12
FREEWARE MAGAZINE
Αν ο υπολογιστής σας δεν
διαθέτει πολύ καλή κάρτα
γραφικών, αρκεστείτε σε πιο
απλές δημιουργίες, καθώς οι
σύνθετες θα δυσκολέψουν
πολύ το σύστημά σας.
tip
7
Εδώ βλέπουμε την επεξεργασία του animation. Στο κάτω μέρος
φαίνεται η timeline και δίπλα της τα κουμπιά για δημιουργία
προεπισκόπησης ή τελικής ταινίας. Η δημιουργία της τελικής
ταινίας, έστω και αν αυτή είναι μικρή, διαρκεί πάρα πολύ.
8
Ο επεξεργαστής ατμόσφαιρας εμφανίζεται με το F4 και έχει
πέντε καρτέλες, για τον ήλιο, το φως, τα σύννεφα, τον ουρανό
και διάφορα εφέ. Εδώ επεξεργαζόμαστε τα σύννεφα, αλλάζο-
ντας ύψος, διαφάνεια κ.λπ.
9
Έχουμε επιλέξει το terrain στην προβολή πάνω δεξιά. Σύροντας
τα σημάδια που υπάρχουν στις γωνίες και κατά μήκος των
αξόνων, έχουμε περιστρέψει το βουνό και του έχουμε αλλάξει
διαστάσεις.
10
Με διπλό κλικ πάνω σε μία από τις όψεις του εδάφους,
ανοίγει ο Terrain Editor. Στα αριστερά έχει κουμπιά για
έτοιμες διαμορφώσεις, όπως έδαφος με βουνά και κοιλάδες,
και δεξιά εργαλεία για χειρωνακτική διαμόρφωση και επιβολή εφέ.
τη χρονική διάρκεια σε δευτε-
ρόλεπτα και βλέπετε μία πρό-
χειρη προεπισκόπηση. Σε αυτό
το σημείο τελειώνει ο wizard
και πατώντας το κουμπί με την
κλακέτα στο πάνω μέρος, εμ-
φανίζεται κάτω μία timeline,
στην οποία μπορείτε να μετακι-
νήσετε τη διάταξη των keyfra-
mes του animation. Δεξιά από
την timeline υπάρχουν κουμπιά
για την προεπισκόπηση και την
τελική παραγωγή του βίντεο.
Προτού ξεκινήσει η δημιουργία
του τελικού βίντεο, ρυθμίζετε
την ποιότητα και το μέγεθος
της εικόνας
(
εικ. 7)
.
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
Πατώντας το πλήκτρο F4 ή
επιλέγοντας Atmosphere/Atmo
sphere Editor, εμφανίζεται ο
επεξεργαστής της ατμόσφαι-
ρας. Αποτελείται από πέντε
καρτέλες, καθεμία από τις
οποίες ελέγχει τις παραμέ-
τρους ενός στοιχείου από αυτά
που αποτελούν την ατμόσφαι-
ρα. Τα στοιχεία αυτά είναι ο
ήλιος, το φως, τα σύννεφα, ο
ουρανός και διάφορα άλλα
εφέ, όπως αστέρια, ουράνιο
τόξο κ.λπ.
(
εικ. 8)
.
Στη συνέχεια, μπορείτε να
επεξεργαστείτε το υλικό από
το οποίο αποτελείται κάθε
στοιχείο του κόσμου σας.
Προς το παρόν, όπως θα βλέ-
πετε στον World Browser στο
πάνελ δεξιά, ο κόσμος αποτε-
λείται από το έδαφος
(
Ground), τον ήλιο (Sun light)
και την κεντρική κάμερα (Main
Camera). Επιλέξτε το έδαφος
και μετά Object>Change
Object Material, ώστε να εμφα-
νιστεί η οθόνη με τα υλικά που
είχατε δει και νωρίτερα. Δια-
λέξτε ένα διαφορετικό υλικό,
ώστε το επίπεδο έδαφος να
διαφέρει αισθητά από το βου-
νό που υπάρχει μέσα στον κό-
σμο σας. Με τον ίδιο τρόπο
μπορείτε να αλλάξετε το υλικό
από το οποίο αποτελείται οποι-
οδήποτε αντικείμενο προσθέ-
σετε αργότερα. Για να δείτε
την πρόοδο που έχετε κάνει
απλώς πατάτε Ctrl+F9, ώστε
να εμφανιστεί η οθόνη Render
Options και να κάνετε ένα
Preview του κόσμου σας.
Συνεχίστε κάνοντας απλό
κλικ στο βουνό που έχετε εισα-
γάγει, ώστε να επιλεγεί. Θα
δείτε ότι στην προβολή που το
έχετε επιλέξει υπάρχουν σημά-
δια–λαβές στα άκρα του, αλλά
και κατά μήκος των αξόνων, τα
οποία σας επιτρέπουν να αλ-
λάξετε το μέγεθός του, να το
μετακινήσετε προς όλες τις