Page 76 - Linux Inside τ. 11

Linux Inside
76
στοιχα προγράμματα 3D σχεδιασμού, το interface του Blender
ίσως να σας φανεί πολύπλοκο. Όμως δεν είναι περισσότερο
πολύπλοκο από αντίστοιχα προγράμματα και μάλιστα, κατά τη
γνώμη μου, λόγω της παραμετροποίησης που μπορεί να δε-
χθεί από το χρήστη, γίνεται στην ουσία πιο φιλικό.
Αλλαγή διεπαφής
Όλα τα ανωτέρω παράθυρα έχουν τη χρησιμότητά τους
αλλά σίγουρα, ανάλογα με τη σκηνή μας, να αλλάξουμε το
μέγεθος των παραθύρων, να τα καταργήσουμε και γενικά να
αλλάξουμε το interface του προγράμματος.
Με οδηγό την
εικόνα 2
έχουμε:
Στο σημείο 1, στο όριο δηλαδή του παραθύρου μας, αν το-
ποθετήσουμε τον κέρσορα του ποντικιού μας, θα δούμε ότι
αυτός αλλάζει και παίρνει τη μορφή δύο βελών με αντίθετη
κατεύθυνση. Αν κάνουμε αριστερό κλικ και μετακινήσουμε το
ποντίκι, αλλάζουμε το μέγεθος του παραθύρου.
Στο σημείο 2, στην πάνω δεξιά ή κάτω αριστερή γωνία του
παραθύρου, θα δούμε ότι υπάρχουν μικρές διαγώνιες γραμ-
μές, στις οποίες αν τοποθετήσουμε τον κέρσορα, αυτός με-
τατρέπεται σε σταυρό. Αν κάνουμε αριστερό κλικ σε αυτό το
σημείο και μετακινήσουμε το ποντίκι, μπορούμε να δημιουρ-
γήσουμε νέα παράθυρα υποδιαιρώντας το ήδη υπάρχον ή να
ενώσουμε παράθυρα μεταξύ τους. Σε αυτήν την οποία περί-
πτωση εμφανίζεται το βέλος 3 της εικόνας.
Από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί το νέο παράθυρο, αυ-
τό είναι αντίγραφο αυτού που διαιρέσαμε και το μόνο που
έχουμε να κάνουμε, είναι να χρησιμοποιήσουμε το panel του
για να επιλέξουμε το είδος που εμείς θέλουμε (βλ.
εικόνα 3
).
Πρώτο Project
Ας δημιουργήσουμε μαζί λοιπόν ένα πρώτο αντικείμενο.
Ας φτιάξουμε το λογότυπο του «Linux Ιnside» σε 3D μορφή,
ακολουθώντας τα εξής στάδια και έχοντας ως σημείο αναφο-
ράς την αντίστοιχη εικόνα.
1.
Από την αρχική σκηνή επιλέγουμε τον κύβο με το δεξί
πλήκτρο του ποντικιού, πατάμε το πλήκτρο Χ και στο παράθυ-
ρο επιβεβαίωσης επιλέγουμε delete. Το ίδιο κάνουμε και με
τη μικρή κουκκίδα πάνω δεξιά, που είναι μία πηγή φωτός
(
ει-
κόνα 4)
.
2.
Στη συνέχεια, έχοντας τον κέρσορα του ποντικιού μας στο
παράθυρο 3D-view, πατάμε το πλήκτρο 1 και μετά το πλήκτρο
5
του numpad, για να μπούμε σε front ortho view. Με το συν-
δυασμό των πλήκτρων Shift-A ανοίγουμε το πάνελ προσθήκης
αντικειμένων στη σκηνή και επιλέγουμε text
(
εικόνα 5).
3.
Θα δούμε ότι στη σκηνή έχει προστεθεί ένα νέο αντικεί-
μενο και συγκεκριμένα η λέξη Text. Πατάμε TAB για να μπού-
με σε EDIT mode και κάνοντας χρήση του πληκτρολογίου μας
κανονικά, γράφουμε «LINUX», όπως ακριβώς θα κάναμε σε
ένα έγγραφο
(
εικόνα 6)
.
Linux Labs - Blender
Eπιλογή αντικειμένου: Δεξί κλικ ποντικιού.
Διαγραφή αντικειμένου: Πλήκτρο Χ και επιβεβαίωση.
4
Προσθήκη αντικειμένου: Shift-A.
5
Προσθήκη κειμένου: Είσοδος σε edit mode με TAB.
6
Τροποποίηση αντικειμένου κειμένου: Extrude, depth,
αλλαγή γραμματοσειράς.
7