Greek Vegan 4

16 ΝΕΑ Προϊόντα ΝΕΑ Προϊόντα Κυκλοφορίες νέων vegan προϊόντων στην Ελλάδα και το εξωτερικό VEGAN PHILADELPHIA ΣΤΑ ΣΚΑΡΙΆ; Η εταιρεία που παρά- γει το διάσημο τυρί κρέμα, Philadelphia, εξετάζει το ενδεχό- μενο να λανσάρει μια vegan εκδοχή του τυριού. Προς το παρόν, η εταιρεία πραγματοποιεί δια- δικτυακές έρευνες, προκειμένου να διαπιστώσει το ενδι- αφέρον των κατανα- λωτών για ένα τυρί κρέμα από φυτικές πρώτες ύλες. Στις ΗΠΑ, τα τυριά Philadelphia διατίθενται στην αγορά από την Kraft Heinz, η οποία το 2019 επένδυσε 3,5 εκατομμύρια δολάρια σε μία start-up εταιρεία βιοτεχνολογίας της Νέας Ζηλανδίας, για να ξεκινήσει την παραγωγή φυτικού τυριού. H Kraft, επίσης, έχει σχεδιάσει και το πρόγραμμα Springboard που έχει στόχο την παροχή στήριξης σε start-up επιχειρήσεις, ενώ να σημειωθεί ότι κι οι πέντε επιχορηγήσεις που δόθηκαν το 2019 αφορούσαν vegan τρόφιμα. Οι εταιρείες που επιλέχθηκαν παράγουν προϊόντα όπως πρωτεϊνικές μπάρες από φυτικές ύλες, εναλλακτικό γιαούρτι, χυμό από αμύγδαλα, μέχρι και υγι- εινά τσιπς. Γενικότερα, το τελευταίο διάστημα, όλες οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων πραγματοποιούν έναν πραγματικό αγώνα δρόμου, για να παρουσιάσουν φυτικά τρόφιμα στο ράφι, αφενός ταχύ- τερα από τους ανταγωνιστές τους αφετέρου με καλό γευστικό αποτέλεσμα. Τα φυτικά τρόφιμα έχουν κερδίσει μεγάλη μερίδα καταναλωτών σε πολύ μικρό σχετικά χρονικό διάστημα και τα προϊόντα που οδηγούν αυτή την κούρσα είναι τα εναλλακτικά γάλατα. Στις ΗΠΑ, έρευνες δείχνουν ότι το 50% των ανθρώπων σχεδιάζει να εντάξει σταθερά στη διατροφή του το εναλλακτικό γάλα. Αντίστοιχα, στη Βρετανία, το 25% έχει ήδη επιλέξει το εναλλακτικό γάλα για τη διατροφή του κι έχει απορρίψει το γάλα από ζώα. Οι γαλακτοβιομηχανίες βρίσκονται στο στόχαστρο, λόγω των μεθόδων που ακολουθούν στην παραγωγή γάλακτος, οι οποίες αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου. Παράλληλα, δέχονται αυστηρή κριτική για την αρνητική επίδραση που έχουν στο περιβάλλον κι ιδιαίτερα στην εκπομπή αερίων του θερμο- κηπίου. SIMPLY ALMOND - ΑΠΟ ΤΗΝ COCA COLA Η Coca Cola επιχειρεί να μπει στην αγορά του εναλλακτικού γά- λακτος διεθνώς. Στις ΗΠΑ παρουσίασε πρόσφατα τη σειρά Simply Almond Milk. Πρόκειται για γάλα αμυγδάλου, όπως προδίδει κι η ονομασία του, που η εταιρεία ενέταξε στη φίρμα προϊόντων Simply που περιλαμβάνει κυρίως χυμούς φρούτων. Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, η πολυεθνική εδώ και δύο σχεδόν χρόνια κυκλοφορεί τα προϊόντα AdeZ, που περιλαμβάνουν γάλα αμυγδάλου, καρύδας, σόγιας, καθώς επίσης και γάλα βρώμης κι αμυγδάλου με γεύσεις φρούτων. Είναι σαφές πως η εταιρεία επιχει- ρεί να πάρει κομμάτι από αυτή τη συνεχώς ανερχόμενη αγορά του εναλλακτικού γάλακτος. Η Coca Cola, και στις δύο ηπείρους, έχει επιλέξει να λανσάρει φυ- τικό γάλα με λίγα συστατικά και χωρίς πολλά πρόσθετα. Για παρά- δειγμα, το γάλα αμυγδάλου στις ΗΠΑ περιέχει μόνο νερό, αμύγδαλα, ακατέργαστη ζάχαρη, αλάτι κι εκχύλισμα βανίλιας. Το αντίστοιχο προϊόν στην Ευρώπη με την ονομασία AdeZ είναι πιο «ενισχυμένο» διατροφικά, καθώς είναι εμπλουτισμένο με ασβέστιο και βιταμίνες. Το φυτικό γάλα είναι από τα πλέον δυναμικά κι ανερχόμενα προ- ϊόντα, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη Βόρεια Αμερική. Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις φυτικού γάλακτος αυξήθηκαν κατά 64% το 2018 κι επιπλέον 33% το 2019. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι εντάσσουν το φυτικό γάλα στη διατροφή τους, και ας μην είναι οι ίδιοι vegans. Στο επόμενο τεύχος του περιοδικού που θα κυκλοφορήσει προς το τέλος Ιουνίου, φιλοξενούμε αφιέρωμα για το εναλλακτικό γάλα με τα είδη και τα χαρακτηριστικά του, τα οφέλη για την υγεία μας και το περιβάλλον.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=