Τουριστική Αγορά τ. 291
33 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ στρατηγικού σχεδιασμού, τονίζοντας ότι εδώ και μία δεκαετία ο ιδιωτικός τομέας, σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις, έκανε μια προσπάθεια, που είχε ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των μεγεθών, δηλαδή των αφίξεων και των εσόδων. Ο κ. Ρέτσος ανέλυσε τους δύο κύριους άξονες του Σχεδίου: τη χωρική και τη χρονική επέκταση του τουρισμού, με ισόρροπο και βιώσιμο τρόπο. Επίσης, επικεντρώθηκε στην ανάγκη ορθής διαχείρισης προορισμών και επε- σήμανε ότι πλέον ο τουρίστας αναζητά μια ολοκληρωμένη εμπειρία από τον προορισμό που θα επισκεφθεί. Ακόμα, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η βιωσιμότητα δεν αφορά μόνο την προ- στασία του περιβάλλοντος, αλλά είναι μια πολυδιάστατη έννοια και έτσι πρέπει να τη διαχειριζόμαστε. Επισήμανε ότι από το 2019, που ήταν έτος ρεκόρ για τον τουρισμό στη χώρα μας, ο ΣΕΤΕ άνοι- ξε τη συζήτηση για τη διαχείριση προο- ρισμών, με σκοπό την αποσυμφόρηση των επιβαρυμένων περιοχών και την ενί- σχυση άλλων. Υπογράμμισε, επίσης, την ανάγκη να ενισχυθούν οι υποδομές, ιδι- ωτικές και δημόσιες, με νέες επενδύσεις, αλλά και να σχεδιαστούν δράσεις με το βλέμμα στο μέλλον, όπως η χωρική και η χρονική επέκταση του τουρισμού. Κύρια σημεία του εθνικού σχεδίου δράσης Στα κύρια σημεία της μελέτης συ- μπεριλαμβάνονται συνοπτικά τα megatrends, η ανάλυση βασικών δι- εθνών αγορών, η ανάλυση SWOT, η στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό, οι προτεινόμενες οριζόντιες στρατηγικές κατευθύνσεις / δράσεις και τα προβλε- πόμενα μεγέθη / στόχοι του ελληνικού τουρισμού. To Εθνικό Σχέδιο Δράσης συνθέτει τα Σχέδια Δράσης 36 προορισμών και περιλαμβάνει: • Τη στρατηγική για τον ελληνικό τουρι- σμό • Τις βασικές προτεινόμενες Στρατηγικές Κατευθύνσεις / Δράσεις ανά προϊόν • Τις βασικές προτεινόμενες Στρατηγικές Κατευθύνσεις / Δράσεις ανά Περιφέρεια • Τις επιπτώσεις της Στρατηγικής και των Σχεδίων Δράσης • Τους εμπλεκόμενους φορείς, το μοντέ- λο οργάνωσης & διοίκησης και τις προϋ- ποθέσεις υλοποίησης. Έργα Υποδομών Η επένδυση στις αναγκαίες δημόσιες υποδομές αποτελεί την πλέον κρίσιμη παράμετρο για τη βιωσιμότητα, ανταγω- νιστικότητα και ανθεκτικότητα του ελλη- νικού τουρισμού. Βραχυχρόνιες μισθώσεις Ο ΣΕΤΕ έχει συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της αγοράς των βραχυ- χρόνιων μισθώσεων, τις οποίες -μεταξύ άλλων- γνωστοποίησε σε επιστολή που απέστειλε στα τέλη του 2022 στον Άκη Σκέρτσο, υπουργό Επικρατείας, στον Βασίλη Κικίλια, υπουργό Τουρισμού, και στον Θεόδωρο Σκυλακάκη, αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών. Η πρόταση λαμβάνει υπόψη: α. Την ανάγκη προστασίας της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας, β. Την ανάγκη αντιμετώπισης του προ- βλήματος εύρεσης στέγης, που έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις σε πολλές περιοχές της χώρας, γ. Την προστασία των νόμιμων τουρι- στικών επιχειρήσεων από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς πολλά παράνομα καταλύματα λειτουργούν «υπό τον μαν- δύα» της βραχυχρόνιας μίσθωσης, και, δ. Την αύξηση των εσόδων του Δημοσί- ου, των Ασφαλιστικών Ταμείων και των Δήμων, με σκοπό την πιο δίκαιη κατα- νομή των αντίστοιχων υποχρεώσεων σε νόμιμες επιχειρήσεις και πολίτες. Τα βασικά σημεία της πρότασης που πρέπει να αντιμετωπιστούν κατά προ- τεραιότητα περιλαμβάνουν: • Πολυκατοικίες διαμερισμάτων: Να προβλεφθεί ρητά πως σε περίπτωση που το σύνολο των διαμερισμάτων πο- λυκατοικίας ή συγκροτήματος κατοικιών εκμισθώνεται με βραχυχρόνιες μισθώ- σεις, τότε αυτό θεωρείται τουριστικό κα- τάλυμα, το οποίο θα πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη αδειοδότηση. • ΦΠΑ: Η απαλλαγή από ΦΠΑ να ισχύει μόνο αν ο δικαιούχος του εισοδήματος είναι φυ- σικό πρόσωπο και έχει καταχωρίσει στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέχρι δύο (2) ακί- νητα στον Α.Φ.Μ. του (στο ένα θα πρέπει να ιδιοκατοικεί). Σε άλλη περίπτωση και όταν ο δικαιούχος είναι νομικό πρόσωπο, θα πρέπει να επιβάλλεται Φ.Π.Α. • Παρακράτηση φόρου: Να προβλεφθεί η υποχρέωση κάθε ψη- φιακής πλατφόρμας να παρακρατά φόρο 5% επί του συνολικού αντιτίμου της βραχυχρόνιας μίσθωσης, τον οποίο θα αποδίδει στη συνέχεια στο Δημόσιο. • Μέγιστος αριθμός ακινήτων που εκμι- σθώνονται βραχυχρόνια ανά Δήμο: Οι ΟΤΑ Α’βαθμού να ορίσουν, μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τους, τον μέγιστο αριθμό ακινήτων Βραχυ- χρόνιας Μίσθωσης για την περιοχή τους. • Επιβολή δημοτικού φόρου: Στις βραχυχρόνιες μισθώσεις μέσω ψη- φιακών πλατφορμών να επιβάλλεται φό- ρος υπέρ των ΟΤΑ Α’ βαθμού 0,5%. Δείτε την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση και συζήτηση στο Del- phi Economic Forum στην οποία συμμετείχαν οι κ.κ.: Γ. Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Γ. Στουρνάρας, Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, Β. Κικίλιας, Υπ. Τουρισμού, Σπ. Θεοδωρόπουλος, Αντιπρόεδρος ΣΕΒ, Ηλ. Κικίλιας, Γ. Δ. ΙΝΣΕΤΕ Η μελέτη Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης Δείτε αναλυτικά όλα τα στοιχεία και τις προτεινόμενες δράσεις στην ιστοσελίδα της μελέτης.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=