Greek Vegan 4

9 ΚΑΛΠΆΖΟΥΝ ΟΙ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΤΗΣ JUST EGG Η γνωστή start-up εταιρεία JUST που παρα- σκευάζει τα vegan αυγά JUST Egg ανακοίνωσε εχθές ότι, πλέον, έχει πουλήσει ποσότητα ίση με 40 εκατομμύρια ζωικά αυγά. Η αύξηση στις πωλήσεις της εταιρείας σε σχέση με τον περυσινό Ιούλιο υπερβαίνει το ισοδύναμο 32 εκατομμυρίων αυγών! Τα εναλλακτικά αυγά της JUST φτιάχνονται με πρώτη ύλη τη ροβίτσα (το αρχαίο «όροβος»). Η μέθοδος παρασκευής φαί- νεται να έχει ιδιαίτερα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς, σύμφωνα με την εταιρεία, αν γίνει σύγκριση με τη συμβατική παραγωγή αυγών, για τα εναλλακτικά αυγά εξοικονομή- θηκαν πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια λίτρα νερού, απαιτήθηκε μικρότερη χρήση γης κι αποφεύχθηκε η εκπομπή 5.000 τόνων διοξειδί- ου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Η JUST πραγματοποίησε έρευνες τεσσάρων ετών για να δημιουργήσει τα εναλλακτικά αυγά, τα οποία άρχισαν να πωλούνται στη λιανική αγορά των ΗΠΑ τον Απρίλιο του πε- ρασμένου έτους και μπήκαν σταδιακά στα ράφια πολλών αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στην ΕΕ, υπάρχουν αρκετά νομοθετικά κωλύματα που δεν έχουν επιτρέψει ακόμη την εισαγωγή των εν λόγω αυγών και γίνεται προσπάθεια από εταιρείες για να ξεπεραστούν τα εμπόδια αυτά, όχι μόνο για τα αυγά αλλά και για άλλα vegan προϊόντα, ώστε να φθάσουν και στους Ευρωπαίους κατα- ναλωτές. ΟΙ PLANT-BASED ΤΡΟΦΈΣ ΚΕΡΔΊΖΟΥΝ ΈΔΑΦΟΣ Η οργάνωση Proveg International πραγματοποίησε έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα για την πρόθεση κατανάλωσης φυτικών τροφίμων, και τα αποτελέσματα ήταν τουλάχιστον ενθαρρυντικά. Σύμφωνα με τα ευρήματα, η αγορά εναλλακτικού κρέατος στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, την ώρα που η αγορά κρέατος προβλέπεται ότι θα παραμείνει στην καλύτερη περίπτωση στάσιμη. Η έρευνα έγινε με στόχο να διερευνηθούν οι προθέσεις των καταναλωτών και κατ’ επέκταση να εξετάσουν οι εταιρείες παραγωγής τροφίμων το ενδεχόμενο δραστηρι- οποίησής τους στον τομέα των φυτικών τροφίμων. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην έρευνα της Proveg, η αγορά του εναλλακτικού κρέατος αναμένεται ότι θα αυξά- νεται ετησίως κατά 15%, φθάνοντας σε αξία σχεδόν τα 28 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025. Για να κατανοήσουμε το μέγεθος της προβλεπόμενης αύξησης, πέρυσι η αγορά εναλλακτικού κρέατος στις ΗΠΑ ανήλθε στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας άνοδο πάνω από 11% σε σχέση με το 2018. Από την άλλη πλευρά, η αύξηση στην αγο- ρά των ζωικών προϊόντων αναμένεται να αγγίξει το 3%, στο πιο αισιόδοξο σενάριο. Για τις ανάγκες της έρευνας, πραγματοποιήθηκε και δημοσκόπηση σε εννιά χώρες της Ευρώπης, με τη συμμετοχή 6.221 καταναλωτών. Στόχος ήταν να εντοπι- στούν οι επιθυμίες τους, τα προϊόντα που θα ήθελαν να βλέπουν σε περισσότερες εκδοχές και περισσότερο συχνά στα ράφια. Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης έδειξαν ότι στην Ευρώπη το προϊόν που θέλουν να βλέπουν συχνότερα στα σού- περ μάρκετ τόσο οι flexitarians όσο κι οι vegans είναι το φυτικό τυρί. Η έκπληξη, κατά κάποιο τρόπο, έρχεται στις υπόλοιπες επιλογές, όπου οι flexitarians επιθυ- μούν περισσότερες εκδοχές εναλλακτικού κρέατος, σε αντίθεση με τους vegans που επιθυμούν περισσότερα έτοιμα γεύματα και vegan σοκολάτες. Όπως και να έχει, τόσο το φυτικό τυρί, όσο και το εναλλακτικό κρέας, τα έτοιμα vegan γεύματα κι οι σοκολάτες αποτελούν, σύμφωνα με την έρευνα, εξαιρετική ευκαι- ρία για την ανάπτυξη των βιο- μηχανιών τροφίμων στην Ευ- ρώπη. Τα εναλλακτικά γαλακτο- κομικά ήδη γνωρίζουν μεγάλη άνοδο σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές κι οι καταναλωτές δεί- χνουν να αναζητούν μεγαλύ- τερη ποικιλία φυτικών τυριών. Δύο άλλοι τομείς που έχουν εξαιρετική προοπτική είναι τα εναλλακτικά θαλασσινά και τα εναλλακτικά αυγά. Ιδιαίτερα για τα αυγά, στην έρευνα τονίζεται πως υπάρχει πληθώρα επεν- δυτών που ενδιαφέρονται να στηρίξουν καινοτόμες start-up επιχειρήσεις για την παραγωγή εναλλακτικών αυγών. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΕΤΗΣΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΎ ΚΡΈΑΤΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2025 2025 2023 2021 2024 2020 2020 15% 45% 85% 30% 60% 100% Aξία ≈ 28.000.000.000 $

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=