11
Vue 10 Pioneer
ανησυχήσετε αν δεν το δείτε
στην κεντρική προβολή. Παρα-
τηρήστε ότι φαίνεται στη μι-
κρού μεγέθους προβολή που
βρίσκεται δεξιά, στο Camera
Control Center
(
εικ. 3)
.
Στην πρώτη δημιουργία σας
μπορείτε να προσθέσετε έναν
εδαφικό σχηματισμό που ονο-
μάζεται terrain. Επιλέξτε
Object>Create>HeightField
Terrain>Standard Height field
Terrain ή απλώς πατήστε
Shift+T και θα δείτε μέσα στον
κόσμο σας να εμφανίζεται
ένας ορεινός όγκος
(
εικ. 4)
.
Αυτός ο κόσμος που δημι-
ουργήσατε, μπορεί να εξαχθεί
σε μία εικόνα, επιλέγοντας
Render>Render Options. Επι-
λέξτε ποιότητα εικόνας
Superior και στο πεδίο Render
Destination επιλέξτε Render to
Screen. Ακόμη, μπορείτε να
επιλέξτε αναλογίες πλευρών,
καθώς και μέγεθος και ανάλυ-
ση από την ενότητα Picture
Size and resolution. Κάνοντας
κλικ στο Render ξεκινά η διαδι-
κασία, η οποία μπορεί να διαρ-
κέσει πολύ. Στη διάρκειά της
θα δείτε σταδιακά να σχηματί-
ζεται στην οθόνη σας η εικόνα
του κόσμου που έχετε δημι-
ουργήσει.
Όταν τελειώσει η διαδικασία,
έχετε τη δυνατότητα να αποθη-
κεύσετε την εικόνα χρησιμο-
ποιώντας το εικονίδιο με τη δι-
σκέτα, κάτω δεξιά στο παρά-
θυρο που έχει δημιουργηθεί.
Πατώντας το κουμπί Post
Render Options (τρίτο από δε-
ξιά), ανοίγει μία εργαλειοθήκη
που σας επιτρέπει να επέμβε-
τε στην τελική εικόνα, αλλάζο-
ντας τη φωτεινότητα και τα
χρώματα
(
εικ. 5)
.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ
Για να φτιάξετε ένα βίντεο
περιήγησης μέσα στη σκηνή
που δημιουργήσατε, επιλέξτε
Animation/Animation Wizard.
Τότε εμφανίζεται ο ένας οδη-
γός, ο οποίος σας καλεί να
επιλέξετε ανάμεσα σε πολλούς
τύπους κίνησης, μεταξύ των
οποίων με ελικόπτερο, αυτοκί-
νητο ή ταχύπλοο. Επιλέγοντας,
για παράδειγμα, ελικόπτερο,
στο επόμενο βήμα ορίζετε τον
τρόπο αναπαραγωγής του βί-
ντεο: μία φορά, επαναλαμβα-
νόμενα κ.λπ. Επίσης, καθορίζε-
τε τον προσανατολισμό και το
αν η ταχύτητα θα είναι ομοιό-
μορφη. Ακολούθως, εμφανίζε-
ται μία άποψη της σκηνής από
ψηλά, προκειμένου να καθορί-
σετε την πορεία κίνησης, τοπο-
θετώντας σημεία διέλευσης
(
εικ. 6)
.
Στη συνέχεια, ορίζετε
3
Η οθόνη επιλογής υλικού για το έδαφος εμφανίζεται,
επιλέγοντας στον World Browser δεξιά το Ground και στη
συνέχεια με δεξί κλικ το Change Material. Το πρόγραμμα θέτει
στη διάθεσή μας αρκετές ρεαλιστικές επιλογές.
4
Δημιουργούμε έναν εδαφικό σχηματισμό (terrain) είτε από το
μενού Object είτε πατώντας Shift+T. Μπορούμε να επεξεργα-
στούμε το υλικό του ξεχωριστά. Για να δούμε όλη τη σκηνή,
πατάμε το φακό σμίκρυνσης, στην εργαλειοθήκη.
5
Η πρώτη εικόνα του ψηφιακού κόσμου μας έχει δημιουργηθεί.
Κάτω δεξιά έχει ένα αχνό λογότυπο της εταιρείας. Δίπλα έχουμε
ανοίξει την εργαλειοθήκη Post Render Options, που μας
επιτρέπει να αλλάξουμε το φωτισμό και τα χρώματα της εικόνας.
6
Ο Animation Setup Wizard, αφού επιλέξουμε όχημα για την
εικονική βόλτα μας, μας παρουσιάζει μία οθόνη στην οποία
καθορίζουμε, πάνω σε μία προβολή του κόσμου που
δημιουργήσαμε, τα σημεία από τα οποία θα περάσουμε.
Όταν κάνετε rendering, για
να δείτε την πρόοδο που
έχετε κάνει, καλό είναι να
επιλέγετε ως Render
Destination το Render in
main view, ώστε να βλέπετε
κατευθείαν τη δημιουργία
σας μέσα στην εφαρμογή
και όχι σε καινούργιο
παράθυρο.
tip