Τουριστική Αγορά τ. 290
94 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ H Wyndham αναγνωρίζει την Ελλάδα ως έναν τουριστικό προορισμό με δυναμι- κή εξέλιξης και στοχεύει σε διπλασια- σμό των ξενοδοχείων της στα επόμενα χρόνια. Ο Βασίλης Θεμελίδης μάς μιλά για τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται στις διε- θνείς αλυσίδες αλλά και στη διεθνή ζήτηση για νέ- ες μορφές υπηρεσιών, καθώς και για τον ρόλο που μπορούν να παίξουν οι αλυσίδες στην ανάπτυξη και βιωσιμότητα μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης. Ποιες είναι οι νέες τάσεις στον χώρο των διε- θνών ξενοδοχειακών αλυσίδων; Είναι γεγονός ότι έχει διαμορφωθεί ένα νέο δυ- ναμικό πλέγμα σχέσεων μεταξύ επενδυτών, ιδι- οκτητών ξενοδοχείων, white label operators και ξενοδοχειακών αλυσίδων. Μια σημαντική, κατά τη γνώμη μου, τάση είναι η γενική μεταστροφή των διεθνών αλυσίδων προς πιο ευέλικτα μοντέλα συνεργασίας, όπου ο επενδυτής/ιδιοκτήτης έχει την τελική απόφαση για τον τρόπο λειτουργίας του ξενοδοχείου, και το brand, πέρα από τον συμ- βουλευτικό του ρόλο, αποτελεί έναν σημαντικό αρωγό των προσπαθειών σε όλες τις φάσεις ανά- πτυξης και μετέπειτα της λειτουργίας του ξενοδο- χείου. Όσον αφορά τα νέα προϊόντα, βλέπουμε τη δυναμική είσοδο των αλυσίδων στους παραθερι- στικούς προορισμούς, και πιο συγκεκριμένα στα All Inclusive Resorts. Το brand Alltra είναι μία από τις τελευταίες προ- τάσεις της Wyndham Hotels & Resorts για τον συγκεκριμένο κλάδο ξενοδοχείων και αναμένουμε τα επόμενα χρόνια δυναμική ανάπτυξή του στη λεκάνη της Μεσογείου. Επίσης, μια τάση που ήρθε για να μείνει είναι αυτή των ξενοδοχείων extended stay, τα οποία προσφέρουν υπηρεσίες προσαρ- μοσμένες σε διαφορετικούς τύπους πελατών, οι οποίοι έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό τη μακρά διαμονή σε κατάλυμα, όπως ταξιδιώτες που συν- δυάζουν την εργασία τους ή μέρος αυτής με τις διακοπές, digital nomads, silver tourism κ.λπ . Πώς θα χαρακτηρίζατε την Ελλάδα ως τουρι- στικό επενδυτικό προορισμό; Το ελληνικό τουριστικό προϊόν αποδεικνύει τα τελευταία χρόνια την ανθεκτικότητά του, προ- σαρμοζόμενο ταχύτατα στις υγειονομικές προ- κλήσεις, στις γεωπολιτικές εντάσεις, στις σχετικές οικονομικές αναταράξεις, αλλά και στις αλλαγές των τάσεων και των απαιτήσεων των ίδιων των πελατών. Θεωρώ ότι σημαντικό ρόλο σε αυτές τις επιδόσεις έχουν παίξει οι άνθρωποι του τουρι- σμού, οπουδήποτε και αν βρίσκονται στην εργα- σιακή πυραμίδα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που τα επενδυτικά φώτα έχουν στραφεί στη χώρα μας, αφού φαίνεται ότι διαθέτει όλα τα συστατικά που μπορούν να κάνουν μια τουριστική επένδυση αποδοτική. Είναι σημαντικό να εργαστούμε όλοι συγκροτημένα, ώστε αυτό το αυξημένο ενδια- φέρον να μεταμορφωθεί σε πράξεις που θα ανα- νεώσουν και θα εξελίξουν το τουριστικό προϊόν προς όφελος της ελληνικής οικονομίας. Έχουμε όμως παράλληλα το καθήκον να διαχειριστούμε αυτή την κατάσταση με γνώμονα το σεβασμό στο περιβάλλον και στις τοπικές κοινωνίες και να αποφύγουμε πρακτικές που θα υποθηκεύσουν το μέλλον για τις επόμενες γενιές. Πιστεύω ακράδα- ντα ότι μπορούμε να επιτύχουμε πράττοντας το σωστό. aλυσιδεσ διπλασιασμόΣ των ξενοδοχείων μας μέχρι το 2025 Βασίλης Θεμελίδης Regional Director South & East Europe Wyndham Hotels & Resorts
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=