Greek Vegan 5

9 UNILEVER: ΣΤΌΧΟΣ 1 ΔΙΣ € ΕΤΗΣΊΩΣ ΑΠΌ PLANT-BASED ΤΡΌΦΙΜΑ Η πολυεθνική Unilever, διεθνής κολοσσός στον κλάδο των τροφίμων, ανακοίνωσε προ ημερών τον στόχο που έχει θέσει για τα φυτικά τρόφιμα, όπως το εναλλακτικό κρέας και τα φυτικά γαλακτοκομικά. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο στόχος είναι να «πιάσει» πωλήσεις του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ μέχρι το 2027, πράγμα που σημαίνει πεντα- πλάσιες πωλήσεις σε σύγκριση με σήμερα. Ο στόχος που τέθηκε συ- νάδει με την πρωτοβουλία «Τρόφιμα του Μέλλοντος», που έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή η Unilever. Μέρος της προσπάθειας αποτελεί κι η μείωση της σπατάλης τροφίμων έως το 2025. Ο Hanneke Faber, επικεφαλής του τμήματος τροφίμων της Unilever, σε δηλώσεις που έκανε, σημείωσε πως η εταιρεία είναι μία από τις μεγαλύτερες στον κλάδο των τροφίμων παγκοσμίως και καλείται να παίξει κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση του διατροφικού κλάδου διεθνώς. « Δεν θα αποφασίσουμε εμείς τι θα φάει ο κόσμος, αλλά είναι στο χέρι μας να δη- μιουργήσουμε και να προσφέρουμε επιλογές από υγιεινά, φυτικά τρόφιμα που θα είναι προσιτά σε όλους» , υπο- γράμμισε ο κύριος Faber. Η Unilever το 2018 εξαγόρασε την ολλανδική εταιρεία The Vegetarian Butcher και σήμερα διακινεί τα προϊόντα της σε 30 χώρες. Ο στόχος που έχει θέσει για την αύξηση των πωλήσεων σημαίνει πρακτικά πε- ρισσότερα προϊόντα με αυτή τη φίρμα, αλλά κι επέκταση σε περισσό- τερες χώρες. Ταυτόχρονα, η πολυεθνική αναμένεται να παρουσιάσει επιλογές plant based κι από άλλα brand που κατέχει, όπως τα παγωτά Ben & Jerry’s, τα προϊόντα Hellman’s κ.λπ. Πέρυσι η Unilever επένδυσε περισσότερα από 90 εκατομμύρια ευρώ, για να δημιουργήσει στην Ολλανδία το Κέντρο Καινοτομίας, το οποίο συνεργάζεται με ερευνη- τές και start-up επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στα φυτικά και βιώσιμα τρόφιμα και τις φιλικές για το περιβάλλον συσκευασίες. BEYOND MEAT: ΔΎΟ ΝΈΑ ΜΠΙΦΤΈΚΙΑ ΜΕ Β12 TO 2021 Η Beyond Meat θα παρουσιάσει δύο νέα μπιφτέκια εναλλακτικού κρέατος, που θα πε- ριέχουν φυτική βιταμίνη Β12. Το ένα από τα δύο μπιφτέκια, σύμφωνα με την εταιρεία, θα είναι το πιο ζουμερό που έχει υπάρξει και θα περιέχει 35% λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, συγκριτικά με ένα μο- σχαρίσιο μπιφτέκι. Το δεύτερο μπιφτέκι θα απευθύνεται περισσότερο στους υπέρ- μαχους της υγιεινής διατροφής και θα περιέχει 55% λιγότερα κορεσμένα λιπα- ρά, σε σύγκριση πάντα με ένα μπιφτέκι από κρέας, και θα έχει και πρόσθετη φυτική βιταμίνη Β12. Ο επικεφαλής της Beyond Meat, Ethan Brown, σε δηλώσεις του για τα δύο νέα προϊόντα, τόνισε ότι όπως και στην περίπτωση των ζωικών παρασκευ- ασμάτων οι καταναλωτές έχουν πολλές επιλογές, έτσι και στην περίπτωση του εναλλακτικού κρέατος θα μπορούν να διαλέξουν το μπιφτέκι που ταιριάζει καλύτερα στις προτιμήσεις τους. Τα νέα φυτικά μπιφτέκια δημιουργή- θηκαν, για να καλύψουν την επιθυμία μίας όλο και μεγαλύτερης μερίδας αν- θρώπων για υγιεινά φυτικά γεύματα. Εκπρό- σωποι της εταιρείας σημειώνουν ότι τελικός στόχος των προσπαθειών είναι τα μπιφτέκια της Beyond Meat να μην μπορεί να τα ξεχω- ρίσει κανείς από τα ζωικά προϊόντα. Επιπλέ- ον, ο παράγοντας της υγείας είναι εξαιρετικά σημαντικός και για αυτό τα φυτικά τρόφιμα καλούνται να είναι νόστιμα, αλλά ταυτόχρο- να θρεπτικά, και να παράγονται πάντα με αρχή τη βιωσιμότητα. Η Beyond Meat ξεκίνησε τις προσπάθειές της μόλις το 2016 και σήμερα είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες βιομηχανίες τροφίμων στον κόσμο. Τα προϊόντα της διακινούνται σε ολόκληρο τον πλανήτη, και μόνο στις ΗΠΑ έχουν παρουσία σε 28.000 σημεία πώλησης. Τα δύο νέα μπιφτέκια αναμένεται να δώσουν ακόμη μεγαλύτε- ρη ώθηση στην εταιρεία και στα φυτικά τρόφιμα γενικότερα. Θα κυκλοφορή- σουν στις αρχές του επόμενου έτους, χωρίς να υπάρχουν, προς το παρόν, ακριβείς πληροφορίες για τον χρόνο που θα εμφανιστούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Τέλος, να σημειωθεί πως η Beyond Meat δεν είναι η μοναδική εταιρεία που έχει δημιουργήσει εναλλακτικό κρέας με βιταμίνη Β12. Στη Βρετανία υπάρ- χει, επίσης, μία εταιρεία εναλλακτικού κρέατος, η Moving Mountains, που παρασκευάζει εναλλακτικά μπιφτέκια και λουκάνικα με προσθήκη φυτικής βιταμίνης Β12.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=