εξωγήινοι. Μάλιστα, στις τάξεις των
επαναστατών δρουν και εξωγήινοι, οι
οποίοι προσφέρουν τις υπηρεσίες και
τις γνώσεις τους στον αγώνα. Σε αυτό
τον άναρχο κόσμο ζουν και διάφορα
μεταλλαγμένα πλάσματα. Κάποια από
αυτά χρησιμοποιούν ανθρώπινα πτώ-
ματα (τα οποία μετατρέπουν σε ζόμπι)
ως ξενιστές, ενώ άλλα αποτελούν με-
ταλλαγμένα όντα ή, αν θέλετε, μετεξέ-
λιξη των γνωστών μας εντόμων (όπως
είναι τα φονικά μυρμήγκια–λέοντες).
Εν ολίγοις, τα εδάφη που δεν ελέγχο-
νται από τους Xen και από την οργάνω-
ση Combine κάθε άλλο παρά ασφαλή
είναι, αφού εκεί ζουν φονικά πλάσμα-
τα, ενώ ο τόπος είναι γεμάτος τοξικά
απόβλητα. Φαντάζομαι πως δεν θα
ξαφνιαστείτε αν σας πω ότι θα κινηθεί-
τε κυρίως σε αυτούς τους χώρους κατά
τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το σενάριο
είναι το πρώτο στοιχείο που θα σας
κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο μέχρι
και το τέλος. Το Half–Life 2 θα μπο-
ρούσε άνετα να σταθεί ως ένα άρτιο
sci–fi θρίλερ. Στον τομέα του σεναρίου
και της ιστορίας παίρνει το πρώτο «άρι-
στα».
Gameplay
Το σημαντικότερο, όμως, στοιχείο
αξιολόγησης για ένα τέτοιου είδους
παιχνίδι είναι το gameplay. Και αυτό
όχι μόνο γιατί η πληθώρα παιχνιδιών
μάς έχει κάνει ιδιαίτερα απαιτητικούς,
όχι μόνο γιατί δεν είμαστε απόλυτα ευ-
χαριστημένοι από τη συνταγή «ας έχει
καλά γραφικά και δεν χρειάζεται τίπο-
τε άλλο», όχι μόνο γιατί το περιμέναμε
πέντε χρόνια, αλλά και γιατί το πρώτο
Half–Life έθεσε κάποια επίπεδα ποιότη-
τας, τα οποία ο Newel όφειλε να σεβα-
στεί και να μιμηθεί, αν όχι να ξεπερά-
σει. Τελικά, ο Gabe τα κατάφερε. Σπά-
νια θα βρείτε τόση ποικιλία στο
gameplay ενός παιχνιδιού δράσης. Κά-
θε μικρή «τζούρα» από Half–Life 2 μέ-
χρι τώρα, είτε αυτή είχε τη μορφή τρέι-
λερ είτε γραπτών ανακοινώσεων, μας
είχε δημιουργήσει την εντύπωση πως
θα βλέπαμε κάτι μοναδικό, κάτι που θα
συνδύαζε επιτυχώς το ρεαλισμό και
την επιστημονική φαντασία. Το
Half–Life 2 τα κατάφερε και μας εξέ-
πληξε.
Κατ’ αρχάς, η μηχανή του παιχνιδιού
είναι ικανή να φτιάξει τον εικονικό κό-
σμο που θα συνδυάζει όλα τα απαραί-
τητα στοιχεία. Οι μάχες είναι εντυπω-
σιακές, η ελευθερία κινήσεων πολύ με-
γάλη και οι τρόποι δράσης περιορίζο-
νται μόνο από την προσωπική έμπνευ-
ση, την εφευρετικότητα και τη φαντα-
σία κάθε παίκτη. Τα όπλα είναι αρκετά
και με διαφορές ως προς τη χρήση και
την αποτελεσματικότητά τους. Το ότι
μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και αντι-
κείμενα ως όπλα, αυξάνει κατά πολύ το
ενδιαφέρον του παιχνιδιού. Τα περι-
βάλλοντα είναι τόσο πολλά, που κάποι-
ες φορές θα νομίζετε πως είστε πρωτα-
γωνιστές σε εντελώς διαφορετικά παι-
χνίδια και αυτό δεν περιορίζεται μόνο
στους χώρους που θα βλέπετε. Θα βρε-
θείτε να κάνετε πάρα πολλά πράγματα
που δεν είχατε μέχρι τώρα σκεφτεί ότι
θα συναντούσατε σε παιχνίδι δράσης,
όπως να φτιάχνετε πρόχειρες οχυρώ-
σεις, αυτοσχέδιες γέφυρες, να χρησιμο-
1
PC Master Gold
Το πρώτο Half–Life ήταν ένας σταθμός για τα FPS και για το PC gaming γενικότερα. Έθεσε νέα
όρια στον τομέα των γραφικών και ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη του gameplay, διαθέτοντας
ποικιλία, εντυπωσιακή Α.Ι. και πολλά μοναδικά στοιχεία. Το Half–Life 2, που μας κρατούσε σε
αναμονή επί πέντε χρόνια, μπορεί να αξιοποιήσει την κληρονομιά που άφησε ο πρόγονός του ή
τα όρια της ποιότητας των FPS βρίσκονται σε παιχνίδια όπως το Doom 3;
του Χάρη Κλάδη
Απαιτήσεις:
Επεξεργαστής 1.2GHz, 256ΜΒ μνήμη, 32ΜΒ 3D κάρτα γραφικών (τεχνολογίας τουλάχιστον DirectX7)