Page 90 - Computer Για Όλους τ. 355

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
90
αποτελείται από δύο, τρία ή και περισσό-
τερα αρχεία adf. Σε αυτή την περίπτωση,
κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, θα ζητη-
θεί να εισαγάγετε την κατάλληλη δισκέτα
στο drive DF0:. Πατήστε [F12] και θα βρε-
θείτε στο κεντρικό παράθυρο του WinUAE.
Εκεί, πηγαίνετε στο πεδίο Floppy drives
στη λίστα αριστερά και επιλέξτε την αντί-
στοιχη δισκέτα που ζητάει το παιχνίδι.
Επίσης, πολλά παιχνίδια έχουν κάποια
εισαγωγή στην αρχή (Intro).
Για να μπορέσετε να προχωρήσετε, πα-
τήστε το δεξί ή το αριστερό κουμπί του
ποντικιού, Εnter, ESC ή Space, ανάλογα
με το παιχνίδι.
Ο έλεγχος των παιχνιδιών γίνεται με τα
cursors keys (κουμπιά πλοήγησης) και με
το [Ctrl] ή το [Alt] (κουμπιά fire). Σε περί-
πτωση που κάποιο παιχνίδι έχει διαφορε-
τικό χειρισμό, θα αναγράφεται αυτός στις
επιπλέον ρυθμίσεις της λίστας παιχνιδιών
στο αρχείο Ρυθμίσεις.
AMSTRAD
Η πραγματική επανάσταση στο χώρο
των προσωπικών υπολογιστών έγινε εν
έτει 1984 με την κυκλοφορία του Amstrad
Colour Personal Computer (CPC), ενός 8-
bit home υπολογιστή που κατασκευαζόταν
από τη βρετανική εταιρεία Amstrad του
Alan Sugar, η οποία μέχρι τότε ειδικευό-
ταν στην κατασκευή ηχητικών στερεοφωνι-
κών συστημάτων.
Ο CPC, όπως και οι σύγχρονοί του
Commodore 64 και ZX Spectrum, είχε τε-
λείως διαφορετικό σχήμα από τα σημερι-
νά PCs, μια και στην ουσία όλος ο υπολο-
γιστής ήταν στο σασί κάτω από το πλη-
κτρολόγιο.
Συνολικά υπήρξαν τρία διαφορετικά μο-
ντέλα: ο CPC464 (ο οποίος διέθετε ενσω-
ματωμένο κασετόφωνο και 64K RAM), ο
CPC664 (επίσης με 64Κ RAM αλλά οδηγό
δισκέτας στη θέση του κασετοφώνου) και
ο πιο προηγμένος CPC6128 (με τη διπλά-
σια RAM –128K– και φυσικά με δισκέτα), ο
οποίος έκανε την πρώτη του εμφάνιση το
καλοκαίρι του 1985.
Ο μέγιστος αριθμός χρωμάτων που
μπορούσε να απεικονίσει το έγχρωμο
CPC ήταν 27, ενώ όλα τα CPC βασιζό-
ντουσαν στον επεξεργαστή Z80 της Zilog
στα 4MHz.
Τον ίδιο επεξεργαστή είχε και ο ZX
Spectrum και γι’ αυτόν το λόγο πολλά παι-
χνίδια του ZX μεταφέρθηκαν χωρίς δυ-
σκολία στο CPC ή αναπτύσσονταν από
κοινού με αποτέλεσμα να μην εκμεταλλεύ-
ονται τις καλύτερες δυνατότητες των
CPC. Το «τέλος» του Amstrad και γενικά
των 8-bit υπολογιστών σήμανε με την κυ-
κλοφορία των πρώτων 16-bit προσωπικών
υπολογιστών στα τέλη της δεκαετίας
του ’80, δηλαδή της AMIGA από την
Commodore και του ST από την περιβόη-
τη Atari.
Ο Arnold, τον οποίο μπορείτε να βρείτε
με μία απλή αναζήτηση στο Internet, είναι
ένας πλήρης εξομοιωτής του Amstrad
CPC.
Το πρόγραμμα υποστηρίζει ποντίκι,
joysticks, επεκτάσεις της μνήμης (64K και
256
K), ενώ εξομοιώνει την ύπαρξη της κα-
σέτας, του drive αλλά και του cartridge του
CPC+ με images.
Τα images είναι αρχεία .tzx/.cdt, .dsk και
.
cpr, τα οποία περιέχουν όλα τα δεδομένα
από μία αυθεντική κασέτα, δισκέτα ή
cartridge αντίστοιχα.
Το βασικό περιβάλλον του Arnold είναι
εξαιρετικά απλό. Στο κεντρικό παράθυρο
εμφανίζεται η κλασική πρώτη οθόνη του
Amstrad με το prompt Ready.
Στην κορυφή του παραθύρου υπάρχουν
τα μενού File, View, Control, Settings,
Tools και Help. Στο μενού File φορτώνου-
με και αφαιρούμε τα αρχεία με τα images
από τις κασέτες, τις δισκέτες και τα
cartidges του CPC.
Από το μενού View αλλάζουμε την εξο-
μοίωση του monitor (έγχρωμο, μονόχρω-
μο, πράσινο) και περνάμε, αν θέλουμε, σε
full screen.
Από το μενού Control κάνουμε reset στο
σύστημα (αν τυχόν αυτό κολλήσει), ρυθμί-
ζουμε την ακρίβεια της απεικόνισης των
γραφικών (Display Accuracy) και αλλάζου-
με την εξομοίωση από την εξ ορισμού
CPC 6128 σε κάποιο άλλο μοντέλο.
Το Display Accuracy ουσιαστικά μετα-
φράζεται σε μεγαλύτερο παράθυρο του
εξομοιωτή και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε
PROJECT
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ZSNES
1
Το πρόγραμμα εξομοίωσης για την
κλασική κονσόλα SuperneS της
nintendo είναι το ZSnes. Κάντε διπλό
κλικ στο αρχείο προκειμένου αυτό να
αποσυμπιεστεί στο σκληρό σας δίσκο και
στη συνέχεια μεταφέρετε και το φάκελο
που περιλαμβάνει τα παιχνίδια. Μόλις
εκτελέσετε το πρόγραμμα, θα πρέπει να
ορίσετε την τοποθεσία που βρίσκεται ο
φάκελος με τα παιχνίδια, έτσι ώστε αυτό
να τα ενσωματώσει στο περιβάλλον
εργασίας του.
2
Το μενού config περιλαμβάνει όλες τις
ρυθμίσεις τις οποίες ίσως χρειαστεί να
κάνετε σε σχέση με την κάρτα
γραφικών σας, την κάρτα ήχου, τις
τοποθεσίες όπου βρίσκονται
αποθηκευμένα όλα τα σημαντικά αρχεία,
καθώς και τα saves που έχετε κάνει.
Γενικά, οποιοδήποτε πρόβλημα και αν
παρουσιαστεί, μέσα από το μενού config
θα πρέπει να το αντιμετωπίσετε.
3
Στο μενού misc θα βρείτε επιλογές
ρύθμισης που έχουν να κάνουν με το
χειρισμό των παιχνιδιών. Εδώ μπορείτε
να δείτε αλλά και να αλλάξετε τα κουμπιά
που χρησιμοποιούνται, να κάνετε κάποιες
ρυθμίσεις που αφορούν στη λειτουργία και
στην εμφάνιση του ίδιου του
προγράμματος, καθώς και να ορίσετε
συνδυασμούς κουμπιών για πληρέστερη
αναπαραγωγή των χειριστηρίων του SneS.