Page 52 - Computer Για Όλους τ. 339

Δοκιμάζουμε μία
πρωτοποριακή συσκευή,
την οποία δεν πήραμε από
κάποιο εργαστήριο ή
πανεπιστήμιο. Πρόκειται
για το MindWave, την
πρώτη εμπορική συσκευή
επικοινωνίας υπολογιστή
(
αλλά και φορητών
συσκευών) με τη σκέψη.
Τι μπορείτε να κάνετε με
αυτή, θα το μάθετε στις
επόμενες σελίδες.
COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
52
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
E
να από τα δημοφιλέστερα θέματα
της επιστημονικής φαντασίας
ήταν πάντα ο έλεγχος ενός υπο-
λογιστή με τη σκέψη. Από το IBVA
(
Interactive Brainwave Visual
Analyser) και το MindDrive έχει κυλήσει πο-
λύ νερό στο αυλάκι και πλέον η τεχνολογία
έχει προχωρήσει τόσο πολύ, ώστε με 100
ευρώ μπορεί κάποιος να αγοράσει μία συ-
σκευή με την οποία θα μπορεί να επικοινω-
νεί με τον υπολογιστή ή ακόμη και με τη
φορητή συσκευή του. Προτού βάλετε τη
φαντασία σας να καλπάσει, θα πρέπει να
σας προσγειώσουμε λίγο. Όντως, η τεχνο-
λογία έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό,
ώστε ένας ολόκληρος εγκεφαλογράφος
μπορεί να χωρέσει σε ένα τσιπάκι, αλλά
για την ώρα αυτό που μπορεί να κάνει κά-
ποιος με μία τέτοια εμπορική συσκευή, εί-
ναι να ελέγξει με τη σκέψη του συγκεκρι-
μένες εφαρμογές. Και όταν λέμε να ελέγ-
ξει, εννοούμε συγκεκριμένα πράγματα.
Στην ουσία το MindWave Mobile της εται-
ρείας NeuroSky που είχαμε την ευκαιρία
να δοκιμάσουμε, είναι σε θέση να κατα-
γράφει το βαθμό συγκέντρωσης και χαλά-
ρωσης του μυαλού μας και με βάση αυτά
τα στοιχεία (και άλλα, όπως το εκούσιο
κλείσιμο του ματιού) να επιτρέπει σε αυτόν
που το φορά να πραγματοποιεί συγκεκρι-
μένα πράγματα στις εφαρμογές της εται-
ρείας. Παρακάτω θα διαβάσετε αναλυτικά
πώς δουλεύει η συσκευή. Απλώς θέλουμε
να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι ακόμα
η επιστήμη δεν έχει φτάσει στο σημείο να
μπορούμε να σκεφτόμαστε κάτι (για παρά-
δειγμα, μία λέξη) και να γίνεται στον υπο-
λογιστή (στο παράδειγμά μας, να εμφανί-
ζεται στο Word). Βέβαια, το πρώτο μεγάλο
βήμα έχει ήδη γίνει και το επόμενο δεν εί-
ναι άλλο από την εισαγωγή της τεχνολο-
γίας στον τρόπο επικοινωνίας και αλληλε-
πίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή, κάτι
που, όπως είναι φυσικό, περιλαμβάνει και
τα παιχνίδια.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΜΗΧΑΝΗΣ
Ο έλεγχος ενός υπολογιστή έχει περάσει
από αρκετά στάδια και από το επίπεδο της
γραμμής εντολών έχουμε προχωρήσει στη
δεύτερη γενιά των γραφικών interfaces. Στο