Greek Vegan

2020 - 2030: Η BEYOND MEAT ΑΝΑΜΈΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΉΣΕΙ 66 ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΚΡΕΑΣ Τ ον περασμένο Δεκέμβριο, είδαμε στις ΗΠΑ και την πρώτη συστηματική και οργανωμένη καμπάνια κατά του εναλλακτικού «κρέατος». Εκτελεστικός βραχίονας αυτής της καμπάνιας ήταν η μη-κερδοσκοπική οργάνωση, Center for Consumer Freedom, του Richard Berman. Η CCF δημοσίευσε σει- ρά διαφημίσεων κατά του εναλλακτικού «κρέατος», σε πρωτοκλασάτες εφημερίδες, όπως «New York Times», «Wall Street Journal» και «USA Today». Κάποιες από τις διαφημίσεις αυτές φτάνουν στο σημείο να συ- γκρίνουν το εναλλακτικό «κρέας» με σκυλοτροφή! Το βασικό επιχείρημα στις καμπάνιες της CCF είναι ότι τα εναλλακτικά burgers περιέχουν έντονα επεξεργασμένα συστατικά. Όμως, το Center for Consumer Freedom και ο κ. Berman έχουν πλούσιο παρελθόν με παρεμφερείς καμπάνιες. Το ίδιο το CCF ιδρύθηκε το 1995 με δωρεά ύψους 600 χιλιάδων δολαρίων από τη Philip Morris - τον γνωστό γίγαντα της καπνοβιομηχανίας. Το CCF έχει τρέξει καμπάνιες εναντίον φιλοζωικών οργανώσεων (τώρα τρέχει το «PETA kills animals»), συνδικαλιστικών φορέων, ακόμα και κατά αντιαλκοολικών οργανώσεων. Ο ίδιος ο Berman έχει αποκληθεί από τους δημο- σιογράφους άλλοτε «the booze and food industries’ weapon of mass destruction» και άλλοτε «Dr. Evil». Όπως όλοι καταλαβαίνουμε, ο κ. Berman είναι ένας επαγγελματίας που δουλεύει για τους πελάτες του, οι οποίοι συνήθως διαθέτουν τεράστιο budget, για να διαφυλάξουν τα πολύ σημαντικά συμφέροντά τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αρκεί να αναλογισθούμε ότι η βιομηχανία εναλλακτικού κρέατος αναμένεται να φθάσει τα 140 δις δολάρια την επόμενη δεκαετία - πο- σά που θα «κοπούν» από τον τζίρο της παραδοσιακής βιομηχανίας κρέατος, για να έχουμε «καθαρή» εικόνα της κατάστασης. Kαμπάνια δυσφήμησης M ια ενδιαφέρουσα πρόβλεψη που αφορά τον ευρύτερο χώρο της plant-based διατροφής προέκυψε μέσα από πρόσφατη μελέτη της CNBC. Σκοπός της μελέτης ήταν ο εντοπισμός εταιρειών που θα μπορούσαν να έχουν ραγδαία αύξηση της χρηματιστηρια- κής τους αξίας την επόμενη δεκαετία - να ακολουθήσουν δηλαδή ένα μοντέλο ανάπτυξης τύπου Netflix. Το 2010 το Netflix ήταν μια μικρή σχετικά εταιρεία, με αξία μετο- χής περί τα 8$. Δέκα χρόνια αργότερα, η αξία της μετοχής της έχει αυξηθεί 4.200% κι η Netflix είναι ένας κολοσσός που ανταγωνίζεται την Apple και το Facebook. Η μελέτη της CNBC αφορούσε τον εντο- πισμό εταιρειών που -κατά τους αναλυτές της- εμφανίζουν παρεμ- φερή δυναμική στις αγορές τους. Η ανάλυση εντόπισε επτά υποψήφιες εταιρείες από επτά διαφο- ρετικούς τομείς της αγοράς. Όσοι αναγνώστες ενδιαφέρονται για τις υπόλοιπες έξι, μπορούν να βρουν τη μελέτη στο link που ακο- λουθεί,  https://www.cnbc.com/ …/here-are-some-guesses-at-what- could-… - για τις ανάγκες του παρόντος εμείς θα αναφερθούμε μόνο στον τομέα τροφίμων, όπου η υποψήφια «χρυσοφόρος εταιρεία» είναι η γνωστή, Beyond Meat. Σύμφωνα με τη μελέτη της CNBC: « Το τρέχον μοντέλο διατροφής δεν είναι βιώσιμο και πρέπει να αλλάξει, προκειμένου να αποφευχθεί ένα ανεξέλεγκτο κοινωνικό κόστος. Ένας στους πέντε θανάτους διεθνώς οφεί- λεται σήμερα σε διατροφικούς λόγους - περισσότεροι θάνατοι δηλαδή από όσους προκαλεί η βιομηχανία του καπνού ». Η Bank of America υπογραμμίζει ότι το κόστος παραγωγής lab- grown meat έχει πέσει 99,7% την τελευταία εξαετία, ενώ παρατηρεί- ται γενικότερη μείωση στην κατανάλωση κρέατος. Σύμφωνα με την εταιρεία επενδύσεων Piper Jaffray, « …εδώ ακριβώς κάνει την εμφάνισή της η Beyond Meat - μια εταιρεία με προϊόντα και τεχνογνωσία σε έναν ραγδαία αναπτυσσόμενο κλάδο ». Συμπληρώνοντας ότι « Το μερίδιο αγοράς του φυτικού κρέατος στις ΗΠΑ είναι μόλις 1,5% των 80 δισεκα- τομμυρίων δολαρίων της συνολικής αγοράς κρέατος. Τα plant-based γα- λακτοκομικά, αντίθετα, έχουν ήδη καταλάβει το 13% της συνολικής αγο- ράς γαλακτοκομικών προϊόντων. Η ωρίμανση της αγοράς εναλλακτικού κρέατος θα επιτρέψει στο plant-based ‘meat’ να φθάσει μέχρι το 2025, σε ένα 7%-8% της συνολικής αγοράς κρέατος, κάτι που μεταφράζεται σε 6-8 δισεκατομμύρια δολάρια ». Σε σχέση με την ίδια την Beyond Meat, η εταιρεία επενδύσεων UBS προβλέπει ότι μέσα στο διαμορφούμενο κλίμα, ο κλάδος τροφί- μων της εταιρείας θα εκτοξευθεί την επόμενη δεκαετία, φθάνοντας πωλήσεις ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=