Τουριστική Αγορά τ. 291
18 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ κών μεταρρυθμίσεων που εισήγαγε το Υπουργείο Τουρισμού από τους πρώτους κιόλας μήνες της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία. Στόχος ήταν η τόνωση των εισροών των επεν- δύσεων και η βελτίωση των προοπτικών απασχόλησης στον τουριστικό τομέα. Πιο συγκεκριμένα, με την ψήφιση του Ν.4688, από τον Μάιο του 2020 θε- σπίζεται το νομοθετικό πλαίσιο για την ανάπτυξη, ανάδειξη και προώθηση του καταδυτικού τουρισμού στην Ελλάδα, με ταυτόχρονη διασφάλιση της προστα- σίας, διατήρησης και αξιοποίησης του φυσικού και πολιτιστικού υποθαλάσσιου περιβάλλοντος της χώρας, βάσει των αρ- χών της βιώσιμης ανάπτυξης. Επιπλέον, με την εφαρμογή του Ν. 4875 (Δεκέμβριος του 2021), καθορίζο- νται οι προδιαγραφές για τις εγκαταστά- σεις μονάδων ιαματικής θεραπείας και κέντρων ιαματικού τουρισμού - θερμαλι- σμού, θαλασσοθεραπείας και αναζωογό- νησης. Καθιερώνεται επίσης ειδικό σήμα λειτουργίας μονάδων ιαματικής θερα- πείας και κέντρων ιαματικού τουρισμού, ειδικό σήμα επισκέψιμης εγκατάστασης και τουριστικών προορισμών, καθώς και σήμα τουριστικού καταλύματος φιλικού προς τα ζώα συντροφιάς. DMMOs και ΠΟΤΑ Κάτι εξαιρετικά σημαντικό, μια τομή στη δομή λειτουργίας ολόκληρου του μηχανισμού πίσω από τον Ελληνικό Τουρισμό: η κυβέρνηση της Νέας Δημο- κρατίας θεσμοθέτησε τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορι- σμών (DMMOs) Τουρισμού, προκειμένου να υπάρξουν στρατηγικές τουριστικής ανάπτυξης. Η ψήφιση του Ν.4875/21 προβλέπει τη σύσταση και λειτουργία «Οργανισμών Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τουρισμού» ως κρίσιμο παράγοντα για τη βιώσιμη διαχείριση και ανάπτυξη των προορι- σμών στην Ελλάδα, ορίζει το πλαίσιο των Πρότυπων Τουριστικών Προορι- σμών Ολοκληρωμένης Διαχείρισης και τη Διυπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πρότυπων Τουριστικών Προορισμών Ολοκληρωμένης Διαχεί- ρισης. Αλληλένδετη είναι η Νομοθετική πρωτοβουλία του 2020 για την ίδρυση Φορέα Διαχείρισης Προορισμού, με πιλοτική εφαρμογή την περίπτωση της Σαντορίνης. Η καινοτομία των DMMOs είναι μία κομβικής σημασίας μεταρρύθμιση, καθώς αφενός η χώρα εναρμονίζεται με τα διεθνή πρότυπα διαχείρισης και προβολής σημαντικών προορισμών αφε- τέρου δημιουργούνται οι συνθήκες για τη βέλτιστη δυνατή ανάπτυξη συναίνε- σης σε τοπικό επίπεδο, με έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ευημερία κατοίκων και επισκεπτών. • Απλοποιούνται οι διαδικασίες για Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ), που αφορούν τη με- ταβολή των ορίων τους και τη δυνατότη- τα τροποποίησης και ανάπτυξης του φο- ρέα ίδρυσης και εκμετάλλευσης των εν λόγω περιοχών. Διευθετούνται επιπλέον ζητήματα, όπως η απόσπαση τμήματος η τμημάτων ήδη οριοθετημένης ΠΟΤΑ ή οριοθέτησης κάποιας εξ αυτών ως αυ- τοτελούς, η εναρμόνιση της διαδικασίας έγκρισης πολεοδόμησης των ΠΟΤΑ προς την αντίστοιχη διαδικασία των ΕΣΧΑΔΑ/ ΕΣΧΑΣΕ, η εναρμόνιση των διατάξεων για τη μετατόπιση η κατάργηση με ενσω- μάτωση οδών στις εκτάσεις των ΠΟΤΑ προς τις αντίστοιχες των άλλων οργανω- μένων υποδοχέων τουριστικών δραστη- ριοτήτων κ.λπ . Αλλά στοιχεία του στρατηγικού σχεδιασμού Τα προαναφερθέντα αποτελούν απλώς ένα τμήμα ενός συνολικού στρατηγικού σχεδίου για τον Ελληνικό Τουρισμό, το οποίο έχει σχεδιαστεί από εξειδικευμένα στελέχη και συνεργάτες της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, βάσει του κεντρι- κού οράματος για τον εκσυγχρονισμό και τη μεγιστοποίηση της ανταγωνιστικότη- τας του Ελληνικού Τουρισμού, όπως το εκφράζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Για όλα αυτά, η νέα καλοκαιρινή τουρι- στική καμπάνια της χώρας αποδίδει την επίτευξη των στόχων μας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού στη Νότια Ευρώπη και στη Μεσόγειο: «Ελλάδα: Θα θέλεις να μείνεις για πάντα!». Η χώρα μας εδραιώνεται σε ηγετική θέση στη διεθνή τουριστική αγορά και δημιουργεί τάσεις, ακριβώς επειδή η κυβέρνηση έχει αποδείξει, πέραν πάσης αμφισβήτησης ή ακόμη και πολεμικής από το εξωτερικό και το εσωτερικό, πως ξέρει και μπορεί να αξιοποιήσει όλα τα φυσικά εργαλεία. Στην Ελλάδα έχουμε μάθει πλέον να ανα- πτύσσουμε τη φυσική προίκα της πατρί- δας μας, να θωρακίζουμε την ποιότητα σε όλα τα επίπεδα. Και, κυρίως, να αξι- ώνουμε εμείς οι ίδιοι, ως οικοδεσπότες, από τον κάθε επισκέπτη της χώρας μας να ζητά και να αναμένει το καλύτερο δυ- νατό, από τη στιγμή που θα φτάνει στην Ελλάδα έως την ώρα που θα αποχωρεί. Στόχος είναι να είμαστε ανώτεροι των προσδοκιών και να εκπληρώνουμε τις επιθυμίες ακόμη και των πιο απαιτητικών επισκεπτών, εκείνων που αναμένουν τα υψηλότερα των στάνταρ στη φιλοξενία, στην εστίαση, στη μεταφορά, στη φρο- ντίδα εν γένει. Και προς αυτό το στόχο “ το 2023 ο Ελληνικός Τουρισμός θα διαγράψει ανοδική τροχιά, σε υψηλότερα επίπεδα ακόμη και από το 2022. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=