Τουριστική Αγορά τ. 291

36 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ H πρόεδρος του HAPCO & DES μι- λά στην «Τουριστική Αγορά» για τα μεγέθη, τα προβλήματα και το τι περιμένει ο κλάδος των Συ- νεδρίων και του Επαγγελματικού Τουρισμού από την κυβέρνηση, για να αναδείξει τη δυναμική και να προσφέρει τα μέγιστα στην ελληνική οικονομία και ανάπτυξη. Σήμερα κατέχουμε μόλις τη 47η θέ- ση σε παγκόσμιο επίπεδο, υστερώντας σημαντικά σε προβολή και προώθηση. Επίσης, υπάρχει μια σειρά από ρυθμίσεις και θέματα που αναμένουν λύσεις, όπως η δημιουργία ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου, και που θα λειτουργούν βοηθη- τικά στην προσέλκυση συνεδρίων. Τουριστική Αγορά: Ποια είναι τα βασικά μεγέθη, η πορεία και οι προ- οπτικές του Συνεδριακού και Επαγ- γελματικού τουρισμού, και ποια η σημασία και η συνεισφορά του στην ανάπτυξη, στην εθνική οικονομία, στην απασχόληση; Σίσσυ Λυγνού: Ο Επαγγελματικός και Συνεδριακός Τουρισμός, η βιομηχανία MICE (Meetings Incentives Conferences Exhibition), αποτελεί το «διαμάντι» το Ελληνικού Τουρισμού. Αν μου επιτρέπετε, το αναξιοποίητο διαμάντι, που μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην εθνική οικο- νομία και ανάπτυξη. Ο κλάδος μας δίνει τη λύση στην επο- χικότητα, συμβάλλει στον 12μηνο του- ρισμό, που τόσο έντονα έχει συζητηθεί αυτή την περίοδο, και στην απασχόληση, καθώς ευνοεί πάνω από 50 επαγγέλματα και μπορεί να αποτελέσει κομβικό κλάδο εξέλιξης της νέας γενιάς. Τα συνέδρια δημιουργούν και αυξάνουν τη ζήτηση ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών (διαμονές, διακινήσεις, ξεναγήσεις, εκδρο- μές, δείπνα, γεύματα κ.λπ. ), ενισχύοντας την εθνική οικονομία. Ταυτόχρονα, μέσω της φιλοξενίας συ- νεδρίων στη χώρα μας, υπάρχει συμβολή στην εξέλιξη της επιστήμης, στην προά- σπιση της υγείας, αλλά και στη μετάδοση της επιστημονικής γνώσης, προωθώντας την Ελλάδα με αυτό τον τρόπο ως «hub» μάθησης υψηλού επιπέδου. Επίσης, προ- βάλλεται σε ένα σημαντικό κοινό ο πολι- τισμός και η ιστορία της χώρας, αλλά και η ελληνική γαστρονομία, και ενισχύεται η βιώσιμη ανάπτυξη. Τα οφέλη, λοιπόν, εί- ναι πολλαπλών κατευθύνσεων, ποσοτικά, οικονομικά, κοινωνικά, ποιοτικά. Είναι το «δυνατό χαρτί» που επιτέλους πρέπει να αξιοποιήσουμε και να εντάξουμε σε εθνι- κό επίπεδο στη στρατηγική μας. Ο «συνεδριακός» τουρίστας επενδύει στη χώρα έως και 7 φορές πάνω από τον απλό τουρίστα, είναι επισκέπτης υψηλού εισοδήματος και επιπέδου, ενισχύει την τοπική οικονομία, συνδυάζοντας την επαγγελματική δραστηριότητα με τη δι- ασκέδαση, και μπορεί αντίστοιχα να απο- τελέσει και ιδανικό πρεσβευτή της χώρας μας στο εξωτερικό. Με τα παραπάνω δεδομένα, η Ελλάδα θα μπορούσε να είχε κατακτήσει σημαντική θέση στον διεθνή τουριστικό και συνεδριακό χάρτη, εάν εί- χαμε εστιάσει ως χώρα στην προβολή της συγκεκριμένης δυναμικής και του συγκρι- τικού μας πλεονεκτήματος ως προορι- σμού MICE. Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες αλλά και με τις μετρήσεις του Συνδέσμου μας, ο Επαγγελματικός και Συνεδριακός Τουρισμός το έτος 2019 συνέβαλε έως και 1,7 δισ. στην εθνική οικονομία, απο- τελώντας παράλληλα πηγή εσόδων από άμεσους και έμμεσους φόρους για το κράτος και τις τοπικές αρχές. Σημαντική συνεισφορά, σε καμία περίπτωση όμως ικανοποιητική, αν λάβουμε υπόψιν ότι αυ- τός ο τζίρος μάς τοποθετεί στη 47η θέση σε παγκόσμιο επίπεδο σε άμεση συνει- σφορά του κλάδου στην οικονομία, όταν την ίδια ώρα η Ισπανία βρίσκεται στη 12η και η Πορτογαλία στην 32η. Τ.Α.: Ποια θεωρείτε ότι είναι τα βασι- κότερα θέματα και προβλήματα που έχετε θέσει σε προτεραιότητα, καθώς και οι συνέπειες της μη επίλυσης αυ- τών; Σ.Λ.: Αρχικά, θα πρέπει να γίνει αντιληπτή η αξία του κλάδου μας και η τεράστια και πολυεπίπεδη συμβολή του, ώστε άμεσα να ενταχθεί στην εθνική στρατηγική ανά- πτυξης αλλά και προβολής του Ελληνικού Τουρισμού. Χρειαζόμαστε οργανωμένο πλάνο προβολής και εξωστρέφειας του Επαγγελματικού & Συνεδριακού Του- ρισμού και σχέδιο δράσης, που λείπει παντελώς από τον κρατικό σχεδιασμό, όταν αντίστοιχα ανταγωνιστικές χώρες το έχουν αναπτύξει εδώ και πολλά έτη. Ενώ διαθέτουμε άριστες υποδομές για φιλοξενία συνεδρίων και εκδηλώσεων και εξαιρετικά συνεδριακά κέντρα, όπως αυτό της Αθήνας, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο, και το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης, αλλά και πολλά άλλα στην περιφέρεια, δεν είναι αρκετά σε αυτή τη φάση ώστε να στεγά- σουν μεγάλες διοργανώσεις. Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που έχει φιλοξενήσει Ολυμπιακούς Αγώνες και δεν διαθέτει συνεδριακό κέντρο με χωρη- τικότητα άνω των 4.000-5.000 συνέδρων και δυνατότητα να στεγάσει διοργάνωση σε πάνω από 20 παράλληλες αίθουσες, με μεγάλο εκθεσιακό χώρο αντίστοιχα. Ση- μαντική έλλειψη, που όλο και πιο συχνά Χρειάζεται προβολή και στρατηγικό σχέδιο για να αποκτήσει η Ελλάδα τη θέση που της αξίζει στη διεθνή αγορά συνεδριακού τουρισμού. HAPCO & DES Σίσσυ Λυγνού “ Δίνουμε την εικόνα μιας χώρας που δυσκολεύει τη φιλοξενία διεθνών συνεδρίων, αντί να τη διευκολύνει. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=