Food Service τ. 135

18 ΑΦΙΕΡΩΜΑ περίπου από 20.000 έως 80.000 ευρώ. Πάντως τα εστιατόρια, οι ταβέρνες και τα μπαρ φαίνεται να έχουν μειώσει τις προμήθειές τους, σε αντί- θεση με τα σουβλατζίδικα, όπου παρατηρήθηκε αύξηση των παραγγελιών, αφού το ευρύ κοινό βρίσκει πλέον διέξοδο στη διασκέδαση χαμηλού κόστους. Ο υποψήφιος πελάτης, που θα επισκεφτεί τα καταστήματα Cash & Carry, γνωρίζει ότι η διαπραγματευτική του δύναμη είναι ανύπαρ- κτη. Παρ’ όλα αυτά, ο μεγάλος αριθμός των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να ενημερωθούν κυρίως μέσω του διαδικτύου και να επιλέξουν, ανάλογα με την αγοραστική τους δύναμη, ανάμεσα σε επώνυμα brands και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, επιτυγχάνοντας κα- λύτερες τιμές διαμέσου της σύγκρισης μεταξύ των διάφορων αλυσίδων. Καθιερώνεται η υπηρεσία του delivery Παρά το γεγονός ότι τα δίκτυα Cash & Carry έχουν εντελώς διαφορετική λογική λειτουργίας από τις παραδοσιακές χονδρεμπορικές επιχειρή- σεις, έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια σε μια πρόσθετη υπηρεσία, το delivery, προκειμένου να αναπτυχθούν σχέσεις πιστότητας με τους πελάτες. Το delivery βέβαια των οργανωμένων καταστημάτων χονδρικής δεν δύναται να αγγίξει τα επίπεδα service του παραδοσιακού χονδρε- μπορίου, που η παράδοση των εμπορευμάτων μπορεί να γίνει όλο το 24ωρο ακόμη και για μικρές ποσότητες προμηθειών και είναι πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί στην περιφέρεια, όπου οι αποστάσεις είναι μικρότερες και υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Το γεγονός όμως πως η υπηρεσία επεκτείνεται τα τελευταία χρόνια γίνεται φανερό από την παροχή της από τα περισσότερα δίκτυα οργανωμένης χονδρικής, καθώς και από την ίδρυση του Delivery Center της Metro, ενός εξειδικευμένου κέντρου διανο- μής στην Ελλάδα για τους επαγγελματίες νησιών και περιοχών που δεν εξυπηρετούνται από άλλο κατάστημα, καθώς και επιλεγμένων χωρών του εξωτερικού. Επιπλέον, η The Mart ανέπτυξε τον θεσμό του DRIVE in, που δίνει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες πελάτες να καλύψουν τις επαγγελματικές και προσωπικές τους ανάγκες σε περιοχές που δεν υπάρχει κατάστημα The Mart. Νέο «εργαλείο» οι online παραγγελίες Η ραγδαία εξάπλωση του διαδικτύου έχει επηρεάσει πια και τον τομέα της χονδρικής και έδωσε στον επαγγελματία τη δυνατότητα να εξυπηρετεί τις ανάγκες της επιχείρησής του από τον προσωπικό του χώρο, γλιτώνοντας χρόνο και πολλές φορές χρήμα. Οι online υπηρεσίες χονδρικής απλοποιούν τη διαδικασία της παραγ- γελίας και μεταφοράς των προϊόντων στο σημείο της επιχείρησης. Κι αυτό γιατί ο ενδιαφερόμενος πελάτης δύναται να παραγγείλει τις προμήθειες που επιθυμεί ηλεκτρονικά από τον υπολογιστή ή το κινητό του, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, και να παραλάβει τα εμπορεύματα στην τοποθεσία που επιλέγει, καταβάλλοντας ένα μικρό ποσό ή, σε κάποιες περιπτώσεις, χω- ρίς οικονομική επιβάρυνση. Οι ιστοσελίδες των οργανωμένων αλυσίδων χονδρικής παρέχουν ολοκληρωμένη ενημέρωση για τα διαθέσιμα προϊόντα και καθιστούν εύκολη και γρήγορη την παραγγελία τους, δίνοντας μάλιστα και κάποια bonus στα μέλη τους. ‘ ‘ Οι αγορές της πλειονότητας των πελατών των οργανωμένων αλυσίδων χονδρικής κυμαίνονται από 20.000 έως 80.000 ευρώ ετησίως.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=