Greek Vegan 7

Τ α τελευταία χρόνια, η κατηγορία του παγωτού αλλάζει και εξελίσ- σεται ανάλογα και με τις νέες κα- ταναλωτικές συνήθειες της γενιάς των millennials, οι οποίοι δίνουν μεγαλύτε- ρη σημασία στην προέλευση και τα συ- στατικά των προϊόντων. Ακολουθώντας τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της παχυ- σαρκίας, της δυσανεξίας στη λακτόζη, αλλά και της γενικότερης αναζήτησης πιο υγιεινών επιλογών, οι καταναλωτές απομακρύνονται από το γάλα, ακόμα και στα παγωτά. Για τον λόγο αυτό, τα vegan παγωτά ισχυροποιούν πια, όλο και πε- ρισσότερο τη θέση τους, στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ αλλά και γενικότερα στα καταστήματα πώλησης τροφίμων. Αυτό, φυσικά, είναι υπέρ του vegan κινήμα- τος και των vegan καταναλωτών, καθώς έχουν περισσότερες επιλογές. Η αγορά προσπαθεί, λοιπόν, να κα- λύψει τις νέες ανάγκες μιας μεγάλης μερίδας των καταναλωτών της, με τις επιχειρήσεις να προχωρούν σε σημαντι- κές αλλαγές στην παραγωγική τους δια- δικασία για να ανταποκριθούν σχετικά. Για παράδειγμα, η ζάχαρη αντικαταστά- θηκε από την ξυλιτόλη ή τη στέβια και κάποια παγωτά έχουν ως βάση το γάλα αμυγδάλου αντί του ζωικού γάλακτος. Αντίστοιχη είναι, η εικόνα και στο πα- γωτό, με την παγκόσμια τάση για vegan παγωτό να μεγαλώνει διαρκώς. Πριν από μερικά χρόνια, η μοναδική επιλογή στη διατροφή των vegan ήταν το σορμπέ. Το τοπίο έχει αλλάξει πλέον, καθώς οι επιλογές είναι πολλές χάρη στους... πειραματισμούς πολλών ζαχα- ροπλαστών και δημιουργών παγωτών με υλικά όπως το γάλα καρύδας, το γά- λα αμυγδάλου και το γάλα από κάσιους. Vegan παγωτά αξίας… 670 εκατ. ευρώ έως το 2027 Η αγορά των vegan παγωτών έχει αρχίσει να μεγα- λώνει σε πολύ μεγάλο βαθμό και, σύμφωνα με έρευνα της Allied Market Research το 2020, ο τζίρος της έχει ήδη ξεπεράσει τα 430 εκατομμύρια ευρώ σε παγκό- σμιο επίπεδο. Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης δε υπερβαίνει το 10% και οι σχετικές προβλέψεις κάνουν λόγο για αύξηση του τζίρου στα 670 εκατομμύρια ευρώ μέσα στην επόμενη 6ετία, και μέχρι το 2027. Ως εκ τούτου, μόνο τυχαίο δεν είναι ότι κολοσσοί της παγκόσμιας αγοράς έχουν ήδη ξεκινήσει να επεν- δύουν στην παραγωγή vegan παγωτών. Ονόματα όπως η General Mills, η Trader Joe’s, η Danone, η Unilever και η Whole Foods Market έχουν αρχίσει να λανσάρουν σχετικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο, ενώ αντίστοιχη είναι η κινητικότητα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα. Η ευρωπαϊ­ κή αγορά, μάλιστα, θεωρείται ότι καλύπτει αυτή τη στιγμή το 1/3 της αγοράς, με τη ζήτηση να είναι πολύ μεγάλη. Κορυφαίες επιλογές το γάλα αμυγδάλου και η γεύση καραμέλα Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το γάλα αμυγδάλου απο- τελεί τη βασική πηγή για τα vegan παγωτά, με μερίδιο της τάξης του 30%, ενώ ακολουθούν το γάλα καρύδας, το γάλα σόγιας και το γάλα από κάσιους. Το γάλα κα- ρύδας πάντως δείχνει τη μεγαλύτερη δυναμική, με την ανάπτυξή του να εκτιμάται σε πάνω από 15% σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα, στις γεύσεις των vegan παγωτών φαίνεται ότι ξεχωρίζει η καραμέλα, καθώς πιστεύεται πως συνδυ- άζεται καλύτερα με τα μη γαλακτοκομικά παγωτά, αλλά μέχρι το 2027 προβλέπεται ότι θα υπάρξει μεγάλη ανάπτυξη και στις γεύσεις φρούτων. Αξιοσημείωτο είναι ότι η καραμέλα κατέχει σήμερα μερίδιο λίγο πάνω από το 20%, αλλά οι γεύσεις φρούτων εκτιμάται ότι θα αυξηθούν, όπως προαναφέραμε, με ετήσιο ρυθμό της τάξης του 15,6%. Οι προβλέψεις της αγοράς κάνουν λόγο για μεγάλη άνοδο στον τζίρο των vegan παγωτών, ο οποίος θα ξεπεράσει τα 670 εκατ. ευρώ μέχρι το 2027. Τα φυτικά ροφήματα έχουν κατακτήσει το 12% της ελληνικής αγοράς γάλακτος, γεγονός που δείχνει την κατεύθυνση και για τα vegan παγωτά. 35

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=