Food Service τ. 135

56 Α υτή μού ήρθε κατά νου κατά τη διάρ- κεια μιας (ατυχούς) γευστικής εμπειρίας που βίωσα πρόσφατα και η οποία είχε ξεκινήσει με την επίκληση περιλάλη- των, όσο και αρκούντως «γυαλιστε- ρών» όρων που παρέπεμπαν ευθέως σε πιάτα αμερικανικής κουζίνας. Μόνο κατ’ επίφαση και ονομασία, ωστόσο… Τα τελευταία χρόνια, το εγχώριο γαστριμαργικό τοπίο έχει «καβαλήσει» (άλλοτε ευκαιριακά και άλλοτε βάσιμα) ουκ ολίγα γευστικά «κύματα» και διεθνείς κουζίνες. Τι ασιατικά, τι fusion, τι τρατο- ρίες, τι tex-mex, τι sushi, τι burger, τι, τι, τι… Στην πλειονότητά τους, τα πολυάριθμα concept ήλθον, είδον και απήλθον, καθώς στην αγορά έμειναν μό- νο όσοι είχαν, ευθύς εξαρχής, σχέδιο και θέληση να επιχειρήσουν μέσω της συγκεκριμένης οδού. Παρ’ όλα αυτά, στην… επιφάνεια έμειναν ορι- σμένοι ευφάνταστοι όροι που στην πράξη μπορεί να αποτυπώνουν συγκεκριμένα πιάτα και γεύσεις, στην ελληνική πραγματικότητα ωστόσο αποτε- λούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για επίδειξη! Κι αυτό στην προσπάθεια που καταβάλλει μερί- δα των επαγγελματιών του κλάδου της μαζικής εστίασης να προκαλέσει… γκελ στο καταναλωτι- κό κοινό, το οποίο με τη σειρά του θα γοητευτεί από την αναφορά σε γευστικές δημιουργίες που μπορεί να έχει απολαύσει στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, η… κατακρεούργηση (μαγει- ρική, αλλά και σε επίπεδο προβολής) που έχει δεχτεί ο ευρύτερος τομέας του burger στην πα- τρίδα μας είναι άνευ προηγουμένου έντασης και μορφής! Και αναφέρομαι σε burger, γιατί έτσι το λαν- σάρουν στο καταναλωτικό κοινό. Μάλιστα, κολ- λούν δίπλα του και τον γεωγραφικό προσδιορι- σμό «αμερικάνικο», και το γευστικό… έγκλημα ολοκληρώνεται! OPERATIONS Γιατί η (άσκοπη) αναφορά αναγνωρίσιμων γεύσεων μπορεί να σας εγκλωβίσει εμπορικά! Έτσι (δεν) είναι εάν έτσι (απλώς) πιστεύετε… «Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις» είχε αναφέρει πριν από μερικές δεκαετίες ο ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης, ένα ανήσυχο και έντονα δημιουργικό πνεύμα. Μια δεικτική ρήση που έμελλε να χαρακτηρίσει μια από τις πλέον ενοχλητικές παθογένειες που μας διακρίνει ως λαό.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=