Greek Vegan 5

Έ ρευνες που πραγματοποιήθη- καν την περίοδο της καραντί- νας, τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ευρώπη, έδειξαν κατακόρυφη αύ- ξηση των πωλήσεων στα φυτικά τρόφι- μα. Στην Αμερική, στα μέσα Μαρτίου, οι πωλήσεις φυτικών τροφίμων αυξήθηκαν κατά 90%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ το ποσοστό αύ- ξησης στο σύνολο των τροφίμων άγγιξε το 70%. Το φαινόμενο αυτό συνεχίστηκε και τους επόμενους μήνες, καθώς παράλλη- λα κορυφωνόταν κι η ανησυχία για την πανδημία, ενώ ο κλάδος των φυτικών τροφίμων είδε τις πωλήσεις του να αυ- ξάνονται κατά 27%, σε σχέση με το αμέ- σως προηγούμενο διάστημα. Αναλυτές τονίζουν ότι η συμπεριφορά των κατα- ναλωτών δείχνει ξεκάθαρα τη στροφή σε μεγάλο βαθμό προς τις φυτικές τροφές, τάση που παρέμεινε ισχυρή και μετά την αρχική περίοδο του πανικού, που προ- κλήθηκε εξ αιτίας του κορωνοϊού. Σημαντική άνοδο γνώρισαν και τρόφι- μα που απευθύνονται κυρίως σε vegans, όπως το εναλλακτικό κρέας και το φυτι- κό τυρί. Μάλιστα, η συγκεκριμένη κατα- ναλωτική τάση ήταν αυξητική ήδη από τα τέλη του 2019, προτού ακόμη ξεσπά- σει η πανδημία κι επιβληθεί η καραντί- να. Τα δεδομένα αυτά δείχνουν πως δι- ευρύνεται η κατηγορία των λεγόμενων flexitarians, των ανθρώπων δηλαδή που μπορεί να μη φτάνουν στη χορτοφαγία ή στον βιγκανισμό, αλλά επιθυμούν να πε- ριορίσουν την κατανάλωση ζωικών προϊ­ όντων, είτε πρόκειται για κρέας είτε για γαλακτοκομικά, και να τα αντικαταστήσουν με φυτικές τροφές. Τα δεδομένα αυτά δεν έμειναν απαρατήρητα ούτε από τις μεγά- λες ούτε από τις μικρές εταιρείες παραγωγής τροφίμων. Ειδικότε- ρα, τους τελευταίους μήνες, παρα- τηρείται «οργασμός» επενδύσεων κι εξαγορών των εταιρειών στον χώρο των φυτικών τροφίμων. Δεδομένων των εξελίξεων, δημιουρ- γήθηκαν και πολλά νέας γενιάς φυτικά προϊόντα που μιμούνται το κρέας, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά, και συνεχώς βγαίνουν στην αγορά όλο και περισσό- τερα προϊόντα, που αυξάνουν έτι περαι- τέρω τον ανταγωνισμό, σε σχέση με τα αντίστοιχα ζωικά. Τώρα, με την επιβολή των νέων lockdown σε πολλές περιοχές της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας, το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί ακόμη περισσότερο. Οι λόγοι για την άνοδο των plant based τροφίμων εν μέσω πανδημίας Οι λόγοι πίσω από αυτή τη στροφή προς τα φυτικά τρόφιμα είναι πολλοί. Σε κάποιες περιπτώσεις -όχι τόσο στην Ελλάδα, όσο στο εξωτερικό- έπαιξε ρόλο κι ότι ο κορωνοϊός ξεκίνησε από μία αγο- ρά πώλησης ζωντανών ζώων στην Κίνα. Ο βασικός, όμως, παράγοντας διεθνώς ήταν η προσπάθεια των ανθρώπων για βελτίωση της υγείας, της φυσικής κατά- στασης και του ανοσοποιητικού τους συστήματος, ώστε αν τυχόν προσβλη- θούν με Covid-19, να μπορούν να τον αντιμετωπίσουν, χωρίς δυσάρεστες επιπλοκές. Φυσικά, οι λόγοι που τα φυτι- κά τρόφιμα γνώρισαν αλματώδη άνοδο μετά το ξέσπασμα της παν- δημίας, και ιδιαίτερα στην πρώ- τη περίοδο του lockdown, διαφο- ροποιούνται μεταξύ των διάφορων περιοχών του πλανήτη. Στις ΗΠΑ, όπου έχουν πραγματοποιηθεί κι οι περισσό- τερες σχετικές έρευνες, υπήρξε σοβαρό πρόβλημα με τις βιομηχανίες επεξερ- γασίας κρέατος. Οι μονάδες αυτές απο- τέλεσαν τα «hot spot» μετάδοσης του Covid-19 στις περισσότερες πολιτείες, με αποτέλεσμα να μπει λουκέτο στις κρεα- τοβιομηχανίες για την αποφυγή περαιτέ- ρω μετάδοσης του κορωνοϊού. Σε πρώτη 45 «Οι πωλήσεις εναλλακτικού κρέατος αυξήθηκαν στα μέσα Μαρτίου κατά 148% συγκριτικά με πέρυσι.» Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown στις ΗΠΑ σημειώθηκε τεράστια αύξη- ση κατανάλωσης προϊόντων εναλλακτικού κρέατος. Τα όσπρια και το ζωικό κρέας σημείωσαν επίσης άνοδο, ενώ μείωση της κατανάλωσης παρατηρήθη- κε σε πάσης φύσεως επιδόρπια και γλυκά. Τα στοιχεία αφορούν το δίμηνο Μάρτιος – Απρίλιος ‘20 στις ΗΠΑ και προέρχονται από μελέτη της Nielsen. Εναλλακτικό κρέας Ξερά Φασόλια Ζωικό κρέας (κονσέρβα) Φασόλια Ρεβύθια Ντόνατς Λαχανικά (ανάμικτα) Cupcakes Ψωμάκια Επιδόρπια (ανάμικτα) Σούσι 264% 140% 104% 102% 91% -45% -41% -33% -31% -28% -20% ΤΟ ΠΡΩΤΟ LOCKDOWN ΣΤΙΣ ΗΠΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=