Greek Vegan 5

70 Vegan clothing Vegan Εβδομάδα Μόδας Δ εν θα μπορούσε να λείπει η Vegan Εβδομάδα Μόδας η οποία έκανε το ντεμπούτο της τον Φεβρουάριο του 2019 στο Λος Άντζελες, με σύνθημα «Η Μόδα είναι Ακτι- βισμός». Η Vegan Εβδομάδα Μόδας προβάλλει σχεδιαστές που παράγουν animal-free προϊόντα κι υποστηρίζει ότι το υπάρχον μοντέλο παραγωγής της μόδας πρέπει να αναδιαμορφωθεί, λαμβάνοντας υπόψη την ηθική απέναντι στα ζώα και προασπί- ζοντας παράλληλα την αειφόρο ανάπτυξη. Ένας από τους στόχους της Vegan Εβδομάδας Μό- δας είναι να εμπνεύσει και άλλους σχεδια- στές να αφήσουν στην άκρη τις συμβατι- κές πρώτες ύλες και να αποκτήσουν πε- ριβαλλοντική συνείδηση, υιοθετώντας πολυάριθμες vegan και eco-friendly εναλλακτικές. Στοχεύει να δώσει ένα τέλος στην εκμετάλλευση των ζώων και ταυτοχρόνως να στρέψει το βλέμμα των καταναλωτών προς ένα ηθικότερο μέλλον, προβάλλοντας και τις κοινωνικές διαστάσεις της βιομηχανίας της μόδας. «Η σχέση ανάμεσα στη μόδα, την εντατική κτη- νοτροφία και την κλιματική αλλαγή δεν μπορεί να αγνοη- θεί. Ο vegan και βιώσιμος τρόπος ζωής είναι η απάντηση στην κλιματική αλλαγή και στη ρύπανση των υδάτων. Δημιούργησα ένα συμπεριληπτικό και συνεργατικό κίνημα, αφιερωμένο στον επανασχεδιασμό της βιομηχανίας και των καθημερινών συνηθειών των καταναλωτών» τονίζει η Emmanuelle Rienda, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του Vegan Fashion Week. H πανδημία του Covid-19 χτύπησε, φυσικά, και τη βιομηχα- νία της vegan μόδας. Ετσι, ενώ η Vegan Εβδομάδα Μόδας ήταν προγραμματισμένο να επιστρέψει τον Απρίλιο του 2020 στο Λος Άντζελες, αναβλήθηκε αρχικά για τον Οκτώβριο του 2020 λόγω του κορωνοϊού, αλλά τελικά η Emmanuelle Rienda αναγκάστηκε να συμφιλιωθεί με την ιδέα ότι δεν θα κατάφερνε να διοργανώ- σει την εκδήλωση μέσα στο 2020. Αντ' αυτού, δημιούργησε ένα Showroom στο Λος Αντζελες, το οποίο μπορούν να επισκευθούν οι ενδιαφερόμενοι κατόπιν ραντεβού. Ωστόσο, η «Vegan Εβδο- μάδα Μόδας» δεν σταματά να διερευνά νέους τρόπους προ- στασίας του πλανήτη και, εξερευνώντας συνεχώς καινοτομίες, λειτουργεί ως σκαπανέας κι ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για να ακολουθήσουν κι άλλοι τον vegan και βιώσιμο τρόπο ζωής. Vegan fashion labels Τ α τελευταία χρόνια, παγκόσμιοι οργανισμοί, ανταποκρινόμε- νοι στην αυξανόμενη ζήτηση για animal-free εναλλακτικές, παρέχουν πιστοποίηση σε brands μόδας που επιθυμούν να προβάλλουν τα παραγόμενα προϊόντα τους ως κατάλληλα για vegans, διευκολύνοντας ακόμη περισσότερο το καταναλωτικό κοινό στον εντοπισμό vegan-friendly επιλογών μόδας. Αυτή τη στιγμή, αναλογικά, λίγα brands έχουν ανταποκριθεί και φέρουν vegan labels πάνω στα ενδύματα που παράγουν, αλλά με την παγκόσμια άνοδο του βιγκανισμού εκτιμάται ότι αυτό θα αλλάξει άρδην στο μέλλον. Να θυμάστε: VEGAN FASHION IS THE FUTURE! Η Peta παρέχει το λογότυπο « Peta-Approved Vegan » το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά για να καλύπτει τις ανάγκες της διαρκώς αυξανόμενης ζήτησης για animal-free είδη μόδας και το οποίο αποδίδεται είτε στο σύνολο των προϊόντων μίας εταιρείας είτε ανά προϊόν ξεχωριστά. Το λογότυπο «Peta-Approved Vegan» επιτρέπει σε εταιρείες που πουλάνε ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ, έπιπλα κι είδη σπιτιού να πιστοποιούν τις vegan προτάσεις τους, βοηθώντας τους καταναλωτές να βρίσκουν και να εντοπίζουν με ευκολία προϊόντα χωρίς ζωικής προ- έλευσης πρώτες ύλες και να κάνουν αγορές που ευθυγραμ- μίζονται με τις αξίες τους. Στο www.peta.org μπορείτε να βρείτε την αναλυτική λίστα με τα brands που προσφέρουν πιστοποιημένα vegan-friendly προϊόντα. Το λογότυπο της Vegan Society απο- δίδεται ξεχωριστά σε κάθε προϊόν μίας εταιρείας και για να αποκτηθεί πρέπει να πληρούνται τα κριτήρια κι οι προδι- αγραφές του οργανισμού, όσον αφορά την προέλευση των υφασμάτων και των πρώτων υλών που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του συγκεκριμένου προϊόντος. Δηλαδή, η παραγωγή κι η ανάπτυξή του θα πρέπει, όπου είναι δυνατό κι εφαρμόσιμο, να μην περιλαμβάνει τη χρήση ζωικού προϊόντος, υποπροϊόντος ή παραγώγου. Για πε- ρισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το site της Vegan Society, www.vegansociety.com . Επιπλέον, ο οργανισμός Lega Anti Vivisezione (LAV) δημιούργησε το Animal-Free Fashion Project , καλύπτοντας τη ζήτηση και τις ανάγκες των καταναλωτών για μόδα που σέβεται και δεν εκμεταλ- λεύεται τα ζώα, χρησιμοποιώντας καινοτόμα υλικά με μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Το Animal-Free Fashion Project βοηθάει τις εταιρείες να καταργήσουν σταδιακά τις πρώτες ύλες ζωικής προ- έλευσης, χρησιμοποιώντας μία βαθμιαία κλίμακα, δίνοντας έμφαση στη δέσμευσή τους. Αν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερες πλη- ροφορίες, μπείτε στο site www.animalfree.info.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=