Page 13 - Computer Για Όλους τ. 354

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
13
Ειδήσεις
Απόψεις
Αναλύσεις
λήνα τα συσσωρεύει, συσκευάζει
σε αυξομειωμένο σάκο. Κατόπιν,
φεύγει από το χώρο απορρόφη-
σης και λόγω μηδαμινής βαρύτη-
τας ή μικρής βαρύτητας, με μικρό
κόστος, τα μεταφέρει στο μητρικό
σκάφος. Αποθέτει το γεμάτο σάκο
στο μητρικό σκάφος, κάνει τον
καθιερωμένο έλεγχο των λειτουρ-
γιών του, φορτίζει ενέργεια και
φορτώνει άδειο σάκο. Στη συνέ-
χεια επιστρέφει στο αστεροειδή,
σε στοχευόμενο τόπο για συλλο-
γή πάγου και, αφού ελέγξει το
χώρο, ξεκινά να τρυπάει με το
τρυπάνι. Έπειτα ξεδιπλώνει το
βραχίονα, ετοιμάζει το σάκο και
ξεκινά την εργασία συλλογής.
Το σύστημα αποτελείται από
δύο κύρια μέρη: το Hardware και
το Software.
Το Hardware αποτελείται από
επί μέρους λυόμενα τμήματα, τα οποία μπορούν
εύκολα να συναρμολογηθούν επιτόπου σε κάθε
αποστολή και ανάλογα με το ορυκτό. Τα τμήματα
αυτά, όταν συναρμολογηθούν, σχηματίζουν ένα
δωδεκάγωνο. Πάνω σε αυτό τοποθετείται ένας
κινούμενος φορέας που φέρει το όργανο δαγκά-
να, το οποίο συλλέγει τα σπάνια μέταλλα.
Ο φορέας αυτός μπορεί να κινηθεί, κατά τους
άξονες Χ και Υ, πάνω από την ανασκαφή που
έχει κάνει ένα δεύτερο εργαλείο, το οποίο κινεί-
ται στον άξονα Υ με σκοπό να σκάψει στο σημείο
που έχει προσκολλήσει το ShineSpace.
Το Software είναι το πρόγραμμα που επιτρέπει
στον παρατηρητή κάθε ShineSpace από τη γη να
παρατηρεί πού βρίσκονται οι αστεροειδείς σε
σχέση με τη γη και αν τείνουν να γίνουν επικίνδυ-
νοι για τη γη ή για κάποιον δορυφόρο.
Το πρόγραμμα επιτρέπει στο χρήστη να επεμ-
βαίνει και να επηρεάζει τις παραμέτρους σε
οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια της ανα-
σκαφής εργασίας, να καταγράφει σχόλια για ό,τι
ανακαλύπτεται, αλλά και να κρατά ψηφιακό ημε-
ρολόγιο της ανασκαφής αυτόματα καθ’ όλη τη
διάρκειά της.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ INTEL , FORD
Το αυτοκίνητο που μας... βλέπει
Τ
ο κοινό ερευνητικό πρόγραμ-
μα μεταξύ των Intel Research
και Ford, με την ονομασία
Mobile Interior Imaging ή Project
Mobii, διερευνά πώς κάμερες στο
εσωτερικό του αυτοκινήτου θα
μπορούσαν να ενσωματωθούν με
την τεχνολογία αισθητήρων και δε-
δομένων, που παράγονται εντός
και γύρω από το όχημα, για να δη-
μιουργηθεί μία πιο εξατομικευμένη
και απρόσκοπτη αλληλεπίδραση
μεταξύ του οδηγού και του οχήματος, η
οποία να μεταμορφώνει την εμπειρία
οδήγησης. Το ερευνητικό έργο Mobii
ήταν μία συνεργασία μεταξύ των εθνο-
γράφων της Intel, των ανθρωπολόγων
και των μηχανικών της, παράλληλα με
τους ερευνητές μηχανικούς της Ford και
ενσωματώνει τεχνολογίες αντίληψης για
να προσφέρει μία πιο ευχάριστη και διαι-
σθητική εμπειρία εντός του οχήματος.
Η Ford χρησιμοποιεί σήμερα κάμερες
απεικόνισης του εξωτερικού περιβάλλο-
ντος του οχήματος για την υποστήριξη
χαρακτηριστικών υποβοήθησης του οδη-
γού, όπως η διατήρηση εντός της λωρί-
δας κυκλοφορίας και η προειδοποίηση
απόκλισης. Η έρευνα Mobii εξετάζει νέες
εφαρμογές για κάμερες στο εσωτερικό,
συμπεριλαμβανομένης της πιστοποίησης
της ταυτότητας του οδηγού. Η χρήση του
λογισμικού αναγνώρισης προσώπου
προσφέρει προηγμένο έλεγχο ιδιωτικό-
τητας και επιτρέπει στο Project Mobii να
αναγνωρίσει διαφορετικούς οδηγούς και
αυτόματα να προσαρμόσει τα χαρακτηρι-
στικά με βάση τις προσωπικές τους προ-
τιμήσεις.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ
ΓΟΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Με την είσοδο στο όχημα, η ταυτότητα
του οδηγού πιστοποιείται από το Project
Mobii μέσω μίας κάμερας στο μπροστινό
μέρος, χρησιμοποιώντας το λογισμικό
αναγνώρισης προσώπου. Τότε, η εμπει-
ρία εντός του αυτοκίνητου εξατομικεύε-
ται για να εμφανίσει πληροφορίες ειδικά
για το συγκεκριμένο οδηγό, όπως το
ημερολόγιο, τη μουσική και τις
επαφές του. Αν το πρόγραμμα
Mobii εντοπίσει έναν επιβάτη στο
αυτοκίνητο, ενεργοποιείται λει-
τουργία προστασίας ιδιωτικότητας
για να εμφανίσει μόνο δεδομένα
πλοήγησης.
Αν το Project Mobii δεν αναγνω-
ρίζει τον οδηγό, μία φωτογραφία
αποστέλλεται στο smartphone του
κύριου ιδιοκτήτη του οχήματος. Με
αυτό τον τρόπο, ο ιδιοκτήτης μπο-
ρεί στη συνέχεια να ορίσει τα δικαιώματα
και να καθορίσει τα χαρακτηριστικά, που
θα πρέπει να ενεργοποιηθούν ή να απε-
νεργοποιηθούν. Αν ο οδηγός είναι το
παιδί του ιδιοκτήτη του οχήματος, για πα-
ράδειγμα, οι περιορισμοί θα μπορούσαν
να ρυθμιστούν αυτόματα, έτσι ώστε να
απαιτούν τη χρήση ζωνών ασφαλείας και
να περιοριστεί το επιτρεπόμενο όριο τα-
χύτητας, η ένταση του ήχου ή η χρήση κι-
νητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Το λογισμικό αναγνώρισης νευμάτων
επιτρέπει διαισθητική αλληλεπίδραση για
τον οδηγό. Ο συνδυασμός των φυσικών
χειρονομιών και οι απλές φωνητικές
εντολές μπορούν να απλοποιήσουν λει-
τουργίες, όπως τον κλιματισμό ή το
άνοιγμα και το κλείσιμο της ηλιοροφής
κατά την οδήγηση.