Τουριστική Αγορά τ. 291

46 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Τι ζητάνε οι Κινέζοι τουρίστες • Κίνητρα ταξιδιού Όταν ρωτήθηκαν για τα κύρια πράγ- ματα που θα ήθελαν στο επόμενο ταξίδι τους, το 33% των Κινέζων ταξιδιωτών είπε ότι θέλει να απολαύσει νέες εμπειρίες, ενώ το 23% θέλει να δοκιμάσει νέα φαγητά. Αφού πέρασαν πολύ χρόνο στο σπίτι, το 38% των ερωτηθέντων δίνει προτεραιό- τητα στην αλλαγή του σκηνικού. Όσον αφορά τους τύπους ταξιδιών, το 81% συμφωνεί ότι είναι πιο ανοιχτό να δοκιμάσει διαφορετικούς τύπους διακο- πών σε σύγκριση με πριν από την πανδη- μία. Επιπλέον, το 83% δεν ενδιαφέρεται για το πού πηγαίνει, αρκεί να ταιριάζει με τον τύπο ταξιδιού που θέλει, είτε πρόκει- ται για διακοπές για σκι είτε για απόδραση στην παραλία. • Προτιμήσεις διαμονής Τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτικές αξίες έχουν στραφεί προς την αυτο-φρο- ντίδα και την ευεξία. Δεν αποτελεί έκπλη- ξη το γεγονός ότι το 72% των Κινέζων ταξιδιωτών συμφωνεί ότι πλέον προτι- μούν να μένουν σε καταλύματα με εγκα- ταστάσεις ευεξίας -όπως γυμναστήριο, πισίνα ή σπα- σε σύγκριση με πριν από την πανδημία. Επιπλέον, το 73% αναμένει ότι τα καταλύματα θα προσφέρουν μα- θήματα ευεξίας, όπως γιόγκα, πιλάτες και διαλογισμό. Με το 74% να ενδιαφέρεται να κάνει κράτηση καταλυμάτων με διαθέσιμο κοι- νόχρηστο χώρο εργασίας, η εξ αποστά- σεως εργασία αποτελεί σημαντική τάση το 2022. Ένα βασικό στοιχείο εδώ είναι το αξιόπιστο Internet. Το 83% των ταξιδιωτών συμφωνεί ότι θα ήθελε να εργαστεί εξ αποστάσεως, αλλά θα χρειαζόταν διαβεβαίωση ότι το WiFi του καταλύματος είναι ισχυρό. Σχετι- κή με αυτή την τάση είναι η διάρκεια της παραμονής. Πάνω από τους μισούς (59%) των Κινέζων ταξιδιωτών θα προτιμούσαν να περνούν περισσότερο χρόνο (14+ ημέρες) σε έναν προορισμό, αν μπορού- σαν να διαθέσουν και κάποιο χρόνο για δουλειά. • Συν-ταξιδιώτες Όσον αφορά το με ποιους θέλουν να ταξιδέψουν μαζί, η οικογένεια κατέχει την πρώτη θέση, με το εκπληκτικό 96% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι είναι πι- θανό να ταξιδέψει με την οικογένεια στις επόμενες διακοπές τους. Οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων έχουν αυξηθεί από την αρχή της πανδημίας. Το 72% των Κινέζων ταξιδιωτών είπε ότι είναι πιθανό να φέρει μαζί του και το κατοικίδιό του στις επόμενες διακοπές του. • Τεχνολογική καινοτομία Η πανδημία έχει αυξήσει τη ζήτηση για καινοτομία, με την τεχνολογία να συμβάλλει στο να γίνονται τα ταξίδια ασφαλέστερα. Σύμφωνα με την έρευνα, ορισμένες από τις τεχνολογικές καινο- τομίες που θα ενδιέφεραν περισσότερο τους Κινέζους ταξιδιώτες να έχουν κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους περι- λαμβάνουν το λογισμικό αναγνώρισης προσώπου για ανέπαφο check-in (76%), μια περιήγηση εικονικής πραγματικότη- τας στα καταλύματα πριν από το ταξίδι (73%), ή ακόμη και υπηρεσία θυρωρού ρομπότ (64%). Πηγη: Booking.com • Η κινεζική αγορά είναι υψηλής σπουδαιότητας για την Αθήνα. Παρουσίασε ταχύτατη αυξητική πορεία κατά την προ κρίσης περίοδο, ξεπερνώντας τους 200.000 επιβάτες το 2019, και ταχείς ρυθμούς ανάκαμψης μετά την κρίση. 4 Το 2019, την τελευταία «κανονι- κή» χρονιά πριν από την πανδη- μία, η κινεζική αγορά αναπτύ- χθηκε κατά +22% στην κίνηση μέσω άμεσων συνδέσεων σε σχέση με το 2018 και κατά +21% στην κίνηση μέσω έμμεσων συνδέσεων. 4 Η αναβάθμιση της σύνδεσης Ελ- λάδας - Κίνας μέσω των άμεσων συνδέσεων με την Air China είχε επιτυχημένα αποτελέσματα. Το 2017 αυξήθηκε η κυκλοφορία μεταξύ Κίνας και Αθήνας και διπλασιάστηκε το μέγεθος της αγοράς σε μόλις 2 χρόνια. 4 Κατά τη διάρκεια της συνεχούς ανοδικής της πορείας (2013 έως 2019), η κινεζική αγορά αυξήθη- κε κατά +166%, ποσοστό μεγα- λύτερο από αυτό του συνόλου της κίνησης στο αεροδρόμιο της Αθήνας, στο οποίο την ίδια περίοδο η κίνηση αυξήθηκε κατά +104%. 4 Η κινεζική αγορά μπήκε το 2018 στο TOP 20 των διεθνών αγορών και μόλις σε ένα έτος κατάφερε να σκαρφαλώσει στη 15η θέση το 2019. 250.000 200.000 150.000 100.000 50.000 0 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 70,373 73,949 80,701 92,037 111,545 112,112 108,613 179,560 217,600 12,94 14,45 12,54 15,2 18,09 20,02 21,74 24,14 25,57 +104% +166% Απευθείας συνδέσεις Μη απευθείας συνδέσεις Πηγή:AIAMIS,AIAPAXSURVEY,SabreGDS (MIDT) Σύνολο Αθήνας (Σε εκατ.) 58.100 12.273 9.437 9.445 8.612 19.413 50.660 61.615 18.749 20.301 55.200 61.400 82.600 102.100 103.500 89.200 128.900 156.000 ΘΕΜΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=