ανά- καμψης, αλλά απέχει πολύ από την κορυφή. Μέχρι και τον Αύγουστο είναι εμφανής μια πτώση των πωλήσεων της τά- ξης του 14% σε σύγκριση με το 2018/2019». DRV: Ελλάδα και Τουρκία οι μεγάλοι νικητές στη γερμανική αγορά το 2022 Η Airtours στον όμιλο Sunweb
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=