Τουριστική Αγορά τ. 291

78 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑ η ποιότητα του εσωτερικού αέρα, μπο- ρούν να χρησιμοποιηθούν ηλεκτρικές σκούπες, που με φίλτρα HEPA αφαιρούν σωματίδια σκόνης, αλλεργιογόνους και παθογόνους μικροοργανισμούς. Προς αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων, κα- λό είναι να αξιολογήσετε εάν τα χημικά που χρησιμοποιείτε για τον καθαρισμό και την απολύμανση περιέχουν αρώματα και άλλα πρόσθετα που μπορεί να προ- καλέσουν ερεθισμό στους εργαζόμενους ή στους επισκέπτες. Η σημασία την εκπαίδευσης και ενημέρωσης του προσωπικού Εάν αποφασίσετε να κρατήσετε εσω- τερικά τη διαδικασία της καθαριότητας δωματίων και χώρων του ξενοδοχείου, επιλογή που διαθέτει ισχυρά πλεονε- κτήματα, θα πρέπει να εστιάσετε στο να γίνεται με τον πλέον σωστό και αποτε- λεσματικό τρόπο. Αφιερώστε χρόνο για την εκπαίδευση του προσωπικού σχετικά με τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών καθαρισμού και τη σωστή χρήση του σχετικού εξειδικευμένου εξοπλισμού. Μπορείτε έτσι να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήμα, ενώ παράλληλα μειώνετε τον κίνδυνο τραυματισμού. Οι εταιρείες που προμηθεύουν αναλώσιμα και καθαρι- στικά επαγγελματικής χρήσης είναι, συ- νήθως, διατεθειμένες να εκπαιδεύσουν τους πελάτες τους στη σωστή και αποτε- λεσματική χρήση των προϊόντων. Με την εκπαίδευση του προσωπικού, μπορεί να έχετε μια σειρά από πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Καταρχάς, Οικονομία και Αποτελεσματικότητα. Οι ποσότητες των υλικών σε συνδυασμό με τα κατάλληλα εργαλεία μπορούν να μειώσουν την κα- τανάλωση των καθαριστικών, χωρίς να θυσιάσετε την ποιότητα του καθαρισμού. Ταυτόχρονα, υπάρχει η ασφάλεια ότι έχει γίνει σωστά και αποτελεσματικά η καθα- ριότητα στους χώρους σας. Παράλληλα, ένα σωστά εκπαιδευμένο προσωπικό στη χρήση εργαλείων και αναλώσιμων μπορεί να εξασφαλίσει μειωμένες φθο- ρές αλλά και αύξηση της ταχύτητας διεκ- περαίωσης της εργασίας του. Ανέκαθεν η εκπαίδευση ήταν σημαντική. Σήμερα, που οι ελλείψεις προσωπικού θέτουν σε πρώτη προτεραιότητα -μεταξύ άλλων- την παραγωγικότητα των εργαζομένων, η εκπαίδευση αποκτά μεγαλύτερη σημα- σία. Βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό σας όχι μόνο γνωρίζει και έχει αντιληφθεί σε βάθος τις διαδικασίες αλλά και ότι τις εφαρμόζει. Επιπλέον, δεσμευτείτε σε μια δια- δικασία διαπίστευσης του τομέα της καθαριότητας, που θα σας βοηθήσει να προετοιμαστείτε, να ανταποκριθείτε και να προστατευτείτε από τους βιολο- γικούς κινδύνους. Με αυτόν τον τρόπο, δείχνετε στο προσωπικό και στους επι- σκέπτες ότι η επιχείρησή σας έχει ένα στρατηγικό πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης για να αισθάνονται υγιείς και ασφαλείς. Όπως προαναφέραμε, η καθαριότητα και η -άμεσα συνυφασμένη με αυτή- ασφάλεια που αισθάνεται ο επι- σκέπτης / πελάτης / φιλοξενούμενος έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια τεράστια σημασία. Στην πράξη, ο φόβος των μο- λύνσεων έχει αυξηθεί μετά τις καταστά- σεις υγειονομικής κρίσης που βιώσαμε όλοι -άλλοι σε μεγαλύτερο και άλλοι σε μικρότερο βαθμό- και η αίσθηση υγιει- νής και ασφάλειας βρίσκεται στην κορυ- φή της λίστας των κριτηρίων επιλογής ενός καταλύματος. Το υψηλό επίπεδο καθαριότητας, λοιπόν, βρέθηκε ανάμεσα στα στοιχεία που ένα ξενοδοχείο προ- έτασσε και πρόβαλλε με πολλούς τρό- πους, ώστε να πείσει τους πελάτες αλλά και τους εν δυνάμει πελάτες του γι’ αυτό. Έτσι, είδαμε τις διαδικασίες καθαρισμού να αποτελούν αντικείμενο λεπτομερών περιγραφών και προβολής μέσα από τους ιστότοπους των ξενοδοχείων, μέσα από τα φυλλάδια αλλά και κάθε άλλο μέσο όπου θα μπορούσαν οι πληροφο- ρίες αυτές να γνωστοποιηθούν. Όλες οι μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων έδωσαν έμφαση σε αυτό και σας συστήνουμε να ακολουθήσετε -αν δεν το έχετε κάνει ήδη- την ίδια στρατηγική. Τέλος, επιλέξτε να καθαρίστε και να απολυμάνετε τους κοινόχρηστους χώρους κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς η ορατή διαδικασία θα ενισχύσει στους πελάτες το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να αναφερθεί και να επικροτηθεί η σημαντική συμβολή και αξιοσημείωτη προσπάθεια του προσωπι- κού καθαριότητας, το οποίο έρχεται κα- θημερινά σε επαφή με μολυσμένες επι- φάνειες και λαμβάνει ένα μεγάλο φόρτο εργασίας, τον οποίο και καλείται να φέρει σε πέρας. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να παρέχετε στο προσωπικό σας όλων των ειδών τα καθαριστικά αλλά και τα προ- στατευτικά, τα οποία θα διευκολύνουν σημαντικά το έργο τους και ταυτόχρονα θα αναβαθμίσουν την ποιότητά του. Η «γενική» στα ξενοδοχεία Τα περισσότερα ξενοδοχεία λίγο πριν από την έναρξη της τουριστικής σαιζόν πραγματοποιούν εργασίες ανακαίνισης, συντήρησης των εγκαταστάσεων αλλά και εντατικής (γενικής) καθαριότητας. Επίσης, το σύνολο, σχεδόν, των ξενο- δοχείων εκτελεί εργασίες σχολαστικής καθαριότητας στους χώρους και στα δω- μάτια 2 με 4 φορές τον χρόνο, ανάλογα με την πληρότητα. Για να πραγματοποι- ηθούν τέτοιου είδους εργασίες, απαι- τείται να τεθούν «εκτός λειτουργίας» τα συγκεκριμένα δωμάτια για ένα χρονικό διάστημα, καθώς η γενική καθαριότητα απαιτεί χρόνο και προσωπικό. Τι να προσέξετε Οι διακοπές αποτελούν μια μικρή «ανάσα» από την απαιτητική καθημερινότητα και η άνετη δι- αμονή σε κάποιο ξενοδοχείο είναι ένα από τα «κλειδιά» της επιτυχίας για τους περισσότερους. Τα πρότυπα, όσον αφορά τον καθαρισμό και την απολύμανση των επιχειρήσεων που συνδέο- νται με τη φιλοξενία, είναι εξαιρετικά υψηλά -και έτσι πρέπει να είναι- και για να τα προσεγγίσε- τε, προτείνουμε να δώσετε έμφαση στα ακόλουθα: 4 Ακολουθήστε αυστηρή τήρηση των πρωτοκόλλων. Φροντίστε να ακολουθούνται όλες οι διαδικασίες απολύμανσης από το προσωπικό σας, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα πρωτόκολ- λα καθαριότητας. 4 Δώστε έμφαση στη λεπτομέρεια. Βεβαιωθείτε για την καθαριότητα αντικειμένων συχνής χρήσης, όπως τηλέφωνα, ρολόγια, τηλεκοντρόλ, διακόπτες φωτισμού, ακόμη και το τηλέφω- νο του ντους. 4 Επιλέξτε ποιοτικά καθαριστικά και επαγγελματικά εργαλεία καθαρισμού, επενδύοντας σε υψηλής ποιότητας προϊόντα, ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται υψηλότερο κόστος. 4 Ενημερώστε - εκπαιδεύστε το προσωπικό σας . Βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί σωστά τα καθαριστικά.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=