Greek Vegan

ο πρόεδρος John F. Kennedy δήλωσε ότι θα έστελνε τον πρώτο Αμερικανό στη Σελήνη μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, ο Jim δούλευε στην Boeing. Στην εταιρεία κατασκεύαζαν τότε τις μηχανές για τον πύραυλο Saturn V, που θα χρησι- μοποιείτο για την αποστολή των Apollo στη Σελήνη. Ο Jim εργαζόταν νυχτερινή βάρδια, για να μπορεί να παρακο- λουθεί τα πρωινά μαθήματα στο πανεπιστήμιο. Κάνοντας τους απαραίτητους υπολογισμούς, συνειδητοποίησε ότι δεν θα τα καταφέρναμε να φθάσουμε στο φεγγάρι μέ- σα στη δεκαετία κι ότι το εμπόδιο θα προερχόταν από το δικό του Τμήμα, το Τμήμα Επεξεργασίας Πληροφοριακών Δεδομένων. Η δουλειά του Jim ήταν να παίρνει τους υπολογισμούς των ερευνητών, τότε δίνονταν σε διά- τρητες κάρτες, και να τροφοδοτεί τους υπολογιστές με αυτές. Όμως, η απαραί- τητη υπολογιστική ισχύς, ώστε να ολο- κληρωθεί η δουλειά στον απαιτούμενο χρόνο δεν ήταν διαθέσιμη με την τό- τε υπάρχουσα υποδομή. Έτσι, ζήτησε άδεια να εγκαταστήσει έναν νέο υπολο- γιστή, τον οποίο προγραμμάτισε ο ίδιος, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο είκοσι φορές τις δυνατότητες επεξεργασίας δεδο- μένων σε σχέση με τις αποστολές Apollo! Ο Jim προχώρησε κι έγινε ένας από τους πλέον επιτυχημένους επιχειρηματίες στον κόσμο, ξεκί- νησε τρεις νέες πρωτοποριακές εταιρείες πληροφορικής από το μηδέν και κατάφερε να φθάσει την αξία καθεμιάς πάνω από 1 δις δολάρια! Όταν δίδασκε στο Πανεπιστήμιο Stanford, εφηύρε μία κάρτα δημιουργίας τρισδιάστατων γραφικών, ένα κύκλωμα υπολογιστή που επέτρεπε σε γραφίστες να βλέπουν τη δουλειά τους -σε πραγματικό χρόνο- σε τρισδιάστατη απεικόνιση. Έφτιαξε την εταιρεία Silicon Graphics, η οποία έγινε η Apple της εποχής της. Την ημέρα που σταμάτησε να δουλεύει για τη Silicon Graphics, ξεκίνησε τη Netscape, που διέθεσε το πρώτο -εμπορικό- browser στο Internet. Αργότερα, ξεκίνησε την WebMD, μια Ο Louie Psihoyos είναι φωτογράφος με παγκόσμια αναγνώριση και βρα- βευμένος με Όσκαρ κινηματογρα- φιστής ντοκιμαντέρ. Οι ταινίες του «O Όρ- μος», «Κυνηγώντας την Εξαφάνιση» και «The Game Changers» χαίρουν αναγνώρισης κι εκτίμησης για την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα όπως η εκμετάλλευση της θαλάσσιας ζωής, οι μαζικές εξαφανίσεις ειδών από ανθρωπογενείς παράγοντες, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, καθώς και τα πλεονεκτήματα της χορτοφαγικής διατρο- φής, τόσο για την υγεία του ανθρώπου όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος. κ. Ψυχογιέ, θα θέλατε να περιγράψετε στους αναγνώστες μας -συνοπτικά- τα προσωπικά σας συναισθήματα για τις ταινίες που έχετε δημιουργήσει και τι σημαίνει καθεμία για εσάς ως άτομο κι ως κινηματογραφιστή; Louie Psihoyos: Έχω μακρά πορεία ως φωτογράφος. Προσλήφθηκα στο περιοδικό National Geographic, μόλις τελείωσα το πανεπιστήμιο. Ήμουν ο πρώτος φωτογράφος που προσλάμβαναν έπειτα από μια δεκαετία κι εργάσθηκα για το περιοδικό για είκοσι χρόνια. Πάντα, με ενδιέφερε να αξιοποιώ το φωτορεπορτάζ, για να επηρεάζω την πολιτιστική αλλαγή. Μάλιστα, το National Geographic προχώρησε στην πρόσληψή μου, επειδή τότε, το 1980, είχα προτείνει ένα κομμάτι για την αξιοποίηση των σκουπιδιών. Ο τίτλος εργασίας ήταν «Urban Ore» (Αστικός Πλούτος). Εκείνη την πε- ρίοδο υπήρχε μόνο μία περιοχή στην Αμερική που είχε εφαρμόσει υπο- χρεωτική ανακύκλωση σκουπιδιών. Τα χρόνια εκείνα, το περιοδικό National Geographic είχε μεγάλη επιρροή κι έχαιρε πολύ υψηλής εκτίμησης. Να φανταστείτε ότι το 15% του πληθυσμού της Αμερικής ερχόταν σ’ επαφή με το περιοδικό κάθε μήνα. Το άρ- θρο μου έγινε θέμα εξωφύλλου κι άρεσε πολύ. Η ανακύκλωση απέκτησε μεγάλη δημοσιότητα, κι εγώ το ίδιο. Έγινα γνωστός ως ο φωτογράφος που μπορεί να κάνει οποιοδήποτε θέμα ενδιαφέρον, αφού κα- τάφερα, να κάνω τα σκουπίδια ενδιαφέρο- ντα! Εγώ, πάλι, ανακάλυψα ότι τα πάντα έχουν το ενδιαφέρον τους, ότι η ζωή είναι απίστευτη και ότι εάν δεν μπορείς να βρεις έμπνευση απλώς δεν έχεις δώσει τη δέουσα προσοχή. Ο William Blake είχε πει: «να βλέπεις τον κόσμο όλο σε έναν κόκκο άμμου», φράση που για μένα δεν είναι μόνο ποιητική αλλά μεγάλη αλήθεια και που καθόρι- σε και την πορεία μου ως κινηματογραφιστή. Όταν ξεκίνησα να δουλεύω για το περιοδικό Fortune, φωτογράφισα τον επιχειρηματία κι εφευρέτη, Jim Clark, για το εξώφυλλο. Ο άνθρωπος αυτός διαθέτει πραγματικά επαναστατικό μυαλό! Στα μέσα της δεκαετίας του ’60, όταν Λουί Ψυχογιός Ο William Blake είχε πει: «να βλέπεις τον κόσμο όλο σε έναν κόκκο άμμου», φράση που για μένα δεν είναι μόνο ποιητική αλλά μεγάλη αλήθεια και που καθόρισε και την πορεία μου ως κινηματογραφιστή. 36 Μάρτιος 2010: Από την 82η απονομή των Oscar, όπου η ταινία του Λ. Ψυχογιού «THE COVE» κατέκτησε το πολύτι- μο αγαλματάκι στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Από αριστερά, Richard O’Barry, Louie Psihoyos (σκηνοθέ- της), Paula DuPre Pesmen (παραγωγός) και Fisher Stevens.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=