Page 35 - AKP7

Basic HTML Version

ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
35
ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΜΕ «ΜΑΤΙΑ»
Τ
ο Κέντρο της Άμεσης Δράσης
δέχεται μία κλήση: «Σας παρακα-
λώ, βοηθήστε με, πρόκειται για
τον άντρα μου... Πήρε το αυτο-
κίνητο και εξαφανίστηκε. Μου
είπε ότι δεν αντέχει άλλο και ότι θα αυτο-
κτονήσει. Ξέρετε, εδώ και λίγους μήνες
παίρνει μία αγωγή με αντικαταθλιπτικά χά-
πια. Φοβάμαι μην κάνει κακό στον εαυτό
του.» Ο αστυνομικός καθησύχασε τη γυναί-
κα: «Ηρεμήστε, παρακαλώ, είμαστε εδώ για
να σας βοηθήσουμε. Πείτε μας τη μάρκα
του αυτοκινήτου, τι χρώμα είναι και τον
αριθμό κυκλοφορίας. Θα κάνουμε παντού
αναζητήσεις για να τον βρούμε. Δώστε μας
και τα στοιχεία σας και θα σας ενημερώ-
σουμε μόλις έχουμε κάποιο νεότερο.» «Εί-
ναι ένα κόκκινο Citroen με αριθμό κυκλο-
φορίας ΖΖΚ–5014. Χθες μάλιστα έσπασε το
δεξί πίσω φανάρι, ενώ προσπαθούσε να
βγει από την πιλοτή της πολυκατοικίας.
Μένω στο Χαλάνδρι, στην οδό Ιωαννίνων,
και ονομάζομαι Κατερίνα Δημητρίου του
Παναγιώτη. Το σύζυγό μου τον λένε Κώστα
Δημητρίου του Μανόλη και είναι 54 ετών.»
Λίγο αργότερα από το κέντρο της Άμε-
σης Δράσης δινόταν το εξής σήμα προς
όλα τα περιπολικά. «Προς όλους τους
σταθμούς, αναζητούμε κόκκινο Citroen με
αριθμό κυκλοφορίας ΖΖΚ–5014. Ο οδηγός
είναι άτομο με ψυχολογικά προβλήματα.
Επισταμένες αναζητήσεις από όλα τα περι-
πολικά. Εάν εντοπιστεί, να ενημερώσετε
άμεσα το Κέντρο και να μην προβείτε σε
καμία ενέργεια. Έχουν ήδη ειδοποιηθεί οι
αρμόδιοι. Επαναλαμβάνω, κόκκινο Citroen
με αριθμό κυκλοφορίας ΖΖΚ–5014, ο οδη-
γός είναι 54 ετών και ονομάζεται Κώστας
Δημητρίου.»
Από εκείνη τη στιγμή στο κέντρο της
Άμεσης Δράσης και της Τροχαίας σήμανε
συναγερμός και όλα τα περιπολικά στην
Αττική είχαν τα μάτια τους δεκατέσσερα,
προκειμένου να εντοπίσουν το κόκκινο
Citroen με τον 54χρονο οδηγό του. Ακόμη
και τα δευτερόλεπτα ήταν κρίσιμα. Ένας
άνθρωπος κινδύνευε να χάσει τη ζωή του.
Περίπου μιάμιση ώρα αργότερα, ακού-
στηκε σήμα από ένα περιπολικό που στο
φάρο του ήταν τοποθετημένες οι κάμερες
του συστήματος APNR. «Κέντρο, επείγον.
Έχουμε εντοπίσει το κόκκινο Citroen στην
παραλιακή λεωφόρο Αθηνών–Σουνίου. Εί-
ναι στο δρόμο που οδηγεί προς το ναό του
Απόλλωνα. Δεν βλέπουμε κάποιον, όμως,
μέσα και οι πόρτες είναι ανοικτές.» Όσοι
στο Κέντρο άκουσαν τον οδηγό του περι-
πολικού να διαβιβάζει ότι δεν ήταν μέσα ο
54χρονος, πάγωσαν. Ακολούθησαν μερικά
δευτερόλεπτα σιωπής. «Κέντρο, εντοπίσα-
με και τον οδηγό. Καθόταν σε έναν βράχο
και είχε βγάλει τα παπούτσια του. Ήταν
έτοιμος να πηδήξει, αλλά ο συνοδός μου
τον έπεισε να μην το κάνει. Τον βάζουμε
στο περιπολικό, να μεριμνήσετε για το
όχημα.» Από τον ασύρματο ακούστηκε:
«Ελήφθη, τα συγχαρητήρια του κέντρου»,
και η καρδιά όλων πήγε στη θέση της. Οι
δύο αστυνομικοί και τα έξτρα... μάτια του
περιπολικού είχαν κάνει καλά τη δουλειά
τους. Χωρίς τις συγκεκριμένες κάμερες οι
αστυνομικοί θα ήταν πολύ δύσκολο να
εντοπίσουν το αυτοκίνητο στο ίδιο χρονικό
διάστημα, καθώς εκείνο το βράδυ ο αρχαι-
ολογικός χώρος ήταν ανοικτός για το κοινό
και υπήρχαν εκατοντάδες σταθμευμένα
οχήματα.
«Βλέπουν» και ενημερώνουν
Το συγκεκριμένο περιπολικό δεν έχει τα
μάτια του δεκατέσσερα, αλλά... 16. Τα δύο
επιπλέον «μάτια» είναι υψηλής τεχνολογίας
κάμερες ευρυγώνιας λήψης που μπορούν
να βλέπουν στο σκοτάδι, να αναγνωρίζουν
και να καταγράφουν τους αριθμούς κυκλο-
φορίας από πολλές πινακίδες οχημάτων
ταυτόχρονα, ακόμη και αν αυτά βρίσκονται
στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Δεν
πρόκειται για κάποιο εξελιγμένο μοντέλο...
Robocop, αλλά για το ANPR (Automatic
Number Plate Recognition), το καινούργιο
και εντυπωσιακό σύστημα υποβοήθησης
του έργου της Aστυνομίας, που έχει τεθεί
σε πιλοτική λειτουργία εδώ και περίπου
τέσσερις μήνες.
Το σύστημα ANPR έχει εγκατασταθεί σε
τουλάχιστον 20 περιπολικά οχήματα της
Άμεσης Δράσης και της Τροχαίας και, όπως
είπαμε, οι κάμερές του μπορούν να κατα-
γράφουν ταυτόχρονα δεκάδες αριθμούς
κυκλοφορίας αυτοκίνητων και μοτοσικλε-
τών, φυσικά, εν κινήσει. Οι ευρυγώνιες κά-
μερες έχουν τοποθετηθεί στο πάνω μέρος
των αυτοκινήτων, δίπλα στους «φάρους»
των περιπολικών, και είναι ουσιαστικά αθέ-
ατες στα μάτια οδηγών και περαστικών.
Όλα τα δεδομένα που καταγράφονται, το
πλήρωμα του περιπολικού μπορεί να τα
βλέπει σε μία οθόνη υψηλής ευκρίνειας
που βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο. Οι κά-
μερες, όπως ξεκαθαρίζουν από το Αρχη-
γείο της Αστυνομίας, καταγράφουν μόνο
τις πινακίδες κυκλοφορίας και σε καμία πε-
ρίπτωση τον οδηγό ή άλλον επιβάτη του
οχήματος.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκρι-
μένου συστήματος είναι ότι στη βάση του
Στη βάση του είναι καταχωρισμένοι όλοι οι αριθμοί
κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που
έχουν δηλωθεί από τους ιδιοκτήτες τους ως
κλεμμένα.
Το δεύτερο “μισό” του APNR, η εντός του περιπολικού οθόνη, που ενημερώνει
το πλήρωμα του οχήματος μόλις το σύστημα εντοπίσει πινακίδα με “ύποπτο”
αριθμό κυκλοφορίας.