ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
37
ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΜΕ «ΜΑΤΙΑ»
τραγική για τους δύο νεαρούς αστυνομι-
κούς.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του
Αρχηγείου της ΕΛΑΣ τα οποία αφορούν στις
κλοπές οχημάτων και τα παρουσιάζουμε
στο σχετικό πίνακα, μόνο το πρώτο εξάμη-
νο του 2010 στην Αττική εκλάπησαν 7.548
αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Αυτό σημαί-
νει ότι κάθε μήνα έκαναν «φτερά» 1.258
οχήματα, δηλαδή, περίπου 42 την ημέρα.
Αν το σύστημα ANPR ήταν σε λειτουργία
εκείνη την περίοδο, θα μπορούσε να εντο-
πίσει περίπου 16 κλεμμένα οχήματα σε
ένα εικοσιτετράωρο, δηλαδή, το ένα τρίτο
της συνολικής λείας των δραστών!
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η ανα-
βάθμιση του συστήματος είναι σε εξέλιξη,
καθώς προκύπτουν διάφορα τεχνικά προ-
βλήματα που εμποδίζουν την πλήρη αξιο-
ποίησή του και τη λειτουργία στο 100%
των δυνατοτήτων του. Όλοι, όμως, όσοι
έχουν δει στην πράξη τα οχήματα που εί-
ναι εφοδιασμένα με το σύστημα ANPR, κά-
νουν λόγο για ένα εξαιρετικό εργαλείο.
Όταν ολοκληρωθεί η παραλαβή και η αξιο-
ποίησή του, τα οφέλη της Ελληνικής Αστυ-
νομίας θα είναι πολλαπλά.
Μade in Italy
Ήταν στις προθέσεις των επιτελών του
Αρχηγείου της ΕΛΑΣ το σύστημα ANPR να
χρησιμοποιηθεί λίγο μετά τη λήξη της
Ολυμπιάδας του 2004. Οι πρώτες δοκιμές
έγιναν στις αρχές του 2005, αλλά φανέ-
ρωσαν πολλά τεχνικά προβλήματα, διότι
το σύστημα δεν ήταν προσαρμοσμένο να
αναγνωρίζει τον ελληνικό τρόπο αρίθμη-
σης στις πινακίδες. Έτσι, οι διαδικασίες για
την παραλαβή του «πάγωσαν» μέχρι η ιτα-
λική εταιρεία, που έπειτα από σχετικό δια-
γωνισμό είχε αναλάβει να το προμηθεύσει
στην ΕΛΑΣ, να κάνει τις απαραίτητες τεχνι-
κές βελτιώσεις. Οι τεχνικές βελτιώσεις έγι-
ναν, αλλά δυστυχώς το μπλέξιμο στα γρα-
νάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας ήταν
τέτοιο που χρειάστηκε να περάσουν… έξι
ολόκληρα χρόνια για να εξεταστεί πάλι η
πιθανότητα εγκατάστασής του στα περιπο-
λικά. Άραγε, πόσες χιλιάδες κλεμμένα
οχήματα θα μπορούσαν να είχαν βρεθεί
μέσα σ’ αυτά τα έξι χρόνια; Αναζητήστε
την απάντηση στους αργοκίνητους γρα-
φειοκρατικούς μηχανισμούς της χώρας
μας, από τους οποίους, φυσικά, δεν μπο-
ρεί να ξεφύγει ούτε η Ελληνική Αστυνο-
μία.
Οι κάμερες στα περιπολικά που κατα-
γράφουν πινακίδες κυκλοφορίας οχημά-
των μπορεί για τη χώρα μας να είναι κάτι
καινούργιο και πρωτοποριακό, ωστόσο, οι
αστυνομικές υπηρεσίες άλλων χωρών το
χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια.
Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο
υπάρχει ένα εγκατεστημένο σύστημα του-
λάχιστον 100 καμερών αναγνώρισης πινα-
κίδων οχημάτων που καταγράφουν τις κι-
νήσεις των αυτοκινήτων σε ολόκληρη τη
χώρα.
Στη συνέχεια, οι καταγεγραμμένοι αριθ-
μοί κυκλοφορίας αποθηκεύονται για πέντε
χρόνια σε ένα κεντρικό σύστημα, ενώ μπο-
ρούν να χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικά
στοιχεία για τυχόν παράνομες πράξεις οι
οποίες μέχρι τη στιγμή της καταγραφής
τους από το σύστημα παρέμεναν άγνω-
στες ή δεν είχαν καταγγελθεί στις διωκτι-
κές Αρχές.
Στη χώρα μας δεν υπάρχει, μέχρι σήμε-
ρα, ανάλογο νομικό πλαίσιο, ώστε τα δε-
δομένα του ANPR να μπορούν να χρησιμο-
ποιηθούν ως αποδεικτικά στοιχεία σε δί-
κες. Πάντως, από τη μέχρι στιγμής λει-
τουργία του προσαρμοσμένου στην ελλη-
νική πραγματικότητα συστήματος ANPR
φαίνεται ότι αυτό κάνει άριστα τη δουλειά
του!
•
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα δεδομένα που καταγράφουν τα συστήματα APNR
μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως αποδεικτικά στοιχεία για παράνομες
πράξεις.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
ΜΑΪΟΣ
ΙΟΥΝΙΟΣ
ΤΕΛ. ΑΠΟΠ. ΕΞΙΧΝ.
ΤΕΛ. ΑΠΟΠ. ΕΞΙΧΝ.
ΤΕΛ. ΑΠΟΠ. ΕΞΙΧΝ.
1.188 31 445
1.190 20 492
1.187 24 372
508 24 179
490 14 173
459 18 133
63
2 36
87
34
67
0
22
487 3 181
487 6 232
517 5
171
105 1 47
92
52
97
0
39
25
1
2
34
1
47
1
7
Όλοι, όσοι έχουν δει στην πράξη τα οχήματα που
είναι εφοδιασμένα με το σύστημα ANPR, κάνουν
λόγο για ένα εξαιρετικό βοηθητικό εργαλείο.
“