Greek Vegan 9

103 Στην εξίσωση της βιώσιμης μόδας πρέπει να προσθέ- σουμε και τα κοσμήματα και τα αξεσουάρ. Διότι, ναι, πέρα από τα κοσμήματα και τα αξεσουάρ από φυ- σικά υλικά όπως το ξύλο, τα φύλλα μπανάνας και το δέρμα μανιταριών, πρόσφα- τα μας προέκυψε μια πατέ- ντα από την Ελλάδα. Μιλάμε φυσικά για το κατακάθι, το απο- μεινάρι του espresso. To συμπιε- σμένο υλικό από το οποίο προκύπτει ο λατρεμένος μας καφές έχει γίνει από μια σχεδιάστρια κοσμημάτων στη χώρα μας πρώτη ύλη για την κατασκευή των δημιουργιών της. Μια εξαιρετική πρωτο- βουλία βιωσιμότητας, η οποία μειώνει τον όγκο των απορριμμάτων και αν εφαρμο- ζόταν συλλογικά σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας, θα έκανε τον καφέ προϊόν μηδενικής περιβαλλοντικής ρύπανσης. Επί του θέματος, πάντως, και εμείς οι ίδιοι οι vegan πολίτες μπορούμε να συμ- βάλλουμε ενεργά, και όχι μόνο με το τι αγοράζουμε. Στις χώρες του εξωτερικού είναι σύνηθες οι vegans να φτιάχνουν οι ίδιοι προϊόντα για να τα προσφέρουν ως δώρο σε φίλους και αγαπημένα πρόσωπα. Το πιο διαδεδομένο χόμπι προς αυτή την κατεύθυνση είναι το πώς να κατασκευά- ζουμε βραχιόλια ή δαχτυλίδια από πα- λιές οδοντόβουρτσες. Υπάρχει και σχετικό video στο YouTube (https://www.youtube . com/watch?v=22Edngah7q4). Απ’ όλα τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η βιώσιμη μόδα είναι το νέο πεδίο δημιουρ- γικής εξέλιξης του βιγκανισμού. Αυτή η με- τάβαση αφορά τους πάντες, από εμάς τους ίδιους που μπορούμε να μετατρέψουμε τις παλιές μας μπλούζες λ.χ. σε θήκες για το tablet μας, ως και τους υπερδιάσημους οί- κους μόδας που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη βιομηχανία της ένδυσης. Ο άνεμος για τον προσανατολισμό στον vegan τρόπο ζωής φαίνεται ούριος. και πέρα θα καταργήσετε τη χρήση γούνας. Είμαι ενθουσιασμένη που οι Fernando Garcia και Laura Kim και ολόκληρη η ομάδα με άκουσαν σε αυτό το θέμα και τώρα έκαναν την αλλαγή που θα φέρει το κοινό καλό – όχι μόνο για τα ζώα αλλά και για τον πλανήτη μας και το περιβάλλον. Είναι τιμή μου που έπαιξα καταλυτικό ρόλο σ’ αυτό και ακούστηκα. Καλώ όλους τους σχεδιαστές να κάνουν το ίδιο». Βιώσιμα κοσμήματα, αξεσουάρ και το χόμπι της ανακύκλωσης μία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, στην προσπά- θειά της να επεκταθεί σε συνδέσεις σταθερής τη- λεφωνίας και συνδρομητικής τηλεόρασης και να προσελκύσει πελατεία, προσφέρει ως δώρο, εντε- λώς δωρεάν, smart phones μοντέλα τριών χρόνων πίσω αλλά απολύτως λειτουργικά. Η προαναφερ- θείσα τακτική marketing αποτελεί την ουσία των όσων πραγματεύεται το παρόν κείμενο. Είναι και απτή απόδειξη βιωσιμότητας που αγγίζει τη μό- δα, διότι το κινητό, όπως και να το κάνουμε, είναι αντικείμενο μόδας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=