Greek Vegan

Λουί Ψυχογιός O αντίκτυπος της ταινίας σας «The Game Changers» υπήρξε θεαματικός σε ολόκληρο τον κόσμο. Τους τελευταίους μήνες, βλέπουμε ολοένα και περισσό- τερους αθλητές κι άλλους επώνυμους να υιοθετούν plant-based διατροφή. Περιμένατε να δείτε τόσο γρήγορες εξελίξεις; Louie Psihoyos: Η ταχύτητα των εξελίξεων που προκάλε- σε η ταινία «The Game Changers» εξέπληξε τους πάντες, συμπεριλαμβανομένου και εμού. Αυτή η ταινία έχει ανα- τρέψει όλα όσα πιστεύαμε ότι μπορεί να πετύχει μία ταινία, και το πόσο γρήγορα μπορεί να το κάνει. Στις πρώτες εννέα μέρες στο Apple iTunes έγινε το πιο ευπώλητο ντοκιμαντέρ που είχαν ποτέ. Τον πρώτο μήνα στο Netflix, οι αναζητήσεις στο Google για plant-based διατροφή αυξήθηκαν 350% σε παγκό- σμιο επίπεδο και μου έχουν αναφέρει ότι πλέον είναι το πιο δημοφιλές ντο- κιμαντέρ στην πλατφόρμα τους. Για να μην χάσουμε το μομέντουμ που έχουμε πετύχει, ξεκίνησα να δουλεύω πάνω σε μία σειρά για θέματα φυτικής διατροφής, που ελπίζω να εξαλείψει και τους τελευταίους ενδοιασμούς που ίσως να έχουν ακόμα κάποιοι, προκειμένου ν’ αλλά- ξουν οριστικά τις διατροφικές τους συνήθειες. Μάλιστα, μία από τις ιστορίες αφορά πάλι την Ελ- λάδα, και συγκεκριμένα την Ικαρία, γνωστή και ως το νησί με τους ανθρώπους που... ξεχνούν να πεθάνουν. Η Ικαρία είναι μία από τις περιοχές γνωστές ως «Μπλε Ζώνες», μέρη όπου ζουν οι μακροβιότεροι άνθρωποι στον κόσμο, χωρίς να εμφανίζουν χρόνιες παθήσεις. Οι Έλληνες έχουν πετύ- χει αρκετά πράγματα που τους επιτρέπουν να ζουν καλύ- τερα. Έχουν ακόμα γειτονιές, δίνουν έμφαση στον έρωτα και την αγάπη πάνω από τη δουλειά, δεν αγχώνονται τόσο, διασκεδάζουν κι επιδιώκουν να έχουν έναν σκοπό στη ζωή τους. Στην περίπτωση της Ικαρίας, όπως σε όλες τις περιοχές των Μπλε Ζωνών, το 95% των θερμίδων που καταναλώνουν οι κάτοικοι προέρχεται από φυτικά προϊό- ντα. Αν θέλετε κι εσείς να ανήκετε στους μακροβιότερους ανθρώπους, χωρίς χρόνιες παθήσεις, η φυτική διατροφή είναι αυτό που θα σας επιτρέψει να ευδοκιμήσετε. Στην Ιαπωνία κυνηγάνε δελφίνια όχι μόνο για το κρέας τους, αλλά και για να τα πουλή- σουν σε πάρκα θεάματος σε αγορές της Κίνας και της Μέσης Ανατολής. Δηλαδή, στην Ιαπω- νία κυνηγάνε ένα από τα πλεόν ευφυή πλά- σματα στον κόσμο και, μέσω μιας διεστραμ- μένης επίδειξης ισχύος, τα αναγκάζουν να κάνουν εξευτελιστικά και γελοία κόλπα για το φαΐ τους. Μετά τα πουλάνε σε θαλάσσια πάρκα ανά τον κόσμο. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι οι αρχαίοι Έλληνες λάτρευαν τα δελφίνια τόσο, που εάν κάποιος έβλαπτε ένα δελφίνι, η τιμω- ρία του ήταν ο θάνατος. Ήταν γνωστό στην αρχαία Ελλάδα ότι δελφίνια είχαν σώσει ναυτι- κούς που τα καράβια τους είχαν βουλιάξει. Όταν προβλήθηκε η ταινία, οι ακτιβιστικές δράσεις που ακολούθησαν πέτυχαν τη μείωση των θανάτων των δελφινιών σε ολόκληρη την Ιαπωνία κατά 93%. Ωστόσο, δεν κατάφεραν να εξαλείψουν το κυ- νήγι για την αιχμαλωσία τους για τα απάνθρωπα πάρκα θεάματος. Οι Έλληνες ξεκίνησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες κι οι επόμενοι γίνονται στην Ιαπωνία. Ελπίζω μέχρι τότε να καταφέρουμε να τους πείσουμε να εξελιχθούν, διότι αυτά που κάνουν στη χώρα τους είναι προσβολή για την αν- θρωπότητα, απανταχού της γης. Η δεύτερη ταινία μας, «Κυνηγώντας την Εξαφάνιση», οφείλει την ύπαρξή της στις τόσο πολλές ταινίες James Bond και Jacques Cousteau που έβλεπα στα παιδικά μου χρόνια. Η ταινία διαθέτει αρκετούς «κακούς» και μερικά φοβερά gadget υψηλής τεχνολο- γίας. Ένα από τα ενδιαφέροντα πράγματα που κάναμε στην ταινία ήταν να μετα- τρέψουμε ένα Tesla σε αυτοκίνητο σαν αυτά του Bond. Εγκαταστήσαμε μία θερ- μογραφική κάμερα FLIR σε μία βάση στον χώρο του καπό -που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος στο Tesla- που μπορούσε να εντοπίσει τον κρυφό κόσμο των αερίων θερμοκηπίου, όπως διοξείδιο του άνθρακα και μεθάνιο, και το προβάλλαμε πάνω σε ουρανοξύστες και πλαγιές βουνών μέσω ενός προβολέα που διέθετε 20.000 lumen ισχύ και προεξείχε από το πίσω παρμπρίζ. Ήταν το μοναδικό αυ- τοκίνητο στον κόσμο που ήταν βαμμένο με μπογιά ηλεκτροφωτοδιαύγειας και μπορούσαμε να του αλλά- ξουμε χρώμα -το ανάποδο του καμουφλάζ- πατώντας ένα κουμπί. Η αστυνομία λάμβανε σήμα ότι παρατηρήθηκε ένα αυτοκίνητο τάδε χρώματος, αυτομάτως του αλλάζαμε χρώμα, και χανόταν στην κίνηση. Βέβαια, διέθετε και πινα- κίδες που εξαφανίζονταν. Την πρώτη μέρα που η ταινία «Κυνηγώντας την Εξαφά- νιση» προβλήθηκε τηλεοπτικά, την παρακολούθησαν 36 εκατομμύρια άνθρωποι σε 220 χώρες και περιοχές στον κόσμο. Οι ειδικές προβολές που κάναμε πάνω στην επιφά- νεια του κτηρίου των Ηνωμένων Εθνών, στο Empire State στη Νέα Υόρκη και στο Βατικανό θεάθηκαν από 4,6 δισε- κατομμύρια άτομα και είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουρ- γία πιο αυστηρής νομοθεσίας, σχετικά με τις εισαγωγές ειδών που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. 38 Όταν προβλήθηκε η ταινία, οι ακτιβιστικές δράσεις που ακολούθησαν πέτυχαν τη μείωση των θανάτων των δελφινιών σε ολόκληρη την Ιαπωνία κατά 93%. Από τις ειδικές προβολές που έγιναν για το «Κυνη- γώντας την Εξαφάνιση» στο Empire State building.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=