Greek Vegan 10
16 VEGAN News Το Plant-Based Conference 2021 πραγ- ματοποιήθηκε με επιτυχία στις 3 Δεκεμβρί- ου από την Boussias, παρουσιάζοντας τις προκλήσεις που συναντάει η βιομηχανία τροφίμων και ποτών, σε σχέση με τη συνε- χόμενη ζήτηση plant-based προϊόντων. Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε η κυρία Βάσω Παπαδημητρίου, διευθύντρια Επικοινωνίας του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) η οποία αναφέρθηκε στις νέες τάσεις των plant- based προϊόντων και στις ανάγκες που δημιουργούνται στους καταναλωτές και τις σχετιζόμενες βιομηχανίες. Σε αυτό το πλαίσιο διακεκριμένοι ομιλητές, εμπειρογνώμονες, στελέχη της βιομηχανίας, ακαδημαϊκοί, επαγγελματίες στον τομέα του plant-based και μέλη θε- σμικών φορέων –μέσα από παρουσιάσεις, case studies και διαδραστικές συζητήσεις– ανέλυσαν: την καινοτομία, τις νέες τεχνο- λογίες, τις επενδύσεις, την παραγωγή, τις πιστοποιήσεις αλλά και το νομικό πλαίσιο που στρέφονται γύρω από τα plant-based προϊόντα. Σημαντική ήταν η έρευνα που παρου- σιάστηκε από την κ. Τόνια Δέτση, Account Manager Consumer Insights, NielsenIQ, σχετικά με τις τάσεις και την εικόνα που έχουν οι Έλληνες καταναλωτές για τα plant-based τρόφιμα και ποτά. Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 33% των Ελλήνων καταναλώνει τουλάχιστον μία κατηγορία plant-based προϊόντων τακτικά (σε ημερήσια ή εβδομαδιαία βάση) με τα ροφήματα αμυγδάλου, βρώμης κ.λπ. να έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση, χωρίς όμως να αποτελούν ακόμα μέρος της ημε- ρήσιας ρουτίνας για τους περισσότερους (μόνο το 7% τα καταναλώνει καθημερινά και ένα 18% μια φορά το μήνα). Ένα ακόμη αξιοσημείωτο στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι οι Έλληνες δεν έχουν σαφή εικόνα στο μυαλό τους για το κατά πόσον τα φυτικά υποκα- τάστατα κρέατος και τα φαγητά με βάση τη σόγια είναι υγιεινά, αποφεύγοντας σε ένα μεγάλο ποσοστό να τα χαρακτηρίσουν ως «υγιεινά» ή «ανθυγιεινά». Πάντως, στις πρώτες 15 κατηγορίες προϊόντων που χαρακτηρίζονται ως υγι- εινά από τους καταναλωτές, πέρα από τις προφανείς επιλογές, όπως φρούτα/ λαχανικά, χυμοί και νερό, υπάρχει και μία plant-based κατηγορία: πρόκειται για τα ροφήματα που βρίσκονται στη 15η θέση με ποσοστό 67%. Ποσοστό, όμως, που είναι χαμηλό- τερο σε σχέση με κατηγορίες όπως το λευκό κρέας (82%), τα γαλα- κτοκομικά (81%) και το γάλα (78%). Εξίσου σημαντική ήταν η εισήγηση του κ. Βασίλη Αθανασιάδη (τεχνολόγος Τροφί- μων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Επι- στήμης Τροφίμων & Διατροφής, Μεταδιδα- κτορικός Ερευνητής) ο οποίος παρουσίασε την ανάπτυξη πράσινης μεθοδολογίας εκχύλισης βιοδραστικών ενώσεων από ελληνικά αρωματικά φυτά, όπου τόνισε με- ταξύ άλλων πως τα φυτά είναι μια πρώτη ύλη μεγάλης σημασίας, καθώς αποτελούν χρήσιμες πηγές προϊόντων υψηλής προ- στιθέμενης αξίας, που συμβάλλουν στην παραγωγή λειτουργικών προϊόντων. Στη συνέχεια ο κ. Γεώργιος Μπόσκου (αναπληρωτής καθηγητής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο) αναφέρθηκε στις τάσεις και στις προκλήσεις στην ανάπτυξη προϊόντων με βάση της φυτικές πρώτες ύλες, ενώ ο κ. Χαράλαμπος Προεστός ( αναπληρωτής καθηγητής Χημείας Τροφίμων, Τμήμα Χημείας, ΕΚΠΑ, διευθυντής Εργαστηρίου Χημείας Τροφίμων) ανέλυσε την ανάπτυξη και παραγωγή καινοτόμων, βιολειτουργι- κών plant-based τροφίμων. Στο τέλος του συνεδρίου ομιλητές, εμπειρογνώμονες, στελέχη της βιομηχανί- ας, ακαδημαϊκοί και οι επαγγελματίες του χώρου ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά, συμφωνώντας όλοι πως το Plant Based Conference είναι πλέον ένας ετήσιος θεσμός που συμβάλλει στην εξέλιξη και την πρόοδο της αγοράς των plant-based προϊόντων. PLANT-BASED CONFERENCE ΤΟ ΠΡΏΤΟ F&B ΣΥΝΈΔΡΙΟ PLANT-BASED ΠΡΟΪΌΝΤΩΝ Στόχος του συνεδρίου ήταν να αναδείξει την αυξανόμενη τάση ζήτησης plant-based προϊόντων και πρώτων υλών, σε συνδυασμό με τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από αυτήν, σε πολλούς κλάδους της βιομηχανίας στην Ελλάδα. C M Y CM MY CY CMY K MASTER IN VEGAN CUISINE SEMINAR H Upfield Hellas, ηγέτιδα στον τομέα των φυτικών τροφίμων, ήταν ο επίση- μος χορηγός του Master in Vegan Cuisine Seminar, το οποίο διοργανώθηκε για 2η χρονιά, με τη συμμετοχή 35 σπουδαίων Ελλήνων σεφ ξενοδοχείων και εστιατορίων, από τη Citrus Gastronomy και τη JΟΙΑ Academy, με στόχο την ανάδειξη της σημασίας της φυτικής διατροφής στην υψηλή γαστρονομία. Τα γευστικά vegan προϊόντα Violife και η Flora Professional, ως επίσημος χορηγός του θεσμού, κατάφεραν να ενθουσιάσουν τους συμμετέχοντες με την υπέροχη γεύση τους, καθ’ όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου, καθώς αποτέ- λεσαν τη βάση για νόστιμες και ολόφρεσκες γλυκές & αλμυρές δημιουργίες, που κάλυψαν τις καθημερινές ανάγκες διατροφής όλων των συμμετεχόντων.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=