Page 36 - AKP7

Basic HTML Version

είναι καταχωρισμένοι όλοι οι αριθμοί κυ-
κλοφορίας των αυτοκινήτων και μοτοσι-
κλετών που έχουν δηλωθεί από τους ιδιο-
κτήτες τους ως κλεμμένα.
«Όταν κάποιος
πολίτης δηλώνει την κλοπή του αυτοκινή-
του του ή της μοτοσικλέτας του, αφού
ελέγξουμε ότι η καταγγελία είναι πραγμα-
τική, καταχωρίζουμε τον αριθμό κυκλοφο-
ρίας στο σύστημα και από εκείνη τη στιγμή
τα περιπολικά που κινούνται, μπορούν να
το εντοπίσουν. Άλλωστε, από την εμπειρία
μας γνωρίζουμε ότι οι πρώτες δύο με τρεις
ώρες είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για τον εντο-
πισμό ενός κλεμμένου οχήματος», λέει στο
«Α&Π» ανώτερος αξιωματικός του Αρχηγεί-
ου της Ελληνικής Αστυνομίας και συνεχί-
ζει: «Κάθε φορά που η κάμερα εντοπίζει
έναν τέτοιο αριθμό, ενημερώνει αμέσως
με ήχο το πλήρωμα του περιπολικού, ενώ
την ίδια στιγμή, χωρίς καμιά ανθρώπινη πα-
ρέμβαση, ενημερώνεται και το κέντρο της
Άμεσης Δράσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα
να γίνονται όλες οι απαραίτητες κινήσεις
ώστε το όχημα να ακινητοποιηθεί προτού
προλάβει να απομακρυνθεί», λέει στο πε-
ριοδικό ο αξιωματικός της Ελληνικής Αστυ-
νομίας.
Τα περιπολικά που είναι εφοδιασμένα με
τις συγκεκριμένες κάμερες κινούνται σε
όλη την Αττική, αλλά και σε μεγάλες πό-
λεις της περιφέρειας, καταγράφοντας συ-
νεχώς αριθμούς κυκλοφορίας. Όταν τελει-
ώνει η βάρδιά τους, «αδειάζουν» τα δεδο-
μένα που έχουν καταγράψει, ώστε στη συ-
νέχεια να υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότη-
τα, αλλά και ταχύτητα καταγραφής.
Εντόπισαν 500 κλεμμένα
οχήματα σε έναν μήνα
Η πιο εντυπωσιακή επιβεβαίωση της
αποτελεσματικότητας του συστήματος αυ-
τόματης αναγνώρισης πινακίδων ήρθε τις
πρώτες κιόλας μέρες λειτουργίας του.
«Όταν τα εξοπλισμένα με τις κάμερες περι-
πολικά άρχισαν να κυκλοφορούν στους
δρόμους της πρωτεύουσας, το σύστημα
στην κυριολεξία χτύπησε κόκκινο. Τα κλεμ-
μένα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες εντο-
πίζονταν το ένα μετά το άλλο. Είναι χαρα-
κτηριστικό ότι βρίσκαμε κλεμμένα οχήματα
ακόμη και σε κεντρικούς δρόμους, όπως η
λεωφόρος Συγγρού», λέει στο «Α&Π» ένας
από τους χειριστές του συστήματος. «Μόνο
τον πρώτο μήνα εντοπίσαμε περίπου 500
οχήματα και τα παραδώσαμε στους ιδιο-
κτήτες τους. Για εμάς αυτό είναι πολύ ση-
μαντικό, καθώς σε μία τέτοια δύσκολη πε-
ρίοδο, αφενός επιστρέφουμε στους ιδιο-
κτήτες την περιουσία τους, αφετέρου τους
γλιτώνουμε από αρκετές χιλιάδες ευρώ
που θα έδιναν προκειμένου να αγοράσουν
ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Επίσης, όταν
βρίσκουμε τόσο γρήγορα την περιουσία
ενός πολίτη και του την παραδίνουμε, όλοι
αισθάνονται πιο ασφαλείς.»
Οι ίδιοι ρυθμοί συνεχίστηκαν και τους
επόμενους μήνες και τα περιπολικά που
ήταν εφοδιασμένα με σύστημα ANPR μετα-
τράπηκαν σε ένα πολύτιμο εργαλείο στα
χέρια των αστυνομικών. «Πολλές φορές
συμμορίες έκλεβαν αυτοκίνητα και μοτοσι-
κλέτες και είτε τα χρησιμοποιούσαν για να
κάνουν διάφορες παράνομες πράξεις είτε
τα προωθούσαν σε άλλες σπείρες με το
αζημίωτο», λέει στο «Α&Π» αξιωματικός που
υπηρετεί σε νευραλγική θέση της Ασφά-
λειας. Για χρόνια οι κλοπές αυτοκινήτων εί-
χαν γίνει ο υπ’ αριθμόν ένα πονοκέφαλος
των αστυνομικών. Η πιο χαρακτηριστική
περίπτωση αφορά στη συμμορία που έκλε-
βε κυρίως πολυτελή Volvo και στη συνέ-
χεια τα προωθούσε σε συμμορίες ληστών.
Τα μέλη της, έπειτα από μία επίθεση που
έκαναν σε περίπτερο στο Μενίδι τον περα-
σμένο Μάρτιο, ήρθαν, τελικά, πρόσωπο με
πρόσωπο με τους αστυνομικούς της ομά-
δας ΔΙΑΣ, Γιώργο Σκυλογιάννη, 22 ετών,
και Γιάννη Ευαγγελινέλη, 23 ετών, στην
περιοχή του Ρέντη και η κατάληξη ήταν
ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
36
ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΜΕ «ΜΑΤΙΑ»
Οι κάμερες του APNR, έξυπνα τοποθετημένες δίπλα στους «φάρους» των περι-
πολικών, βλέπουν και στο σκοτάδι και μπορούν να διαβάζουν τις πινακίδες ακό-
μα και των οχημάτων που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα.
ΚΛΟΠΕΣ ΤΡΟΧΟΦΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ, Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ 2010
ΕΙΔΟΣ
ΤΡΟΧΟΦΟΡΟΥ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
ΜΑΡΤΙΟΣ
ΤΕΛ.
ΑΠΟΠ. ΕΞΙΧΝ.
ΤΕΛ.
ΑΠΟΠ. ΕΞΙΧΝ.
ΤΕΛ.
ΑΠΟΠ. ΕΞΙΧΝ.
1.504 15 379
1.126 24 442
1.353 28 414
ΙΧΕ αυτοκίνητα
768 10 152
480
15 174
541
17 161
ΙΧΦ αυτοκίνητα–λεωφορεία
103 1
38
92
1 53
124
3 53
μοτοσικλέτες
517 3 159
420
8 184
544
5 168
μοτοποδήλατα
97
1
26
114
26
132
2 30
Λοιπά οχήματα
19
4
20
5
12
1
2