Τουριστική Αγορά τ. 291

15 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η Τουριστική Αγορά αφιε- ρώνει τον φάκελο αυτού του τεύχους στις εκλογές και στον τουρισμό. Με δεδομένη την καθοριστι- κή σημασία του τουρισμού για την εθνική οικονομία (ο βασικότερος κλάδος σε επίπεδο συνεισφοράς στο ΑΕΠ), την απασχόληση και την ανάπτυξη, ο κλάδος είναι εύλογο να αντιμετωπίζεται ως βασικός πυ- λώνας στρατηγικού σχεδιασμού. Πόσο και πώς έχουν εντάξει τα κόμματα στον στρατηγικό τους σχεδιασμό τον τουρισμό; Πόσο έχουν αναγνωρίσει τις ευκαιρίες, την αξία και τον ρόλο του, και πα- ράλληλα, έχουν προσδιορίσει τους κινδύνους και τα αδύναμα σημεία του και έχουν προτείνει σειρά σχε- τικών μέτρων και δράσεων; Αυτή η περίοδος είναι κατάλ- ληλη για αλληλοενημέρωση και ευαισθητοποίηση, αλλά και για «πιέσεις» από πλευράς φορέων, ώστε να υπάρξουν δεσμεύσεις επί αιτημάτων. Το αν και πότε και πώς και από ποιους αυτές οι δεσμεύσεις θα φτάσουν στο στάδιο να υλο- ποιηθούν είναι ένα ερώτημα. Ένα ερώτημα που άπτεται της εμπιστο- σύνης που καλούνται να δείξουν οι ψηφοφόροι στο κόμμα που θα επιλέξουν να οδηγήσει τη χώρα μας στην επόμενη μέρα. Τα κόμματα Συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τις θέσεις των τριών μεγάλων κομμάτων για τον Τουρισμό. Ζητή- σαμε να μας μιλήσουν για το πρό- γραμμά τους σχετικά με τον κλάδο και αναζητήσαμε καταγεγραμμένα στοιχεία του προγράμματός τους. Σε καθένα από τα εξεταζόμενα κόμματα, σας δίνουμε τη δυνατό- τητα -με την αξιοποίηση της σύγ- χρονης τεχνολογίας- μέσω QRcode να «κατεβάσετε» και να διαβάσετε με την ησυχία σας τα προγράμματα των κομμάτων, όπως αυτά ήταν διαθέσιμα, μέχρι τη στιγμή που συντάχθηκε αυτός ο φάκελος. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ενδέχεται να υπάρξουν μεταβολές στα τελικά κείμενα των προγραμμάτων των κομμάτων. Παράλληλα, φροντίσαμε να παρέχουμε στους αναγνώστες μια εικόνα για τις θέσεις των κομμά- των με ποιο ευέλικτο τρόπο. Πάλι μέσω QRcode, μπορείτε από τη συ- σκευή σας να δείτε σε video τους αρχηγούς της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ να μιλούν για τον Τουρισμό. Επιλέξαμε: • Την ομιλία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στην πρόσφατη εκδήλωση του Υπουργείου Του- ρισμού με θέμα «2022 - Η μεγάλη επιστροφή του ελληνικού τουρι- σμού». • Τη συζήτηση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα, για τον Ελληνικό Τουρισμό, στην 30ή Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ. Οι φορείς Από την άλλη πλευρά, στο πλαί- σιο του φακέλου, επιχειρούμε να σκιαγραφήσουμε τις απόψεις, τις θέσεις, τα προβλήματα, τις προο- πτικές, τις προτεινόμενες δράσεις και τις θεσμικές αλλαγές από την οπτική γωνία των βασικών τουρι- στικών φορέων της ελληνικής του- ριστικής βιομηχανίας, ζητώντας: • Να περιγράψουν τη μέχρι σή- μερα πορεία του ελληνικού τουρι- σμού, καθώς και τις προοπτικές για το άμεσο μέλλον στο βαθμό που αυτές μπορούν να προβλεφθούν. • Να αναφερθούν στη σημασία του τομέα που εκπροσωπούν, στο μέγεθος και στις προοπτικές του. • Να αναφερθούν σε βασικά προ- βλήματα και προτεινόμενες λύσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζουμε -μεταξύ άλλων- τις επιδράσεις δύο βασικών προβλημάτων του τουρι- σμού (Συναρμοδιότητες στον το- μέα του τουρισμού και Βραχυχρό- νιες μισθώσεις), η λύση των οποίων βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια της πολιτείας. Οι απαντήσεις αποκτούν ιδιαί- τερη σημασία στη συγκεκριμένη προεκλογική συγκυρία. Και εδώ οι αναγνώστες -μέσω της χρήσης QR codes- μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αναλυτικότερα και εκτενή κείμενα θέσεων, προτά- σεων κ.λπ . Όλοι συμφωνούν Πολλά από τα θέματα, όπως η ανάγκη επέκτασης της τουριστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα στο χρόνο και στον χώρο, αποτελούν κοινή παραδοχή, η οποία εξάλλου αποτελεί διαπίστωση και στόχο εδώ και χρόνια. Αντίστοιχα θέματα για τα οποία θα βρει κανείς αναφορές, τόσο από τα κόμματα όσο και από τους φο- ρείς, μπορούν να θεωρηθούν: • Η ανάγκη ύπαρξης στρατηγικού σχεδιασμού • Η στροφή προς τη βιώσιμη τουρι- στική ανάπτυξη • Η ανάγκη δημιουργίας υποδο- μών, πολλές εκ των οποίων θα βελτιώσουν τη ζωή των μονίμων κατοίκων. Είναι προφανές ότι το θέμα είναι μεγάλο όσο και η πολυπλοκότητα, συνθετότητα και σημασία του του- ρισμού. Πέραν του φακέλου, θα παρακο- λουθούμε τις εξελίξεις και θα σας ενημερώνουμε διαρκώς, τόσο μέ- σω της καθημερινής ενημέρωσης από το site μας www.tour-market. gr όσο και μέσω του ψηφιακού newsletter «Τουρισμός 360». “ Πόσο και πώς έχουν εντάξει τα κόμματα στον στρατηγικό τους σχεδιασμό τον τουρισμό; ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=