Page 98 - PCM267

Basic HTML Version

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
H
επίσημη ανακοίνωση του Αρχηγείου της ΕΛΑΣ ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα εξής, σχετικά με όσα είδαν το
φως της δημοσιότητας για τα ακινητοποιημένα οχήματα της Αστυνομίας, εξαιτίας βλαβών: «Λόγω των
αλλαγών που επήλθαν, από 01/01/2011, στον τρόπο και στις διαδικασίες έγκρισης των δαπανών από το
Υπουργείο Οικονομικών, από το σύνολο 1.526 μοτοσικλετών δεν μπορούν να διατεθούν, λόγω βλαβών, 352
μοτοσικλέτες. Για την επισκευή τους απαιτείται έγκριση δαπάνης ύψους 500.000 ευρώ περίπου, από την Υπηρε-
σία Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών. Συνολικά έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα, από το
Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, περίπου 20.000.000 ευρώ για τις μοτοσικλέτες, τον υλικοτεχνικό εξοπλι-
σμό, τα ατομικά είδη και τα εφόδια του προσωπικού των ομάδων Δίκυκλης Αστυνόμευσης.»
Τα μαύρα χάλια που έχουν τα οικονομικά της χώρας, οδηγούν σε περικοπές δαπανών οι οποίες δυστυχώς, δεν
αφορούν μόνο στις αποδοχές του προσωπικού, αλλά φθάνουν ακόμη και στην προμήθεια νέου ή στη συντήρη-
ση υπάρχοντος εξοπλισμού, σε παράγοντες, δηλαδή, από τους οποίους εξαρτάται η ασφάλεια τόσο του προσω-
πικού που τον χειρίζεται όσο και των πολιτών: Από τα λεωφορεία που δεν αλλάζουν λάδια ποτέ έως τα περιπο-
λικά και τις αστυνομικές μοτοσικλέτες με τα φθαρμένα (ή διαφορετικά σε κάθε ρόδα!) λάστιχα, χωρίς τακάκια και
άλλα απαραίτητα, που αν λείπουν από ένα ιδιωτικό όχημα, ο ιδιοκτήτης του θα κληθεί να καταβάλει
τσουχτερό πρόστιμο από το ίδιο το κράτος που δεν φροντίζει να συμμαζέψει «τα του οίκου του».
Θέλοντας να διορθώσουν, στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση,
αρκετοί «επώνυμοι» πρόσφεραν τον οβολό τους στην Ελληνική Αστυνομία για την επισκευή ακινη-
τοποιημένων λόγω έλλειψης συντήρησης μοτοσικλετών και για την αγορά αλεξίσφαιρων γιλέκων.
Σίγουρα θα πληροφορηθήκατε από τα δελτία ειδήσεων γι’ αυτές τις προσφορές ιδιωτών, αφού πέ-
ρα από τις ομολογουμένως καλές προθέσεις τους (μακάρι να υπήρχαν περισσότερες και πιο γεν-
ναιόδωρες!), το επικοινωνιακό στοιχείο παίζει εδώ σημαντικό ρόλο. Ωστόσο, αυτές οι προσφορές
κάνουν πιο επιτακτικό το ερώτημα: Τι κάνει το κράτος;
Θα μας πουν: Τι μπορεί να κάνει, όταν χρωστάμε λεφτά παντού και είμαστε αναγκασμένοι να
εκτελούμε τους όρους του Μνημονίου; Το επιχείρημα είναι εύλογο, αλλά δεν στέκει, γιατί πολύ
απλά τα προβλήματα (και μάλιστα σοβαρότατα) με τη συντήρηση των οχημάτων των Σωμάτων
Ασφαλείας υπάρχουν εδώ και τουλάχιστον μία 15ετία. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Το 2004, δύο αστυνομικοί της Αστυνομικής Διεύθυνσης Φθιώτιδας παρέλαβαν από τη ΓΑΔΑ δύο
μοτοσικλέτες που θα εντάσσονταν στο τότε Τμήμα Τροχαίας Αγίου Κωνσταντίνου. Κατά την επι-
στροφή τους από την Αθήνα και παρότι οδηγούσαν με χαμηλή ταχύτητα, ολόκληρο το πιρούνι με
το τιμόνι και την μπροστινή ρόδα της μίας μοτοσικλέτας αποκολλήθηκαν, με αποτέλεσμα να υπο-
στεί αρκετά κατάγματα ο άτυχος αναβάτης της. Κατά σύμπτωση ο ίδιος είχε, έναν μήνα πριν από αυτό το περι-
στατικό, και πάλι ατύχημα, αλλά με περιπολικό: Εσπασαν δύο μπουλόνια της πίσω δεξιάς ρόδας, με αποτέλε-
σμα να ανατραπεί το όχημα και από θαύμα να γλιτώσει ο αστυνομικός.
Πριν από περίπου δύο χρόνια, ομάδα αντιεξουσιαστών επιτέθηκε με μολότοφ στο ΑΤ Πεύκης και έκαψε το
μοναδικό περιπολικό που λειτουργούσε σωστά για κακή τύχη των αστυνομικών, καθώς ειδικά αυτό που δεν
έπαθε τίποτε, ήταν ακινητοποιημένο γιατί δεν είχε καν κρεμαγιέρα. Περιστατικά, λοιπόν, όπως αυτά, συνέβαι-
ναν σχεδόν πάντοτε στα δημόσια οχήματα, ακόμα και όταν δεν υπήρχε η οικονομική κρίση που επικαλούνται
σήμερα οι αρμόδιοι. Απλώς, τότε δεν υπήρχε... σωστή κρίση για το πώς πρέπει να διαχειριστεί τα οικονομικά
του το κράτος. Και τώρα που οδεύουμε προς τη νέα αντιπυρική περίοδο, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι ποσά
σκοπεύει να επενδύσει το ελληνικό κράτος για τη συντήρηση του υπάρχοντος στόλου οχημάτων της Πυροσβε-
στικής Υπηρεσίας και την προμήθεια εναέριων πυροσβεστικών μέσων για τη φετινή χρονιά...
ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
98
Γράφει ο Ανασφαλής
IΔIOKTHΣIA: Compupress A.E.
Λοχ. Δεδούση1 & Μεσογείων 304, 155 62 Χολαργός, Tηλ.: 210 9238672, Fax: 210 9216847,
e-mail:
secmag@compupress.gr
EKΔOTHΣ:
N.O. Mανούσος
ΔIEYΘYNΣH MARKETING:
Λ. Tαλιαδώρου
ΔIEYΘYNΣH ΠAPAΓΩΓHΣ:
Z. Φίλο
ΔIEYΘYNΣH ΠΩΛΗΣΕΩΝ:
Ν. Κατσιμπάρος
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ:
Γ. Πατρίκος
APXIΣYNTAKTHΣ:
Στ. Γκίκας
ΣΥΝΕρΓΑΤΕΣ:
Θοδωρής Παναγιωτίδης, Γιάννης Παπαδόπουλος, Βαλεντίνα Δανίκου,
Δημήτρης Θανάσαινας, Βαγγέλης Ντούσικος, Χρήστος Φασλής, Σπυριδούλα Ζέρβα
ΔIAΦHMIΣH:
Δ. Προβιδάκη, Δ. Αλεξόπουλος
ΚΥΚΛΟΦΟρΙΑ:
Χ. Μαντούβαλος
ΣYNΔPOMEΣ:
Ι. Σιμήρη
ART DIRECTOR:
M. Λυμπέρη
YΠEYΘYNΟΣ D.T.P.:
B. Eυσταθίου
D.T.P./KAΛΛITEXNIKO:
Ε. Σωτηρίου, Ν. Αντωνιάδου, Δ. Μελένιος, Θ. Λαμπρινού
ΔIOPΘΩΣH:
A. Ματζαβίνου, Ν. Κωστάκη
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΛOΓIΣTHPIOΥ:
Π. Καρποδίνης
ΛOΓIΣTHPIO:
Ζ. Τούρλου
YΠEYΘYNH ΓPAMMATEIAΣ:
Α. Μπαλτσαβιά
NOMIKOΣ ΣYMBOYΛOΣ:
I. Tζίφας
MONTAZ-EKTYΠΩΣH:
ΝASMANIA AE
BIBΛIOΔEΣIA:
Γ.ΚΟΥΚΙΑΣ & ΣΙΑ ΟΕ
Το Μνημόνιο,
απλώς μία «καλή
δικαιολογία» για
την ελλιπή
συντήρηση των
οχημάτων και του
εξοπλισμού των
σωμάτων
ασφαλείας;
Με σπασμένα αμορτισέρ!
επ ’
A
υτοφώρω